Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaccination är inte självklart för alla dock, allt bror på vilken inställning har från början. Men som sagt, information var allt jag ville ha, inte få det slängt i ansiktet. Jag har alltid vart lite tjurskallig när andra försöker bestämma över saker som faktiskt är mina att besluta över. Att bara anta att jag ska göra saker, en öppen dialog med information så hade jag vart nöjd.
Även varför den ena vaccinationssprutan byttes ut.

Men det var ju det @cirkus menade, att vaccination borde vara självklart för alla och med enkel och lätt info borde det också bli det, självklart alltså.

Med tanke på vad vaccinering gör både för ens eget och andra barn tycker jag det är en sak man kan strunta i att vara tjurskallig om.

Jag tycker inte det är konstigt att BVC förväntar sig att man ska vaccinera, det är liksom väldigt viktigt för utrotandet av många barnsjukdomar som tidigare haft stor spridning och dödlig utgång.

Men det var ju det @cirkus menade, att vaccination borde vara självklart för alla och med enkel och lätt info borde det också bli det, självklart alltså.

Med tanke på vad vaccinering gör både för ens eget och andra barn tycker jag det är en sak man kan strunta i att vara tjurskallig om.

Jag tycker inte det är konstigt att BVC förväntar sig att man ska vaccinera, det är liksom väldigt viktigt för utrotandet av många barnsjukdomar som tidigare haft stor spridning och dödlig utgång.

Fast att säga att det borde vara självklart för alla är som att säga att det är självklart att det bara finns två könsroller man och kvinna, eller att det är självklart att alla äter kött. Så nej, det är inte självklart för alla.

Vaccination kan även göra oss även resistenta mot botemedel om ett sådant skulle krävas.
(jag har inte någonstans sagt vart jag står i frågan då jag anser att diskussionen om vi vaccinerar eller ej inte hör hemma här, utan jag pratar om informationsbristen)

Fast att säga att det borde vara självklart för alla är som att säga att det är självklart att det bara finns två könsroller man och kvinna, eller att det är självklart att alla äter kött. Så nej, det är inte självklart för alla.

Vaccination kan även göra oss även resistenta mot botemedel om ett sådant skulle krävas.
(jag har inte någonstans sagt vart jag står i frågan då jag anser att diskussionen om vi vaccinerar eller ej inte hör hemma här, utan jag pratar om informationsbristen)

Det är väldigt långt från samma sak.

Vaccinationsprogrammet i sverige är vetenskapligt och testat under väldigt många år. Vi har utrotat flera sjukdomar med hjälp av detta program. Har man då inte kunskapen så är det väldigt viktigt att man får den via BVC.

Däremot måste jag fråga dig - varifrån har du fått att vaccin gör oss resistena mot botemedel? Om du är oinformerad om vaccin så känns det som en väldigt konstig kunskap.

Det är väldigt långt från samma sak.

Vaccinationsprogrammet i sverige är vetenskapligt och testat under väldigt många år. Vi har utrotat flera sjukdomar med hjälp av detta program. Har man då inte kunskapen så är det väldigt viktigt att man får den via BVC.

Däremot måste jag fråga dig - varifrån har du fått att vaccin gör oss resistena mot botemedel? Om du är oinformerad om vaccin så känns det som en väldigt konstig kunskap.

Det hela handlar om åsikter, så jag anser att det är samma sak. Det finns forskningsstudier på att tallriksmodellen är den bästa för diabetiker också, men så är det absolut inte i alla lägen. Så det handlar om åsikter och det hör inte hemma här just nu.

Jag vill inte diskutera mina åsikter ang. vac. och jag ser gärna att du/ni respekterar det. Om jag har vaccinerat eller ej är inget som framkommer och inget någon annan än jag och de berörda som behöver veta. Det handlar fortfarande om att jag önskade mer information om det.

Nej, det är inte samma sak, inte ens lite.

De som sprider anti-vaccin propaganda och menar att vaccin ger autism och är djävulens påfund är fruktansvärt dåligt insatta. Alternativet att inte vaccinera borde inte finnas om man överhuvudtaget har minsta koll på vad och varför man vaccinerar och det tror jag (hoppas verkligen) att alla BVC talar om och får man inte infon så får man väl ta reda på info själv, från pålitliga källor.

Det som är i vaccinet är ju en version av sjukdomen man vaccinerar mot. Kroppen bildar antikroppar och är i framtiden imunn mot sjukdomen. Vad är det för botemedel man blir resistent mot?

Imorgon är det dags att ta sig tillbaka till bm för mätning igen eftersom måttet sist var oförändrat.. Upplever själv att magen inte växt alls sen dess utan emellanåt snarare känns smidigare och mindre.
Får väl se vad måttet landar på imorgon, är det oförändrat eller lägre så skickas remiss för ett TUL.

Tror jag ska installera babyskyddet i bilen idag, samt lägga in väskorna som ska med till BB.
Sambon har ju trots allt gissat på att hon kommer i helgen medan jag är lite mer negativ och gissat på den 15/8 :rofl:

Det hela handlar om åsikter, så jag anser att det är samma sak. Det finns forskningsstudier på att tallriksmodellen är den bästa för diabetiker också, men så är det absolut inte i alla lägen. Så det handlar om åsikter och det hör inte hemma här just nu.

Jag vill inte diskutera mina åsikter ang. vac. och jag ser gärna att du/ni respekterar det. Om jag har vaccinerat eller ej är inget som framkommer och inget någon annan än jag och de berörda som behöver veta. Det handlar fortfarande om att jag önskade mer information om det.

Vaccinationsprogrammet och utrotandet av flertalet livsfarliga sjukdomar världen över är inte en "åsikt".

Och frågan var ju inte vad din åsikt i ämnet var utan hur och var du fått reda på din information.

Det är inte så konstigt om folk reagerar på när det sprids anti-vaccinationspropaganda utan källhänvisning i föräldratrådar. Vare sig man säger att det är ens egna åsikter eller att det finns andra som tycker så.

Skulle vi kunna avsluta diskussionen om vaccination här och lyfta den till en egen tråd om ni vill fortsätta? Ämnet är intressant och även om det inte handlade om att vaccinera eller inte från början så känns risken stor att det blir en lång följetong som iaf jag inte tycker passar riktigt i just den här tråden. Vi kommer givetvis också komma till vaccinationsstadiet men många här har ju inte klämt ut sina knoddar än, låt oss börja med det:p En egen tråd där fler kan uppmärksamma och delta i diskussionen tycker jag därför vore bättre.

Vaccinationsprogrammet och utrotandet av flertalet livsfarliga sjukdomar världen över är inte en "åsikt".

Och frågan var ju inte vad din åsikt i ämnet var utan hur och var du fått reda på din information.

Det är inte så konstigt om folk reagerar på när det sprids anti-vaccinationspropaganda utan källhänvisning i föräldratrådar. Vare sig man säger att det är ens egna åsikter eller att det finns andra som tycker så.

Jag har inte frågat om hur och var, jag har sagt att jag önskade få mer information av BVC och att de inte skulle anta utan informera mig.

Och vad jag menar i åsikt är inte forskningsgrundande utan var människa har rätt i sin egna åsikt om vad denne anser är rätt eller fel. Vissa väljer att lita på forsningen andra inte.

Men jag känner att vaccinationen kan frångå diskussionen helt nu.

Jag önskar i alla lägen mer info av bvc.

12 dagar kvar till BF, trött och irriterad i överlag. Svårt att behålla mat och mår typ lika illa som jag gjorde i början av graviditeten. Vill bara att detta ska vara över nu. Var väldigt mycket förvärkar och sånt ett tag, men nu... nada, känns som om jag kommer få gå och vara gravid ett par månader till - ala elefantstyle. Annars så är allting som ska finnas till bebis på plats nu så det är åtminstone skönt. Imorgon är det dags för barnmorskan igen.

Jag har inte frågat om hur och var, jag har sagt att jag önskade få mer information av BVC och att de inte skulle anta utan informera mig.

Och vad jag menar i åsikt är inte forskningsgrundande utan var människa har rätt i sin egna åsikt om vad denne anser är rätt eller fel. Vissa väljer att lita på forsningen andra inte.

Men jag känner att vaccinationen kan frångå diskussionen helt nu.

Jag önskar i alla lägen mer info av bvc.

Jag håller ju med dig i sak om att information är nyckeln till att fatta ett beslut. Sen om man är sån att man väljer att negligera forskning för något annat är ju rent bedrövligt, men det är man självklart i sin fulla rätt att göra -

Kan du bara kan tala om för mig varifrån du har fått informationen att vaccin gör oss resistenta mot botemedel. Är det en åsikt eller är det fakta?

Nu e han här!

Kl 02:51 inatt, efter 3 timmar på förlossningen, kom lillebror Sam, 51cm lång o 3820g tung :heart:bump:

Blev precis den förlossningen som jag önskat mig, väldigt nöjd!

Öppen 9 cm när vi kom in, bara lustgas som smärtlindring, satt på förlossningspall, o det bästa av allt, jag fick ta emot o dra ut honom själv sista biten:love:

Mindre roligt att förlora 1,1liter blod. Känner mig lite snurrig o matt men hb var 90 så det ska nog gå bra.

Nu ska vi sova första natten hemma, såå skönt!

Nu e han här!

Kl 02:51 inatt, efter 3 timmar på förlossningen, kom lillebror Sam, 51cm lång o 3820g tung :heart:bump:

Öppen 9 cm när vi kom in, bara lustgas som smärtlindring, satt på förlossningspall, o det bästa av allt, jag fick ta emot o dra ut honom själv sista biten:love:

Mindre roligt att förlora 1,1liter blod. Känner mig lite snurrig o matt men hb var 90 så det ska nog gå bra.

Stort grattis!!

Nu e han här!

Grattis!

Nu e han här!

Stort grattis!!!

Nu e han här!

Grattis! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka