Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur mycket tänker ni på förlossningen? BM igår kollade på hur förlossningen såg ut med dottern och sa att om jag vill kan vi lägga planerat snitt för med den historiken blir det inga bekymmer att få igenom. Min livmoder orkade inte alls och värkstimulerande på full fart osv. Jag har hela tiden varit inne på att försöka föda vaginalt men tänker samtidigt på fördelarna med snitt. Om jag ska snittas igen vill jag ha samma kirurg, han var ruggigt bra, jag hade egentligen inga men efteråt. Nackdelen om jag väntar på att det startar av sig självt och förloppet är detsamma är ju chansen inte jättestor att det blir samma. Om han jobbar kvar så är han inte ens på samma sjukhus.

Jag vill egentligen få en normal förlossning. Ett normalt förlopp utan värkstimulerande och som inte tar nästan 2 dygn. Jag vill kunna stanna hemma så att säga och göra det mesta här. Åka in, föda barnet och åka hem samma dag. Jag är inne på att kolla med BM hur stor risken är att det blir ett likadant förlopp igen och väga det mot varandra. Men blir jag snittad behöver jag ju ha sambon hemma längre iom dottern som bara är 2.5 knappt när bebisen kommer. Jag kan ju inte lyfta henne med nytt sår på magen.

Planerat snitt är ju positivt på så sätt att jag enkelt kan planera med barnvakt med...

Jag hade en snabb och enkel förlossning första gången och min enda oro inför denna är att vi inte ska hinna in :D Jag är dock inte orolig över det heller, skulle det bli så så löser det sig också. Då är jag mer bekymrad över att inte få åka hem typ direkt, hade så sjukt tråkigt det knappa dygnet vi låg inne förra gången. Jag vill ju hem till allt!
 
Jag hade en snabb och enkel förlossning första gången och min enda oro inför denna är att vi inte ska hinna in :D Jag är dock inte orolig över det heller, skulle det bli så så löser det sig också. Då är jag mer bekymrad över att inte få åka hem typ direkt, hade så sjukt tråkigt det knappa dygnet vi låg inne förra gången. Jag vill ju hem till allt!
Blä, vi spenderade väl 3-4 nätter på BB. Helt hemskt. Är inne på att skriva redan i förlossningsbrevet att jag inte vill känna mig tvingad att stanna kvar för "mitt eget bästa". Det som är intressant för min del är hur barnet mår i så fall. Hur jag mår vet jag bäst själv.
 
Usch de va åderbråck i underlivet jag har.. Hoppas det inte blir värre än det är. Ha tighta byxor tipsade läkaren om. För att hålla tillbaka.. Plus foglossning då som blir värre och värre. Hon sjukskrev 25% i en månad så får vi se sen. Hon va saklig och trevlig så jag började inte gråta trots hormoner :) men bad om att få från måndag för vill inte fucka upp helgen för kollegorna.
 
Oj då. Min hästs föl hade också bråttom ut... Hon har fölat nu på morgonen, dygn 320. Utan att visa några tydliga tecken innan och gick ute med andra ston. De har hon löst genom att hoppa in i en hage där hon fick vara ifred. Typiskt henne. De var på väg ut för att ta in den nu så än vet jag inte mer.... Båda stod upp så det verkar ju gått bra. Forts följer....
 
Usch de va åderbråck i underlivet jag har.. Hoppas det inte blir värre än det är. Ha tighta byxor tipsade läkaren om. För att hålla tillbaka.. Plus foglossning då som blir värre och värre. Hon sjukskrev 25% i en månad så får vi se sen. Hon va saklig och trevlig så jag började inte gråta trots hormoner :) men bad om att få från måndag för vill inte fucka upp helgen för kollegorna.
Usch. Hoppas det inte blir värre!
 
Usch de va åderbråck i underlivet jag har.. Hoppas det inte blir värre än det är. Ha tighta byxor tipsade läkaren om. För att hålla tillbaka.. Plus foglossning då som blir värre och värre. Hon sjukskrev 25% i en månad så får vi se sen. Hon va saklig och trevlig så jag började inte gråta trots hormoner :) men bad om att få från måndag för vill inte fucka upp helgen för kollegorna.
Men AJ! :o hur kommer det sig?
 
Oj då. Min hästs föl hade också bråttom ut... Hon har fölat nu på morgonen, dygn 320. Utan att visa några tydliga tecken innan och gick ute med andra ston. De har hon löst genom att hoppa in i en hage där hon fick vara ifred. Typiskt henne. De var på väg ut för att ta in den nu så än vet jag inte mer.... Båda stod upp så det verkar ju gått bra. Forts följer....
Hoppsan! Hoppa med en fölmage är inte dåligt. Intressant individ :) hoppas att det går bra för dem.
 
@Mauen Oj, det var en otålig rackare. Så gjorde mitt förra sto också, helt plötsligt, för tidigt, utan tecken på att ens vara i närheten av på g så stod ett ett litet föl i hagen. Det gick jätte bra, säkert lika som din :)

Har precis jobbat min sista dag :eek: helt overkligt, att inte jobba på minst ett år. Galet galet :D
 
Oj då. Min hästs föl hade också bråttom ut... Hon har fölat nu på morgonen, dygn 320. Utan att visa några tydliga tecken innan och gick ute med andra ston. De har hon löst genom att hoppa in i en hage där hon fick vara ifred. Typiskt henne. De var på väg ut för att ta in den nu så än vet jag inte mer.... Båda stod upp så det verkar ju gått bra. Forts följer....

Grattis! Vad skönt att det låter som en okomplicerad historia! Grymt att hon hoppade in i en annan hage - verkar som om du avlar hopphästar ;)

Jag tänker fortfarande jättemycket på dig och din situation. Hoppas att den okomplicerade fölningen gör dig lite glad!
 
Grattis! Vad skönt att det låter som en okomplicerad historia! Grymt att hon hoppade in i en annan hage - verkar som om du avlar hopphästar ;)

Jag tänker fortfarande jättemycket på dig och din situation. Hoppas att den okomplicerade fölningen gör dig lite glad!
Jo, hoppavel är det. Tycker jättemycket om stoet så jag har oroat mig en del inför den här fölningen. Nu har jag ju sluppit den värsta oron... Fast jag har inte hört mer om dem så nu börjar jag tänka på allt som kan ha gått fel.
 
@Mauen Oj, det var en otålig rackare. Så gjorde mitt förra sto också, helt plötsligt, för tidigt, utan tecken på att ens vara i närheten av på g så stod ett ett litet föl i hagen. Det gick jätte bra, säkert lika som din :)

Har precis jobbat min sista dag :eek: helt overkligt, att inte jobba på minst ett år. Galet galet :D
Ja, det där med att man inte ska jobba på så länge känns helt overkligt! Jag ska inte jobba förrän hösten 2016, har jag tänkt.... Och nu blev det ju så abrupt jag fick sluta. Hade inte ens stängt av datorn när jag gick till ultraljudet. Hade ingen aning om att det kunde bli då här.
 
Men AJ! :o hur kommer det sig?

Ökat tryck pga graviditet och att blodådrorna har lite slappare väggar, tydligen väldigt vanligt men inget man berättar om.... Lite pinsamt område :P

Just nu ser det ut som ett svullet blåmärke på halva nöjesfältet. Ömt också. Hoppas du slipper det!
 
Ökat tryck pga graviditet och att blodådrorna har lite slappare väggar, tydligen väldigt vanligt men inget man berättar om.... Lite pinsamt område :P

Just nu ser det ut som ett svullet blåmärke på halva nöjesfältet. Ömt också. Hoppas du slipper det!

Nöjesfältet :rofl: Underbart ordval! Är det något som försvinner av sig själv?
 
Japp. Men surfar bara från telefonen här så kan inte dela med mig. Brun (troligtvis mörk-), två vita kotor bak, ganska stor stjärna och nosbläs.
Låter jättefint :)

@Kaki finns det något som inte är pinsamt med graviditeter? :p

Här har bebis hittat en bra position. Vid nästan allt tryck mot magen far det hemska ilningar i kroppen. Blä!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 125
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp