Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
6 dagar kvar till bf, börjar misströsta och tro att det kanske dyker upp en bebis till jul ist..

Saknar hästarna, men verkar ha haft en enorm tur med alla tre. De står på olika ställen och har det fantastiskt bra!

Så har jag förstått att det är, hela Bvc är ju frivilligt, även deras olika delar :)
Jag hade velat ha information om vad och varför jag ger, inte slängt i ansiktet att du ska ge. Då blir jag gärna som en tjurig 5-åring :p Det enda jag vill ha är som sagt information.

Man får ju ett papper med sig flera veckor innan det är dags för vaccinering. Där det står massa info om själva vaccineringen samt bieffekter osv. Vilken mer info behöver du?

Man får ju ett papper med sig flera veckor innan det är dags för vaccinering. Där det står massa info om själva vaccineringen samt bieffekter osv. Vilken mer info behöver du?
Inget jag fick, så det är det inte alla som får. Nu är jag sjukvårdsutbildad och var redan påläst och för mig var det helt självklart att ge, men någon info från bvc fick jag inte.

/Sommarförälder -15

Inte hos oss. Vi fick ingen info alls mer än att nästa gång är det sprutor. Knappt ens info om vad för sprutor när det var dags heller.

/sommarförälder -14

Svarar som dom övriga som svarat på frågan. Jag har aldrig fått något papper om vaccinering från bvc trots olika sköterskor och olika mottagningar över åren.

/Höst-vinterförälder -06 -08 -15

Får man det?!
Vad trevligt att du fått det, synd att jag inte fick någon som helst information annan än den jag tagit reda på själv.
Så ja, jag hade gärna fått information innan.

6 dagar kvar till bf, börjar misströsta och tro att det kanske dyker upp en bebis till jul ist..

Saknar hästarna, men verkar ha haft en enorm tur med alla tre. De står på olika ställen och har det fantastiskt bra!

BF på söndag här men undrar också om det blir en julbebis:cool: Gubben och jag har lite betting här hemma om när/vikt/längd, min gissning på när har dock passerat:p

Jag måste bara fråga hur ni tänker er om det uppstår komplikationer? Ibland kan det ju bli rätt bråttom...

Min son hade inte överlevt om han inte fötts på sjukhus. Han andades inte och behövde ett helt team som räddade honom.

Vårt yngsta gudbarn föddes med ett allvarligt hjärtfel som inte upptäckts på ultraljud och fick genomgå sin första hjärtoperation när han var 1h gammal, åkte ambulans utan mamma och pappa strax efteråt, åkte ambulansflyg 12h senare utan mamma och pappa och genomgick sin andra operation 5 dagar gammal. Han hade definitivt dött om de inte var på sjukhus.

Kusinen fastnade och bm var tvungen att bryta hans nyckelben för att få ut honom. Han lades direkt i frysbädd för att undvika hjärnskador. Han hade dött alternativt varit hjärndöd om de inte varit på sjukhus. Jag vet ännu fler i min absoluta närhet där det kunnat gå riktigt illa om de inte fött barn på sjukhus.

Mvh Miks
Antingen åker in eller ringer ambulans, beroende på när i förloppet komplikationen uppstår. Vi bor ungefär 15 minuter från Östra sjukhuset i Göteborg, om man håller hastighetsbegränsningarna :)
Är ganska ovanligt med de där riktigt akuta komplikationerna där man inte får minsta förvarning innan, och ännu ovanligare vid hemförlossningar. Men självklart händer det ändå, men då är vår lösning ambulans som sagt :)

Aahhh, håller på o bli tokig!! Senaste veckan har jag fått en hemorojd deluxe o den gör så j-a ont..:arghh: Kan snart inte sitta bekvämt överhuvudtaget.

Hoppas verkligen den försvinner så fort bebbe e ute :down:

Är du nöjd med det? :)

Ja det är jag. :)
Det har fel larmat några ggr men det är vanligt när dom är små då det lättare blir glapp mellan mage och blöja när dom rör sig.
Det vibrerar även för att väcka till barnet om den inte känner några andetag.
Det sitter stadigt på blöjan men är ändå lätt att ta av och på. :)
Min syster använde respisense till sin dotter för ca 6 år sen. Det är också bra men satt inte lika bra på blöjan har en annan utformning av sin sensor med så den känner av bukrörelserna längre ner.

Ja det är jag. :)
Det har fel larmat några ggr men det är vanligt när dom är små då det lättare blir glapp mellan mage och blöja när dom rör sig.
Det vibrerar även för att väcka till barnet om den inte känner några andetag.
Det sitter stadigt på blöjan men är ändå lätt att ta av och på. :)
Min syster använde respisense till sin dotter för ca 6 år sen. Det är också bra men satt inte lika bra på blöjan har en annan utformning av sin sensor med så den känner av bukrörelserna längre ner.
Du tyckte inte det var svårt att få till bra? Tycker det var svårt att få fast klämman på blöjan, gick knappt böja ut den tillräckligt för att få ner den på blöjan O_o använde den två nätter, men fick nästan en hjärtattack när den fellarmade en natt. Tyckte också sensorn tryckte in i magen på bebis, men vet inte om det blev så för att det var svårt att få fast ordentligt.
Nu sover bebis nästan bara bredvid mig, så går inte använda larmet ändå, men funderar på att ge det en ny chans när bebis sover i egen säng :)

Du tyckte inte det var svårt att få till bra? Tycker det var svårt att få fast klämman på blöjan, gick knappt böja ut den tillräckligt för att få ner den på blöjan O_o använde den två nätter, men fick nästan en hjärtattack när den fellarmade en natt. Tyckte också sensorn tryckte in i magen på bebis, men vet inte om det blev så för att det var svårt att få fast ordentligt.
Nu sover bebis nästan bara bredvid mig, så går inte använda larmet ändå, men funderar på att ge det en ny chans när bebis sover i egen säng :)

Nä tycker jag inte. Har du vikt ner den tunna kanten av blöjan som det står att man ska?
Då blir det stabilare och lättare.

Jag resonerar att hellre att det fellarmar och jag hittar en levande bäbis än psd.
Första gången det fellarmade hade jag somnat med Rasmud bredvid mig i sängen efter amning (han sover i vagga annars), då blev jag jätterädd först men sen insåg jag att han faktiskt levde så slappnade jag av direkt igen. :)

Nä tycker jag inte. Har du vikt ner den tunna kanten av blöjan som det står att man ska?
Då blir det stabilare och lättare.

Jag resonerar att hellre att det fellarmar och jag hittar en levande bäbis än psd.
Första gången det fellarmade hade jag somnat med Rasmud bredvid mig i sängen efter amning (han sover i vagga annars), då blev jag jätterädd först men sen insåg jag att han faktiskt levde så slappnade jag av direkt igen. :)
Ja, jag har gjort precis som det står, så förstår inte varför jag har så svårt att få dit det :p
Förstår det, för oss funkar det ju dock inte eftersom lilla tjejen bara vill sova bredvid någon just nu :)

Fast ni har det gula kortet som slla får? Där bak står ju vad de vaccineras mot.

Inget gult kort här. Däremot en grön bok. :D Är kanske olika. Står typ vilken spruta dom har tagit, ska ta tror jag. Men inte direkt nån info om biverkningar och sådär.
Spelar egentligen ingen roll för oss för vi vaccinerar ju, men det verkar ju vara väldigt olika hur man gör. Vissa får massa info av BVC sköterskan och vissa, som vi, i princip ingen info alls mer än att dom ska tas. Tror aldrig vi ens har fått frågan om vi vill vaccinera utan det har bara varit självklart för BVC att vi ska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023