Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
10v kvar... Och paniken med allt som måste förberedas har släppt helt. Inte ens orolig över att vi inte har ett skötbord än!
Ingenting egentligen man kan ju skicka ut en eventuell partner/vän/whatever på stan för att köpa några plagg till när man ska hem. Blöjor kan man säkert få med från BB så man kan göra något byte innan man kommit till affären. Sen är det ju onekligen bekvämt att ha saker hemma och redo.Härligt att paniken släppt! Här dök lille sonen upp för tidigt innan vi fått hem varken vagn eller skötbord. Det fungerade det med. Är ju faktiskt väldigt få saker man verkligen måste ha från start
Har varit på lite undersökningar idag (31+5). Med mig är läget oförändrat, bra. Mina små permissioner verkar inte ha påverkat. Så det tänker jag fortsätta med
Barnen fortsätter växa bra och väger nu 1,9-2 kg. Lika mkt som en ensam hade vägt. De har bra med fostervatten, flödet i navelsträngarna är bra och de är pigga och livliga. Skönt. Båda ligger just nu med huvudet neråt. Så långt allt väl.
Vi var också på förlossningsvisning idag, du bor inte i Uppsala möjligtvis? Jag har jobbat på förlossningen så kände väl inte att det gav något nytt men bra för sambon och det var intressant hur overkligt det kändes att vara där. Jag tittade på de andra och kunde inte alls förstå att jag är lika gravid som demIdag har vi varit på förlossningsvisning, det hela blev lite mer verkligt om man säger så. Fräscht och fina lokaler, kändes bra.
Det var en jättego BM som visade runt och pratade. Mycket trevligare än min BM, hon är effektiv och snabb men inte så personlig eller intresserad och frågar inget mer än det medicinska och berättar inget om man inte frågar själv om vad hon gör. Inte direkt så att jag har lust att prata med henne om känslomässiga aspekter, om jag nu hade haft behov av det. Lite trist. Även om jag uppskattar att hon är rak och ärlig utan krusiduller.
Hur är era BM?
Det börjar bli tungt att jobba nu. Ryggen börjar protestera oftare, ihop med fogarna och i kombo med ilningarna i bäckenet från barnets huvud blir det jobbigt att sitta hela dagarna. Jag är glad att det bara är 11 arbetsdagar kvar innan jag går på semester.
Vi var också på förlossningsvisning idag, du bor inte i Uppsala möjligtvis? Jag har jobbat på förlossningen så kände väl inte att det gav något nytt men bra för sambon och det var intressant hur overkligt det kändes att vara där. Jag tittade på de andra och kunde inte alls förstå att jag är lika gravid som dem
Din barnmorska låter precis som min! Proffsig och kunnig, men känns lite oengagerad och fångar inte direkt upp det jag säger. Gör det hon ska, men jag skulle nog vilja känna mig lite mer sedd.
Det är jätteskönt! Sen är det väl ingen som uppmuntrar mig att åka någonstans, men de protesterar inte lika högljutt längre@Mauen Vad skönt att höra att det börjar bli lite stabilare, att du kan få smita iväg ibland.
Jag sover oförskämt bra! Nästan så jag inte vågar säga det. Uppe och kissar mellan noll och två gånger per natt, men inte mer än så. Oftast inte alls. Saknar också att sova på mage men det var jobbigare för några veckor sedan.Min barnmorskan är jätte toppen. Trivs jätte bra med henne. Hon känns professionell och kunnig men ändå omhändertagande och lyhörd utan att bli mjäkig. Rak och ärlig precis sp som jag uppskattar det
Hur sover ni på nätterna, bra/dåligt?
Jag sover så himla dåligt just nu. 3timmar i natt ungefär, sjövild bebis i magen som möblerar om. Kissnödig hela tiden, svårt att hitta en ställning att ligga på.
Jag är en magsovare i vanliga fall och tycker det är så extremt jobbigt att inte kunna ligga på magen. Vaknar av att jag försöker rulla runt och lägga mig på magen men blir så öm och såklart får får bebis spel inne i magen då, konstigt han blir ju helt mosad
Och på ryggen har jag svårt att ligga pga av foglossningen.
Jaja bara 6 veckor kvar, inte för att sömnen kanske blir bättre då men då kan jag åtminstone sova på mage när jag väl får sova