Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter jättefint :)

@Kaki finns det något som inte är pinsamt med graviditeter? :p

Här har bebis hittat en bra position. Vid nästan allt tryck mot magen far det hemska ilningar i kroppen. Blä!

Jag hade så ont i magen igår kväll och inatt att jag inte somnade förrän klockan var närmare 3. Vet inte om bebis lagt sig tokigt, eller vad det var.
Satt jag upp kände jag inget, men ligga eller stå var helt vedervärdigt!

Vet inte om liten kan lägga sig mot tarmarna eller nån nerv?
 
Jag hade så ont i magen igår kväll och inatt att jag inte somnade förrän klockan var närmare 3. Vet inte om bebis lagt sig tokigt, eller vad det var.
Satt jag upp kände jag inget, men ligga eller stå var helt vedervärdigt!

Vet inte om liten kan lägga sig mot tarmarna eller nån nerv?
Precis så har det varit för mig sista nätterna. Skitjobbigt!!!!
 
Jag hade så ont i magen igår kväll och inatt att jag inte somnade förrän klockan var närmare 3. Vet inte om bebis lagt sig tokigt, eller vad det var.
Satt jag upp kände jag inget, men ligga eller stå var helt vedervärdigt!

Vet inte om liten kan lägga sig mot tarmarna eller nån nerv?

Dom trycker nog undan både nerver och tarmar.... Hoppas du får sova gott inatt istället!

@Amha ja det mesta är väl pinsamt :p
 
Japp. Men surfar bara från telefonen här så kan inte dela med mig. Brun (troligtvis mörk-), två vita kotor bak, ganska stor stjärna och nosbläs.

Låter fullkomligt bedårande!
(och jag som är nördig vill veta stammen på fölungen - du kan PM-a så vi inte spammar tråden med sånt)
 
Mindre än 2 månader kvar och jag börjar känna mig som en flodhäst. Börjar bli väldigt svullen. I fötter och ben, ansikte och händer. Har så ont i handlederna på morgonen och fingrarna domnar på natten, antagligen för att dom är svullna. :p
Har sett väldigt smal ut i ansiktet och fått kämpa med frisyrer för att se lite fylligare ut. Det behöver jag verkligen inte nu :p

Hur mår ni?
 
Mindre än 2 månader kvar och jag börjar känna mig som en flodhäst. Börjar bli väldigt svullen. I fötter och ben, ansikte och händer. Har så ont i handlederna på morgonen och fingrarna domnar på natten, antagligen för att dom är svullna. :p
Har sett väldigt smal ut i ansiktet och fått kämpa med frisyrer för att se lite fylligare ut. Det behöver jag verkligen inte nu :p

Hur mår ni?
Beror på när du frågar ;) Överlag mår jag bra, men rygg och höfter gör ont om jag inte tar det lugnt och precis som du så samlar jag massor med vätska. Försöker använda stödstrumpor dagligen men svullnar ändå tycker jag. Även händerna gör ont och domnar, ska försöka komma igång och använda handledsstöd på natten och se om det blir bättre (har ibland besvär med karpaltunnelsyndrom även som ogravid så det var väntat). Tungt och flåsigt på promenaderna men tycker ändå fortfarande att det är skönt att röra på mig så det får jag väl vara glad för.

Har gått upp 15 kg sammanlagt och med tanke på 10-15 kgs övervikt sedan innan är det inte konstigt att jag känner mig lite tung! Tack och lov verkar faktiskt viktuppgången ha stannat av nu, lustigt med tanke på hur mycket jag äter :o

Har budat på lite babykläder på tradera under morgonen, finns ju så mycket fint:love:

Nästa vecka drar föräldrautbildningen igång, spännande att se om det ger något.

Lyckas inte få bort den här :rofl:
 
Mindre än 2 månader kvar och jag börjar känna mig som en flodhäst. Börjar bli väldigt svullen. I fötter och ben, ansikte och händer. Har så ont i handlederna på morgonen och fingrarna domnar på natten, antagligen för att dom är svullna. :p
Har sett väldigt smal ut i ansiktet och fått kämpa med frisyrer för att se lite fylligare ut. Det behöver jag verkligen inte nu :p

Hur mår ni?

Jag mår jämförelsevis bra! Förra gången var jag helkass hela tiden, nu är jag nästan mer besvärad av en ordentlig förkylning än graviditeten. Känner av fogarna i ryggen och undviker allt slit jag kan (säger hon som möblerat om i två dagar och varit på hopptävling idag :D), men än så länge funkar det att rida två hästar vilket jag är väldigt glad för!! Har dock bestämt att det får räcka med att tävla en i taget om de ska gå två klasser.
 
@superstar Blir också flåsig av promenader, blir det av av att gå upp för trappen hemma också :p
Men det är skönt att röra sig, får iof en hel del sammandragningar av att röra mig så allt går über sakta! :down:

Har inte vägt mig på många många veckor, sist var nog i vecka 25 kanske. Då hade jag gått upp 5kilo från vikten innan grav. Efter det har jag medvetet inte vägt mig. Att jag gått upp mycket mer i vikt är ingen tvekan om, syns tydligt speciellt på lår och rumpa, det är där jag brukar lägga på mig när jag går upp i vikt.
Jag behöver inte väga mig hos BM när jag är där då jag har historik med ätstörningar och får ibland fortfarande ångest av att stå på en våg trots att jag idag är "frisk" och äter och mår bra. Behöver inte väga mig förrens på förlossningen.

@Equilina vad härligt att kunna rida! :) Sist jag red var i v.17. Sen bröjade jag få så mycket sammandragningar så jag kunde inte en skritta utan att magen blev stenhård :down:
 
Om jag hade fått byta ut min framfog mot en som inte värker, då hade jag mått jättebra! Och det gör jag också när jag anpassar aktiviteter till min egen fart och så :)

Va in på babyproffsen idag och skulle beställa babyskydd och emmaljunga chassit vi vill ha. Trodde jag. Då hade de 15% på allt i butik och på lagret och jag hade tur att de hade rätt chassi hemma och bilstolpaketet! Så jag fick med mig allt hem direkt :D och över 1000 kr rabatt! Supernöjd!
 
Hur går det för dig @Mauen? När skulle de mäta nästa gång?

Jag mår rätt ok förutom alla diverse psykbryt. Var i en inredningsaffär idag, råkade välta ner en ljuslykta med magen, gick såklart i tusen bitar. Plockade upp skärvorna och var så jäkla nära att börja böla när jag kom fram till kassan och skulle göra rätt för mig... Bara för att allt jävlas och jag hade hundra grejer i famnen och sambon såg inte att jag behövde hjälp för han satt utanför djupt insjunken i sin mobil. :(

Den snälla kassörskan sa att jag inte behövde betala och att det är sånt som händer och då höll jag på att börja böla igen.. :D

Sweet life! :cool:
 
@superstar Blir också flåsig av promenader, blir det av av att gå upp för trappen hemma också :p
Men det är skönt att röra sig, får iof en hel del sammandragningar av att röra mig så allt går über sakta! :down:

Har inte vägt mig på många många veckor, sist var nog i vecka 25 kanske. Då hade jag gått upp 5kilo från vikten innan grav. Efter det har jag medvetet inte vägt mig. Att jag gått upp mycket mer i vikt är ingen tvekan om, syns tydligt speciellt på lår och rumpa, det är där jag brukar lägga på mig när jag går upp i vikt.
Jag behöver inte väga mig hos BM när jag är där då jag har historik med ätstörningar och får ibland fortfarande ångest av att stå på en våg trots att jag idag är "frisk" och äter och mår bra. Behöver inte väga mig förrens på förlossningen.

@Equilina vad härligt att kunna rida! :) Sist jag red var i v.17. Sen bröjade jag få så mycket sammandragningar så jag kunde inte en skritta utan att magen blev stenhård :down:

Låter vettigt att du låter bli att väga dig då! Min barnmorska har bara frågat om vikten en gång sedan inskrivningen, däremot fick jag instruktioner från förlossningen att väga mig ofta när jag hade svängen med misstänkt havandeskapsförgiftning eftersom snabb viktuppgång (pga vätskeretention, dvs flera kg på få dagar) kam vara ett symtom på havandeskapsförgiftning.
 
Hur går det för dig @Mauen? När skulle de mäta nästa gång?

Jag mår rätt ok förutom alla diverse psykbryt. Var i en inredningsaffär idag, råkade välta ner en ljuslykta med magen, gick såklart i tusen bitar. Plockade upp skärvorna och var så jäkla nära att börja böla när jag kom fram till kassan och skulle göra rätt för mig... Bara för att allt jävlas och jag hade hundra grejer i famnen och sambon såg inte att jag behövde hjälp för han satt utanför djupt insjunken i sin mobil. :(

Den snälla kassörskan sa att jag inte behövde betala och att det är sånt som händer och då höll jag på att börja böla igen.. :D

Sweet life! :cool:
Nu mår jag lite bättre. Mättes i torsdags, ingen förändring. Så nu har det varit stabilt i två veckor. Det firade jag med middag hos sambons syster i gårkväll och idag åkte jag hem på eftermiddagen. Precis kommit tillbaka till sjukhuset. Underbart med lite miljöombyte!!
 
Nu mår jag lite bättre. Mättes i torsdags, ingen förändring. Så nu har det varit stabilt i två veckor. Det firade jag med middag hos sambons syster i gårkväll och idag åkte jag hem på eftermiddagen. Precis kommit tillbaka till sjukhuset. Underbart med lite miljöombyte!!
Skönt att höra!
 
Nu mår jag lite bättre. Mättes i torsdags, ingen förändring. Så nu har det varit stabilt i två veckor. Det firade jag med middag hos sambons syster i gårkväll och idag åkte jag hem på eftermiddagen. Precis kommit tillbaka till sjukhuset. Underbart med lite miljöombyte!!
Åh vad skönt! :) kan tänka mig att det var välbehövligt.

@Thera känner igen det hormonella. Sambons gammelfarmor dog igår. Ingen kvinna jag bildat en relation till, hon var otroligt gammal och jag vet inte om hon någonsin förstod vem jag var men det var en himla rolig tant faktiskt men som sagt, egentligen inte min förlust så att säga. Ändå blev jag ledsen, kanske mest för att jag borde vara med sambon i kyrkan och det rör upp massa minnen men jag brukar inte gråta över sånt :p och till TV:n, jämt, särskilt om det är lyckliga filmer.
 
Typ 40 dagar kvar och jag har tvättat bebiskläder och vagnen idag.

Sambon tyckte jag skulle ta det lite lugnt med att köpa kläder eftersom det aldrig är helt 100% att könet de säger på RUL stämmer.

Och det klart, vore ju lite jobbigt om det är en gosse...



;)
 
Typ 40 dagar kvar och jag har tvättat bebiskläder och vagnen idag.

Sambon tyckte jag skulle ta det lite lugnt med att köpa kläder eftersom det aldrig är helt 100% att könet de säger på RUL stämmer.

Och det klart, vore ju lite jobbigt om det är en gosse...



;)

Ja stackarn kan ju bli förvirrad :eek:

Vilka fina kläder!
 
Har lagt ut ena tävlingshästen till försäljning i helgen :down: Har en tvååring som ska hem till hösten och att ha tre igång är bara inte realistiskt ens med bara ett barn. Förutom de tre har jag ju dessutom två till som inte rids och funderar på att låta betäcka stoet igen nästa vår.
 
Min mage har gjort ett tillväxtskutt den senaste tiden. Nu är den ivägen överallt. Jag öppnar dörrar på den konstant, sitter jag ner får jag sära på benen lite så den får plats osv. Det känns som att jag alltid har ont någonstans, är rätt less på min kropp och skänker en tanke till de som lever med kronisk värk. Det är ju ändå bara en kort tid kvar nu.

Jag och sambon har bokat in en natt på hotell och spa om två veckor bara för att göra något medans det bara är vi två. Ska bli så mysigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 125
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp