Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan din partner hjälpa dig att få fram det utan tårar? Jag förstår att du i kombinationen hormoner, frustration osv får problem att få fram vad du faktiskt vill. Självklart ska du be att få slippa läkaren och kanske även berätta varför så läkaren får veta att denne agerar helt vansinnigt. Överläkaren måste ju också kunna prata med den andra läkaren och att ni tidigarelägger mätningarna. Du måste ju få komma ut och det är ju, precis som någon av läkarna sagt, helt och hållet ditt val att ligga inne.

Lider verkligen med dig.
Han vill gärna det och jag börjar tycka att det kanske vore en bra ide. Helst vill jag ta mina fighter själv, men... Ett problem är dock att han inte är här på ordinarie arbetstid då man kan få prata med någon. Att jourläkare inte har tid kan jag förstå.
 
Föräldrarna var här precis. De höll inte på att bli insläppta?! Har ju tidigare fått veta att jag iaf får ta emot besök hur ofta och när jag vill.... Sen skulle jag inte få gå ut hade personalen fått order om "eftersom jag var ute igår". Idioten som varit framme?! Det skiter jag faktiskt i. Hur farligt kan det vara att sitta i rullstolen 10 min från sjukhuset i en timme?
 
Föräldrarna var här precis. De höll inte på att bli insläppta?! Har ju tidigare fått veta att jag iaf får ta emot besök hur ofta och när jag vill.... Sen skulle jag inte få gå ut hade personalen fått order om "eftersom jag var ute igår". Idioten som varit framme?! Det skiter jag faktiskt i. Hur farligt kan det vara att sitta i rullstolen 10 min från sjukhuset i en timme?
Det börjar likna ett fängelse. Har du något annat sjukhus inom rimligt avstånd du kan byta till? Kanske är enklast. Du är fri att gå precis var du vill, det enda de kan göra är att avråda.

Undrar om @TinyWiny kan ha någon koll rörande sängläge eller inte?
 
Det börjar likna ett fängelse. Har du något annat sjukhus inom rimligt avstånd du kan byta till? Kanske är enklast. Du är fri att gå precis var du vill, det enda de kan göra är att avråda.

Undrar om @TinyWiny kan ha någon koll rörande sängläge eller inte?
Ja, det börjar reta upp mig. Imorgon ska jag se till att reda lite i det här. Känner faktiskt avdelningschefen. Hade inte tänkt dra in henne, men det kanske blir så.
Ang att byta sjukhus; 10 mil till närmsta med neonatalavdelning. Ingen som kan besöka mig då så det vill jag undvika. Mina snälla vänner och anhöriga kommer så ofta det kan.
 
@Mauen det låter ju märkligt att de inte verkar ha någon plan för din vård. Att alla läkare har rätt att ändra och säga olika saker och inte ge vettiga svar känns helt uppåt väggarna, så borde det inte fungera, hoppas jag innerligt. Oerhört frustrerande för dig! Överläkarens upplägg lät ju bra och vettigt, hen borde ju ha mer att säga till om. Hoppas ni får till ett möte igen och att ni får antecknat ner en plan som gäller om det nu inte finns.
 
Idag var första mötet med föräldragruppen. Vi var 7 par och alla var förstagångsföräldrar.
BM gick igenom vad man behöver ha med till förlossningen, starten och första delen av förlossningen och smärtlindring. Tyckte hon var lite virrig och berättade inte så utförligt som jag hade velat. Tex ev biverkningar fick vi fråga efter mm. Men det var en del matnyttigt ändå och bra att få träffa fler i samma situation och ganska samma vecka i graviditeten. Alla hade BF mellan 9-19 Juni.

Avslutningsvis fick vi se en del av en film med andningsövningar att träna på. Lite flummigt när hon i filmen pratade om att när hon gick in i en värk tänkte att hon dök ned till bebisen tog dess hand och sa "nu dyker vi tillsammans" :rofl:
 
Ja, det börjar reta upp mig. Imorgon ska jag se till att reda lite i det här. Känner faktiskt avdelningschefen. Hade inte tänkt dra in henne, men det kanske blir så.
Ang att byta sjukhus; 10 mil till närmsta med neonatalavdelning. Ingen som kan besöka mig då så det vill jag undvika. Mina snälla vänner och anhöriga kommer så ofta det kan.
Det börjar likna ett fängelse. Har du något annat sjukhus inom rimligt avstånd du kan byta till? Kanske är enklast. Du är fri att gå precis var du vill, det enda de kan göra är att avråda.

Undrar om @TinyWiny kan ha någon koll rörande sängläge eller inte?

Nu är det längesedan det var aktuellt för mig eftersom dottern fyllde 23 för ett tag sedan men jag förhandlade mig till att få vara hemma. Nu hade jag inte heller tvillingar i magen och kanske är det skillnad eftersom tvillingar ofta kommer förtidigt även utan komplikationer. Jag hade också sonen att tänka på som var runt 18 månader när jag i vecka 20 fick börja ligga still. Jag hade restriktioner om att jag inte fick lyfta, anstränga mig eller gå omkring för mycket. De dagarna som var utan värkar fick jag gå upp och ibland kunde jag vara uppe en halvtimme och ibland fick jag vända i dörren för att de satte igång igen men sådana hårda restriktioner som du verkar ha hade jag inte.

Jag tycker att du först och främst ska be att den läkaren du har förtroende för att du ska få ha henom och enbart henom. Den läkaren som beter sig så märkligt tycker jag att du ska säga ifrån att du inte vill ha med att göra mer. Hon verkar ju inte riktigt klok! Du är i din fulla rätt att välja läkare vid icke akuta tillfällen och nu när du ligger inne kan knappast räknas som ett akut tillfälle så att de kan säga att du får ta den läkaren du får. Du har också alltid rätt att välja själv. För mig var det aldrig tal om inläggning eftersom jag vägrade lämna sonen på det sättet när det fanns möjlighet att vara hemma. Barnens pappa var hemma på halvtid eftersom jag var föräldraledig med sonen fortfarande då och det underlättade ju självklart. Han brukade komma hem lagom till lunch så det bara var frukosten jag behövde fixa till sonen.

Önskar dig stort lycka till!
 
Nu är det längesedan det var aktuellt för mig eftersom dottern fyllde 23 för ett tag sedan men jag förhandlade mig till att få vara hemma. Nu hade jag inte heller tvillingar i magen och kanske är det skillnad eftersom tvillingar ofta kommer förtidigt även utan komplikationer. Jag hade också sonen att tänka på som var runt 18 månader när jag i vecka 20 fick börja ligga still. Jag hade restriktioner om att jag inte fick lyfta, anstränga mig eller gå omkring för mycket. De dagarna som var utan värkar fick jag gå upp och ibland kunde jag vara uppe en halvtimme och ibland fick jag vända i dörren för att de satte igång igen men sådana hårda restriktioner som du verkar ha hade jag inte.

Jag tycker att du först och främst ska be att den läkaren du har förtroende för att du ska få ha henom och enbart henom. Den läkaren som beter sig så märkligt tycker jag att du ska säga ifrån att du inte vill ha med att göra mer. Hon verkar ju inte riktigt klok! Du är i din fulla rätt att välja läkare vid icke akuta tillfällen och nu när du ligger inne kan knappast räknas som ett akut tillfälle så att de kan säga att du får ta den läkaren du får. Du har också alltid rätt att välja själv. För mig var det aldrig tal om inläggning eftersom jag vägrade lämna sonen på det sättet när det fanns möjlighet att vara hemma. Barnens pappa var hemma på halvtid eftersom jag var föräldraledig med sonen fortfarande då och det underlättade ju självklart. Han brukade komma hem lagom till lunch så det bara var frukosten jag behövde fixa till sonen.

Önskar dig stort lycka till!
Tack så mycket! Ja, jag får nog helt enkelt säga ifrån gällande den läkaren.
 
Nu är det längesedan det var aktuellt för mig eftersom dottern fyllde 23 för ett tag sedan men jag förhandlade mig till att få vara hemma. Nu hade jag inte heller tvillingar i magen och kanske är det skillnad eftersom tvillingar ofta kommer förtidigt även utan komplikationer. Jag hade också sonen att tänka på som var runt 18 månader när jag i vecka 20 fick börja ligga still. Jag hade restriktioner om att jag inte fick lyfta, anstränga mig eller gå omkring för mycket. De dagarna som var utan värkar fick jag gå upp och ibland kunde jag vara uppe en halvtimme och ibland fick jag vända i dörren för att de satte igång igen men sådana hårda restriktioner som du verkar ha hade jag inte.

Jag tycker att du först och främst ska be att den läkaren du har förtroende för att du ska få ha henom och enbart henom. Den läkaren som beter sig så märkligt tycker jag att du ska säga ifrån att du inte vill ha med att göra mer. Hon verkar ju inte riktigt klok! Du är i din fulla rätt att välja läkare vid icke akuta tillfällen och nu när du ligger inne kan knappast räknas som ett akut tillfälle så att de kan säga att du får ta den läkaren du får. Du har också alltid rätt att välja själv. För mig var det aldrig tal om inläggning eftersom jag vägrade lämna sonen på det sättet när det fanns möjlighet att vara hemma. Barnens pappa var hemma på halvtid eftersom jag var föräldraledig med sonen fortfarande då och det underlättade ju självklart. Han brukade komma hem lagom till lunch så det bara var frukosten jag behövde fixa till sonen.

Önskar dig stort lycka till!
Jag har inga värkar alls, enstaka sammandragning bara. Mår jättebra i kroppen. Ännu svårare att acceptera då.
 
Jag tar ju över tråden här, men ni får stå ut....
Verkar som jag har kommit på ett strukturellt problem här. Barnmorskorna hejar ivrigt på mig när jag påpekar detta. Nattbarnmorskan var här precis. "Ja, du har ju varit här ett tag nu så du ser var det brister".
 
Jag tar ju över tråden här, men ni får stå ut....
Verkar som jag har kommit på ett strukturellt problem här. Barnmorskorna hejar ivrigt på mig när jag påpekar detta. Nattbarnmorskan var här precis. "Ja, du har ju varit här ett tag nu så du ser var det brister".
Det var nog inte första gången de hört liknande med andra ord. Klart du kan ta tag i det och driva lite om du orkar.
 
Jag tar ju över tråden här, men ni får stå ut....
Verkar som jag har kommit på ett strukturellt problem här. Barnmorskorna hejar ivrigt på mig när jag påpekar detta. Nattbarnmorskan var här precis. "Ja, du har ju varit här ett tag nu så du ser var det brister".

Man har STORT inflytande över sin vård. Googla på patientlagen från i år, januari tror jag. Man har större inflytande nu än förra året t ex.

Säg att du vill ha en (bra) läkare som är ansvarig för planeringen av din vård och att du inte vill träffa smilfinken alls.

Lätt att skriva ;)
 
Man har STORT inflytande över sin vård. Googla på patientlagen från i år, januari tror jag. Man har större inflytande nu än förra året t ex.

Säg att du vill ha en (bra) läkare som är ansvarig för planeringen av din vård och att du inte vill träffa smilfinken alls.

Lätt att skriva ;)
Har jag gjort nu och även att jag vill ha en läkare som är ansvarig för min tid här. Har jag riktig tur blir det överläkaren jag tyckte om. Han jobbar iaf idag och jag sa att jag hade förtroende för honom.
 
Har pratat med överläkaren nu. Han sa att det kommer bli en läkare som har ansvar. Inte han, är borta för mkt, och inte idioten. Han undrade över mina synpunkter och intresserade sig för dem. Han höll fast att vid att det är bra att jag kommer upp och ut lite, och skulle se till att det blir så. Om jag inte får ta emot besök på rummet, pga smittorisk för övriga i så fall, kan jag bara använda besöksrummen. Angående hur ofta mätningar ska göras får de bli upp till den läkaren som får ansvar. Nu hoppas jag att det kan bli ordning.
 
Har pratat med överläkaren nu. Han sa att det kommer bli en läkare som har ansvar. Inte han, är borta för mkt, och inte idioten. Han undrade över mina synpunkter och intresserade sig för dem. Han höll fast att vid att det är bra att jag kommer upp och ut lite, och skulle se till att det blir så. Om jag inte får ta emot besök på rummet, pga smittorisk för övriga i så fall, kan jag bara använda besöksrummen. Angående hur ofta mätningar ska göras får de bli upp till den läkaren som får ansvar. Nu hoppas jag att det kan bli ordning.
Det verkar hoppfullt ändå. Håller tummarna för att det blir lite ordning på det hela nu.
 
Har pratat med överläkaren nu. Han sa att det kommer bli en läkare som har ansvar. Inte han, är borta för mkt, och inte idioten. Han undrade över mina synpunkter och intresserade sig för dem. Han höll fast att vid att det är bra att jag kommer upp och ut lite, och skulle se till att det blir så. Om jag inte får ta emot besök på rummet, pga smittorisk för övriga i så fall, kan jag bara använda besöksrummen. Angående hur ofta mätningar ska göras får de bli upp till den läkaren som får ansvar. Nu hoppas jag att det kan bli ordning.

Bra!

Heja dig!
 
Låter hoppfullt och vad super bra att du står på dig och vågade säga ifrån. Är så lätt att man bara sväljer och tror att dom vet och gör bäst.
Hoppas det blir nån ordning nu. Skönt att överläkaren också är villig att lyssna på dina synpunkter och därför också kanske kan göra nåt åt idioten!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 127
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp