Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt tålamod är också slut. Jag orkar ingenting alls typ och jag har 14 veckor kvar cirka sisådär. Blää! Idag är en klockren skitdag med skallebank och trötthet :p
 
Idag har jag flyttat 3 perenner och spenderat ganska mycket tid i trädgården. Det gav mig energi :) men jag kan inte göra så mycket, men tittar och tänker ut hur jag kan förbättra och så, det är kul.

Är ledig imorgon med men då ska det regna så jag har planerat att baka kolasnittar och läsa bok!

10v kvar... Och paniken med allt som måste förberedas har släppt helt. Inte ens orolig över att vi inte har ett skötbord än!
 
Åh vad härligt att fixa i trädgården. Får bli mitt projekt imorrn efter besök hos barnmorskan.

Själv har jag varit på roadtrip med min sambo som har varit på kundbesök i Skövde. Jag följde med som sällskap, vi har bott på hotell i natt och sen hängde jag på hotellrummet medans han jobbade.
Han var klar strax innan lunch så då åkte vi ner mot Ullared och shoppade lite bebissaker :D
Nu sitter vi i bilen påväg hem till Stockholm igen.
Oskönt för kroppen men värt det :D
 
Har också fixat i trädgården. Har klippt ner döda delar av vinbärsbuskar, krusbär och hallon. Har dock inte kört iväg grenarna än :o Får hoppas att jag hinner det i morgon. Huvudvärken släppte inte så jag var mest glad att jag kunde ta mig ut och rasta dottern. Tacka vet jag stora gräsytor utanför huset.
 
Härligt att paniken släppt! Här dök lille sonen upp för tidigt innan vi fått hem varken vagn eller skötbord. Det fungerade det med. Är ju faktiskt väldigt få saker man verkligen måste ha från start :)
Ingenting egentligen :p man kan ju skicka ut en eventuell partner/vän/whatever på stan för att köpa några plagg till när man ska hem. Blöjor kan man säkert få med från BB så man kan göra något byte innan man kommit till affären. Sen är det ju onekligen bekvämt att ha saker hemma och redo.
 
Jaha, nytt bm-besök idag, v 31+2. Inga konstigheter, bebisens puls på 125, SF-mått 32 och blodtrycket sköter sig hyfsat (145/70). Lågt hb så får knapra vidare på de snuskiga järntabletterna. Hon trodde att bebisen ligger nedåt, men hade lite svårt att känna. Jag tycker att den sparkar precis överallt :p

Börjar kanske bli dags att kolla igenom vad som är kvar att köpa, men det är ju så lååångt kvar. Eller? Jag går snart på tre veckors semester så då kanskedet blir lite mer boande.
 
Var också hos barnmorskan nyss, v.33 (32+2) idag.
Fått upp mitt järnvärde från 93 till 125 på 4 veckor :banana:
Sf-måttet låg på 31. Mitten på den mittersta linjen. Följer sin kurva bra.
Blodtrycket låg på 125/60 (:confused: tror jag, blev osäker nu när jag skrev det)
Bebis ligger med huvudet neråt, som en ostkrok med rumpan uppe till höger och fötterna vid vänster revbensbåge. Precis så som jag trott hela tiden :D
 
@superstar tips: jag har tagit järntabletter varannan dag och druckit dubbeldos blutsaft den andra dagen. En kombo som tydligen funkar bra för mig :up:
Har inte varit hård i magen eller fått magknip en enda gång när jag gjort så tillskillnad från när jag tog tabletter varje dag, då låg jag med magknip varje dag.
 
Har varit på lite undersökningar idag (31+5). Med mig är läget oförändrat, bra. Mina små permissioner verkar inte ha påverkat. Så det tänker jag fortsätta med :)
Barnen fortsätter växa bra och väger nu 1,9-2 kg. Lika mkt som en ensam hade vägt. De har bra med fostervatten, flödet i navelsträngarna är bra och de är pigga och livliga. Skönt. Båda ligger just nu med huvudet neråt. Så långt allt väl.
 
Har varit på lite undersökningar idag (31+5). Med mig är läget oförändrat, bra. Mina små permissioner verkar inte ha påverkat. Så det tänker jag fortsätta med :)
Barnen fortsätter växa bra och väger nu 1,9-2 kg. Lika mkt som en ensam hade vägt. De har bra med fostervatten, flödet i navelsträngarna är bra och de är pigga och livliga. Skönt. Båda ligger just nu med huvudet neråt. Så långt allt väl.

Skönt att höra!
 
Idag har vi varit på förlossningsvisning, det hela blev lite mer verkligt om man säger så. Fräscht och fina lokaler, kändes bra.
Det var en jättego BM som visade runt och pratade. Mycket trevligare än min BM, hon är effektiv och snabb men inte så personlig eller intresserad och frågar inget mer än det medicinska och berättar inget om man inte frågar själv om vad hon gör. Inte direkt så att jag har lust att prata med henne om känslomässiga aspekter, om jag nu hade haft behov av det. Lite trist. Även om jag uppskattar att hon är rak och ärlig utan krusiduller.
Hur är era BM?

Det börjar bli tungt att jobba nu. Ryggen börjar protestera oftare, ihop med fogarna och i kombo med ilningarna i bäckenet från barnets huvud blir det jobbigt att sitta hela dagarna. Jag är glad att det bara är 11 arbetsdagar kvar innan jag går på semester.
 
Idag har vi varit på förlossningsvisning, det hela blev lite mer verkligt om man säger så. Fräscht och fina lokaler, kändes bra.
Det var en jättego BM som visade runt och pratade. Mycket trevligare än min BM, hon är effektiv och snabb men inte så personlig eller intresserad och frågar inget mer än det medicinska och berättar inget om man inte frågar själv om vad hon gör. Inte direkt så att jag har lust att prata med henne om känslomässiga aspekter, om jag nu hade haft behov av det. Lite trist. Även om jag uppskattar att hon är rak och ärlig utan krusiduller.
Hur är era BM?

Det börjar bli tungt att jobba nu. Ryggen börjar protestera oftare, ihop med fogarna och i kombo med ilningarna i bäckenet från barnets huvud blir det jobbigt att sitta hela dagarna. Jag är glad att det bara är 11 arbetsdagar kvar innan jag går på semester.
Vi var också på förlossningsvisning idag, du bor inte i Uppsala möjligtvis? Jag har jobbat på förlossningen så kände väl inte att det gav något nytt men bra för sambon och det var intressant hur overkligt det kändes att vara där. Jag tittade på de andra och kunde inte alls förstå att jag är lika gravid som dem :D :p

Din barnmorska låter precis som min! Proffsig och kunnig, men känns lite oengagerad och fångar inte direkt upp det jag säger. Gör det hon ska, men jag skulle nog vilja känna mig lite mer sedd.
 
Vi var också på förlossningsvisning idag, du bor inte i Uppsala möjligtvis? Jag har jobbat på förlossningen så kände väl inte att det gav något nytt men bra för sambon och det var intressant hur overkligt det kändes att vara där. Jag tittade på de andra och kunde inte alls förstå att jag är lika gravid som dem :D :p

Din barnmorska låter precis som min! Proffsig och kunnig, men känns lite oengagerad och fångar inte direkt upp det jag säger. Gör det hon ska, men jag skulle nog vilja känna mig lite mer sedd.

Nope, tillhör Varbergs sjukhus.
Haha, det är lustigt att självbilden liksom inte hänger med riktigt. jag köpte en mammaskjorta på rea i vintras och tänkte då att det kommer dröja innan jag växer i den här om jag gör det alls. Idag skulle jag ta på den efter att inte ha haft den så mycket, iom att den var så stor. Döm om min häpnad när jag precis fick på den.
 
Min barnmorskan är jätte toppen. Trivs jätte bra med henne. Hon känns professionell och kunnig men ändå omhändertagande och lyhörd utan att bli mjäkig. Rak och ärlig precis sp som jag uppskattar det :up:

Hur sover ni på nätterna, bra/dåligt?
Jag sover så himla dåligt just nu. 3timmar i natt ungefär, sjövild bebis i magen som möblerar om. Kissnödig hela tiden, svårt att hitta en ställning att ligga på.
Jag är en magsovare i vanliga fall och tycker det är så extremt jobbigt att inte kunna ligga på magen. Vaknar av att jag försöker rulla runt och lägga mig på magen men blir så öm och såklart får får bebis spel inne i magen då, konstigt han blir ju helt mosad :p
Och på ryggen har jag svårt att ligga pga av foglossningen.
Jaja bara 6 veckor kvar, inte för att sömnen kanske blir bättre då men då kan jag åtminstone sova på mage när jag väl får sova :p
 
Bm idag. Inga konstigheter. Nu hade jag äntligen gått upp lite mer i vikt, + 2,5 kg = sammanlagt 7 kg. Blodtryck 120/70, hb 121, sf: 35 cm. Nu är barnen tillräckligt stora att födas vaginalt så jag slipper nog kejsarsnitt (om inget oförutsett händer). Känner mig märkligt lugn inför en förlossning. Kommer säkert bli fruktansvärt, men det finns ju ett slut för smärtorna.

Åker hem i em och äter kvällsmat med sambon innan han kör tillbaka mig till fängelset. :)
 
Min barnmorskan är jätte toppen. Trivs jätte bra med henne. Hon känns professionell och kunnig men ändå omhändertagande och lyhörd utan att bli mjäkig. Rak och ärlig precis sp som jag uppskattar det :up:

Hur sover ni på nätterna, bra/dåligt?
Jag sover så himla dåligt just nu. 3timmar i natt ungefär, sjövild bebis i magen som möblerar om. Kissnödig hela tiden, svårt att hitta en ställning att ligga på.
Jag är en magsovare i vanliga fall och tycker det är så extremt jobbigt att inte kunna ligga på magen. Vaknar av att jag försöker rulla runt och lägga mig på magen men blir så öm och såklart får får bebis spel inne i magen då, konstigt han blir ju helt mosad :p
Och på ryggen har jag svårt att ligga pga av foglossningen.
Jaja bara 6 veckor kvar, inte för att sömnen kanske blir bättre då men då kan jag åtminstone sova på mage när jag väl får sova :p
Jag sover oförskämt bra! Nästan så jag inte vågar säga det. Uppe och kissar mellan noll och två gånger per natt, men inte mer än så. Oftast inte alls. Saknar också att sova på mage men det var jobbigare för några veckor sedan.
 
Är också en magsovare i vanliga fall, jag tänker ligga som en säl på mage när ungen väl är ute..

Sover sådär, har svårt att hitta nån skön ställning, ligger jag på sidan gör höfterna ont efter ett tag och ryggen är likadant. :meh:

Dessa är rätt talande just nu...



 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 125
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp