Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag har gjort precis som det står, så förstår inte varför jag har så svårt att få dit det :p
Förstår det, för oss funkar det ju dock inte eftersom lilla tjejen bara vill sova bredvid någon just nu :)

Jag köpte mitt begagnat så det kanske är lagom inarbetat så det är därför jag får på det lätt. :p

En fundering såhär inpå natten.

Med hästar finns det ju så mycket olika tecken på att fölning e på g inom si o så många timmar. Finns det inget sånt för människor??

Jag har tex hela graviditeten legat på stadiga 37,2 i temp, ikväll med tre dar till BF så har jag 36,7 helt plötsligt.

Kan dock inte hitta nån info om detta utan bara det klassiska vattnet, slempropp, värkar...

Nån som har en idé? Inte alls för att man skulle vilja ha det överstökat nu eller så...:p:D

Skumt, när det hade hållt på en timme gick jag upp o tog lite värktabletter, tänkte att det e bra o få sova om det ska dra igång. Somnade om och vaknade nu, helt lugnt :mad:.

Känner dock vad som känns som hjärtslag/andningsreflex(?) genom magen nu?

Usch vad nervös man e att nåt ska gå fel nu på slutet, blev skrämd av vårtråden :cry:

Skumt, när det hade hållt på en timme gick jag upp o tog lite värktabletter, tänkte att det e bra o få sova om det ska dra igång. Somnade om och vaknade nu, helt lugnt :mad:.

Känner dock vad som känns som hjärtslag/andningsreflex(?) genom magen nu?

Usch vad nervös man e att nåt ska gå fel nu på slutet, blev skrämd av vårtråden :cry:

Här har det också varit aktivitet inatt, har kanske kunnat sova totalt 3 timmar på morgonkvisten. Molande smärta (a la knivomvridning) i vänstersidan av ryggen och illamående, liknande det jag hade för en vecka(?) sen. Då kände jag inte av något på morgonen, men nu känns det fortfarande... man kan ju alltid hoppas att det sätter igång på riktigt snart. Samtidigt så börjar jag undra vad jag gett mig in på, så dags nu:p, men om den smärtan man känt inatt bara är början så förstår jag inte hur jag ska klara det och jag förstår ännu mindre att folk väljer att skaffa fler barnO_o:crazy:
Känns rätt troligt att jag kommer komma in på BB och skrika 'ge mig allt ni har' i stället för att försöka klara mig på lustgas som jag har tänkt:cool::p

Är också orolig att något ska hända så här sista tiden, men försöker tänka att jag inte ska oroa mig för det är ju inget jag kan påverka i alla fall. Men helst hade man ju velat åka in till förlossningen och koppla upp sig mot alla apparater de har och va där tills det är dags.

Får man det?!
Vad trevligt att du fått det, synd att jag inte fick någon som helst information annan än den jag tagit reda på själv.
Så ja, jag hade gärna fått information innan.

Trodde det var standard runt om i landet. Borde ju vara det iallafall. Blir ju mindre missförstånd.

Nu har vi varit ute och plockat hjortron på myren bland myggen. Får hoppas det sätter igång saker så myggbetten är till någon nytta (jodå, lite bär fick vi allt också med oss hem):up:

Några andra tips för att sätta igång saker o ting? Färdknäpp x3 har jag fått tipset om av en kollega:p Hittade nån video också med nån variant av "regndans" fast för igångsättning av förlossningen då:D

Både vill att saker ska hända och inte, men eftersom jag börjar inse att ingen annan kommer hoppa in och ta över härifrån(:cautious:) så känner jag att det är lika bra att få det gjort (och hoppas vi klarar oss igenom det så bra som möjligt);)

Nu har vi varit ute och plockat hjortron på myren bland myggen. Får hoppas det sätter igång saker så myggbetten är till någon nytta (jodå, lite bär fick vi allt också med oss hem):up:

Några andra tips för att sätta igång saker o ting? Färdknäpp x3 har jag fått tipset om av en kollega:p Hittade nån video också med nån variant av "regndans" fast för igångsättning av förlossningen då:D

Både vill att saker ska hända och inte, men eftersom jag börjar inse att ingen annan kommer hoppa in och ta över härifrån(:cautious:) så känner jag att det är lika bra att få det gjort (och hoppas vi klarar oss igenom det så bra som möjligt);)
Jag rekommenderar färdknäpp :D sex på tisdagen, därefter massa äckliga vattniga flytningar och på fredagen kom hon, så nått satte den igång ;)

Här har jag också börjat pumpa ur och köpt flaska. Har mjölk så det räcker och blir över men börjar känna ett stort behov av ett par timmar på egen hand utan bebis. I lördags åt jag middag på stan med vänner och hade bebis i vagn, och det funkade perfekt, hon sov hela tiden lilla gullungen :love: Men tanken att få vara helt själv, inte lyssna efter gnäll, inte vara redo att ta hand om bebis hela tiden ... den tanken är enormt lockande! Plus att jag verkligen skulle behöva få sova mer än 2 h i sträck. .. :angel: åtminstone EN natt..

Vi har inte provat flaskan än, men vi ska.

Ja, just sovbristen är tuff! Får jag 3 h sammanhängande sömn är det en RIKTIGT bra natt! Senaste nätterna har lillkillen börjat vakna redan vid 3-4 på morgonen, pigg som en lärka. Imorse gav jag honom till sin pappa vid 8, då hade han varit vaken sen kl 3 O_o min man gav honom då flaskan och jag kunde sova till kl 11 :bow:

Fröken har haft två riktigt jobbiga dagar med skrik och gnäll mest hela tiden. Vet inte om det är en kombo av magont, värme och övertrötthet eftersom hon sover så dåligt på dagarna pga värmen, eller om det är nåt annat. Men det har varit ganska jobbigt. TUR att vi är två som är hemma, annars hade jag nog fått ett sammanbrott.

Har era små också ont i magen? Hur mycket då? Jag börjar nästan klura på om hon är allergisk mot mjölkprotein eller nåt annat som jag äter. :( Nu har vi kompletterat minifom med semperdroppar och så får vi se om det blir bättre.

Vår lilles mage kurrar massor och han reagerar ofta med att vrida hela kroppen och ansiktet och slutar i ett ledsamt tjut. Stackarn :( Det är främst kvälls- och nattid, men det har faktiskt blivit något bättre med semperdropparna. Hoppas de funkar för din lilla!

J

Jag surade även ihop och ville ha mer information ang. vaccination och inte bara tagen förgivet att jag skulle ge mitt barn den. Då blev hon väldigt förvånad :p
Gillar inte när någon kommer och säger "jag bokar nästa tid då, då är det vaccination", då jag anser att jag som mamma själv kan svara på om jag vill vaccinera mitt barn eller ej och inte tycker om att någon annan bestämmer vad som ska göras. De får hemskt gärna rekommendera och berätta för/mot, men jag vill själv stå för det valet.

Jag tycker det är jättebra att söka mer information runt vaccination. BVC borde vara tydliga med nyttan av det vaccinationsprogram som vi har i Sverige. Om informationen går ut på ett lättförståeligt och bra sätt så tror jag att väldigt få hoppar över att vaccinera. Ser man lite längre än till sitt eget barn så är det självklart.

Jag tycker det är jättebra att söka mer information runt vaccination. BVC borde vara tydliga med nyttan av det vaccinationsprogram som vi har i Sverige. Om informationen går ut på ett lättförståeligt och bra sätt så tror jag att väldigt få hoppar över att vaccinera. Ser man lite längre än till sitt eget barn så är det självklart.

Vaccination är inte självklart för alla dock, allt bror på vilken inställning har från början. Men som sagt, information var allt jag ville ha, inte få det slängt i ansiktet. Jag har alltid vart lite tjurskallig när andra försöker bestämma över saker som faktiskt är mina att besluta över. Att bara anta att jag ska göra saker, en öppen dialog med information så hade jag vart nöjd.
Även varför den ena vaccinationssprutan byttes ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat