Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mage har gjort ett tillväxtskutt den senaste tiden. Nu är den ivägen överallt. Jag öppnar dörrar på den konstant, sitter jag ner får jag sära på benen lite så den får plats osv. Det känns som att jag alltid har ont någonstans, är rätt less på min kropp och skänker en tanke till de som lever med kronisk värk. Det är ju ändå bara en kort tid kvar nu.

Jag och sambon har bokat in en natt på hotell och spa om två veckor bara för att göra något medans det bara är vi två. Ska bli så mysigt!
Så olika det är. Min mage är ju stor (översta kurvan på SF-måttet) men känns aldrig i vägen på det sätt jag hade väntat mig. Vilken vecka är du i nu?

Vi har också pratat om att åka bort nån natt, får nog ta tag i det. Har varit mycket här med flytt och hästen ska föla om två veckor men sen vore det väldigt skönt med lite spa-lyx.
 
Så olika det är. Min mage är ju stor (översta kurvan på SF-måttet) men känns aldrig i vägen på det sätt jag hade väntat mig. Vilken vecka är du i nu?

Vi har också pratat om att åka bort nån natt, får nog ta tag i det. Har varit mycket här med flytt och hästen ska föla om två veckor men sen vore det väldigt skönt med lite spa-lyx.

Jag är i v34, för lite mer än en vecka sen låg SF måttet på 31, strax under den övre kurvan. Min mage växer framåt eftersom jag bara är 155cm lång, så den ser nog större ut än vad den är. Fick frågan häromdagen av en granne, som ska bli farmor när som nu , om det var tvillingar :cool::banghead:

Vi åker hela 8km till hotellet, lagom långt :D när man ändå inte kommer lämna hotellet och spat så spelar det ju ingen roll att det ligger "hemma"
Passa på när fölet kommit vetja, skönt att ha något att se fram emot.
 
Så olika det är. Min mage är ju stor (översta kurvan på SF-måttet) men känns aldrig i vägen på det sätt jag hade väntat mig. Vilken vecka är du i nu?

Vi har också pratat om att åka bort nån natt, får nog ta tag i det. Har varit mycket här med flytt och hästen ska föla om två veckor men sen vore det väldigt skönt med lite spa-lyx.

SF-måttet säger ju dock inte så mycket om hur stor magen är, bara hur lång livmodern är. Sen är det väldigt olika hur man förvarar den :D
 
Av ren nyfikenhet mätte jag magmåttet runt om där jag är som störst. 110cm blev det :p brösten går inte av för hackor de heller jämfört med innan.
Såhär ser den ut:
176DC4D4-707F-45D8-9637-CA54F5C70AEF_zpsoambqho8.jpg
 
Min mage har varit ivägen i flera veckor. För någon vecka sedan när jag gungade dottern krockade magen med gungan :p kylen är en annan sån grej, när man stänger kylskåpsdörren. Boobsen upptäckte jag idag att de väller ut på sidorna i min push up :D jag njuter så länge de varar och man kan känna att tuttarna har viss sexighet. Snart luktar de sur mjölk och rinner i stället. Minns en gång när jag skulle krama och gosa med sambon när dottern var ett par månader. La mig nära och kände hur allt blev blött. "Hm.. Jag läcker?" "mm..." "tusan.." "det gör inget" :p

Jag har fått så himla svårt att vara stilla så jag har massa projekt som jag vill ta tag i och listan är så lång! Den här dagen har ägnats åt att måla om dotterns tripptrapp. Färgen föll av när jag duschade den häromdagen så det var läge :p har lite kvar så jag har att göra i morgon också. Känns roligt. Försöker beta av lite i trädgården med och det går hyfsat. Lite långsamt framåt såklart men har lyckats, i några omgångar, köra lite jord och fyllt upp säckar som ska ner någon variant av grönsak i framöver. Troligen tomat eller gurka. Ska se om jag finner mod att sätta ut mina tomater snart, bara täcka över under nätterna tänker jag.
 
Min mage har varit ivägen i flera veckor. För någon vecka sedan när jag gungade dottern krockade magen med gungan :p kylen är en annan sån grej, när man stänger kylskåpsdörren. Boobsen upptäckte jag idag att de väller ut på sidorna i min push up :D jag njuter så länge de varar och man kan känna att tuttarna har viss sexighet. Snart luktar de sur mjölk och rinner i stället. Minns en gång när jag skulle krama och gosa med sambon när dottern var ett par månader. La mig nära och kände hur allt blev blött. "Hm.. Jag läcker?" "mm..." "tusan.." "det gör inget" :p

Jag har fått så himla svårt att vara stilla så jag har massa projekt som jag vill ta tag i och listan är så lång! Den här dagen har ägnats åt att måla om dotterns tripptrapp. Färgen föll av när jag duschade den häromdagen så det var läge :p har lite kvar så jag har att göra i morgon också. Känns roligt. Försöker beta av lite i trädgården med och det går hyfsat. Lite långsamt framåt såklart men har lyckats, i några omgångar, köra lite jord och fyllt upp säckar som ska ner någon variant av grönsak i framöver. Troligen tomat eller gurka. Ska se om jag finner mod att sätta ut mina tomater snart, bara täcka över under nätterna tänker jag.

Lyckost dig som kan ha BH. Jag fick sånt tryck runt bröstkorgen av mina så de fick jag ge upp för några veckor sen och införskaffa bygellösa amningsbhar som ger just noll och ingen form åt brösten. Men sköna är de i alla fall...

Vi fick satt potatis och sått morötter i helgen så nu är det bara att vänta och kriga mot sniglarna.

Vad roligt med småprojekt! Kanske skulle klura ut några själv att roa mig med.
 
Ni som haft barn tidigare, hur mycket grejer behöver jag införskaffa till mig själv? Och vad? Allt är ju individuellt förstås, men att ha till en början innan jag kommer iväg till en affär i alla fall.

Jag har 3par tvättbara amningsinlägg eftersom jag läcker lite sen innan.
Hur många fler är vettigt att ha?
Amningskläder?
Salvor?
Jumbopack bindor?
Nått mer?
 
Lyckost dig som kan ha BH. Jag fick sånt tryck runt bröstkorgen av mina så de fick jag ge upp för några veckor sen och införskaffa bygellösa amningsbhar som ger just noll och ingen form åt brösten. Men sköna är de i alla fall...

Vi fick satt potatis och sått morötter i helgen så nu är det bara att vänta och kriga mot sniglarna.

Vad roligt med småprojekt! Kanske skulle klura ut några själv att roa mig med.
Har lite i akvariet att pula med också men det har verkligen varit roligt att sitta och måla. Skulle kunna tänka mig att hitta fler saker att måla :p snart är alla möbler i svart lackfärg ;)

Visst ja, på lördag åker jag och sambon iväg till ett slott i en annan del av länet för god middag och övernattning. Mamma ska ta hand om dottern, hon har nattat henne flera gånger utan bekymmer när vi varit ute på kvällar och de har det jättemysigt ihop. Mamma brukar ta chansen att natta henne i samma säng som hon sover i, haha. Det är lite gulligt :) blir första gången som jag spenderar en hel natt utan henne i närheten. Känns... Lite läskigt men det ska bli trevligt med en liten dejt. Det var väldigt valet och kvalet om man skulle ta med dottern eller inte men vi har saknat att äta 3-rätters och verkligen, verkligen få möjlighet att prata i lugn och ro. Vi har himla trevligt när vi äter ute alla tre men dottern sitter ju inte gärna stilla längre tid än hon har mat framför sig.
 
Ni som haft barn tidigare, hur mycket grejer behöver jag införskaffa till mig själv? Och vad? Allt är ju individuellt förstås, men att ha till en början innan jag kommer iväg till en affär i alla fall.

Jag har 3par tvättbara amningsinlägg eftersom jag läcker lite sen innan.
Hur många fler är vettigt att ha?
Amningskläder?
Salvor?
Jumbopack bindor?
Nått mer?
Hade nog bara 3 par inlägg. Kommer köpa betydligt fler. Det finns även en uppsamlade, skulle tro att medela har den, som är i plast som du kan sätta över bröstet som inte används vid amningen. Det sprutar ju gärna på det barnet inte suger i början :p

Amningskläder hade jag aldrig. Däremot är linnen praktiska då man kan knöla sig ur axelbandet på ett linne.

Salvor... Purelan sägs vara kalas för onda tuttar. Bepanthen för röda rumpor men det är inte livsviktigt.

Jag använde vanliga bindor när jag kom hem, andra behöver ha någon blöjvariant länge så några av blöjvarianten och några paket vanliga bindor.
 
Lyckost dig som kan ha BH. Jag fick sånt tryck runt bröstkorgen av mina så de fick jag ge upp för några veckor sen och införskaffa bygellösa amningsbhar som ger just noll och ingen form åt brösten. Men sköna är de i alla fall...

Vi fick satt potatis och sått morötter i helgen så nu är det bara att vänta och kriga mot sniglarna.

Vad roligt med småprojekt! Kanske skulle klura ut några själv att roa mig med.

Jag kan inte heller ha vanliga bh längre, de skaver och trycker överallt. Mina nya ser ut som amningssporttoppar, väldigt sköna :)

Oj, saker till sig själv har jag inte alls funderat över än! Nu måste jag nästan göra en lista till! Tack för påminnelsen :) är i v30 nu, inte långt kvar!
 
Ja det kanske är dags att fundera på vad som behövs :o Jag är livrädd för mjölkstockning så bra bröstvärmare (ull!?) står på listan, sen har jag inte kommit längre. Tänker att det är långt kvar men det är det ju inte.

Två månader till BF idag (två veckor till hästens :p).
 
Jag hade en skum dröm i morse.
Jag var hos BM och hon skulle uppskatta bebis födelsestorlek och det blev 3800g men bara 35cm lång. Ruggigt knubbig unge antar jag att det skulle bli då. Så hon hade världens peptalk med mig och sa att jag skulle ge allt och ta i för kung och fosterland under förlossningen. :D
 
Mjölkstockning och amning öht är ett litet orosmoment för mig. Jag har inåtvända bröstvårtor som inte går att massera ut. Står i valet och kvalet att införskaffa en elektrisk bröstpump redan innan bebis kommer, så att jag kan pumpa ur lite innan bebis ska äta. Har jag tur drar pumpen ut bröstvårtan och lättar på trycket så att bebisen får tag lättare.
Jag vet att det oftast går bra att amma ändå, även om det blir klurigare att få till det. Men allt som underlättar är välkommet...
 
Ni som haft barn tidigare, hur mycket grejer behöver jag införskaffa till mig själv? Och vad? Allt är ju individuellt förstås, men att ha till en början innan jag kommer iväg till en affär i alla fall.

Jag har 3par tvättbara amningsinlägg eftersom jag läcker lite sen innan.
Hur många fler är vettigt att ha?
Amningskläder?
Salvor?
Jumbopack bindor?
Nått mer?

Jag köpte inte så mycket till mig, amningsilägg hade jag tre par sedan innan pga läckage, köpte uppsamlingskupor sedan som jag tyckte var kanon! Köpte tre amnings-BHar och två amningslinnen någon vecka efter att hon föddes, annars hade jag BH med avtagbara axelband (bara att knäppa upp och vika ner samt lite praktiska kläder som gick att dra undan bara. Purlean är den enda salvan jag köpte till mig, sjukt bra! Använder numera i förkylningstider när näsan blir "skavd" av allt snytande. Bindor hade jag bara vanliga.
 
Jag hade en skum dröm i morse.
Jag var hos BM och hon skulle uppskatta bebis födelsestorlek och det blev 3800g men bara 35cm lång. Ruggigt knubbig unge antar jag att det skulle bli då. Så hon hade världens peptalk med mig och sa att jag skulle ge allt och ta i för kung och fosterland under förlossningen. :D
Spännande :D Låter iofs ganska gulligt :angel::confused:
 
Jag har gjort en liten lista med saker som jag behöver som jag börjat inhandla.
Köpte två amningsbhar och två amnkngslinnen igår.
V. 33 (32+0) idag. Tycker magen min inte är sådär jätte stor, upplever inte att den är i vägen mer än när jag ska böja mig ner eller så.
Däremot så hände nåt med rumpan och låren nu senaste veckorna :o kaaaaboooom sa det.. :p
 
@Rosen-Knoppen Tycker att det har sagt kaaaboom på mig också.. Inte speciellt road över det. :p

Tycker dessutom att det börjar bli riktigt drygt att vänta, mitt korta tålamod börjar ta slut nu. Jag längtar så otroligt mycket efter att få träffa det lilla livet!
Men samtidigt vill jag inte att den ska komma ut innan den är klar... :D
 
Hade nog bara 3 par inlägg. Kommer köpa betydligt fler. Det finns även en uppsamlade, skulle tro att medela har den, som är i plast som du kan sätta över bröstet som inte används vid amningen. Det sprutar ju gärna på det barnet inte suger i början :p

Amningskläder hade jag aldrig. Däremot är linnen praktiska då man kan knöla sig ur axelbandet på ett linne.

Salvor... Purelan sägs vara kalas för onda tuttar. Bepanthen för röda rumpor men det är inte livsviktigt.

Jag använde vanliga bindor när jag kom hem, andra behöver ha någon blöjvariant länge så några av blöjvarianten och några paket vanliga bindor.
Inser att jag skrev bepanthen. Inotyol är min nya favoritsalva :p tokfet och brukar ge effekt här efter bara några timmar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 125
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp