Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det är senaste listan jag kopierade.

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet, Skåne

Blev ju 25öring igår så är väl lika bra att ändra i listan så det stämmer:D
 
Förresten, i vilken vecka brukar man får gå till barnmorskan igen? Har bara varit på inskrivningen (ul görs på sjukhus) så det känns som det vore dags för nytt besök nu (v. 23+1). Får man lapp hem om det eller måste jag ringa och boka tid själv?
 
Förresten, i vilken vecka brukar man får gå till barnmorskan igen? Har bara varit på inskrivningen (ul görs på sjukhus) så det känns som det vore dags för nytt besök nu (v. 23+1). Får man lapp hem om det eller måste jag ringa och boka tid själv?

Runt vecka 25. Du får nog ta och ringa och fixa en tid :)
 
Jag va inne på ett extra mvc-besök idag. Bokade extra för jag är öm och svullen fram på musen. Inte sett något åderbråck. De såg inte heller något bråck så fick en läkartid nästa torsda, då ska jag även prata om min foglossning och ev sjukskrivning på deltid för att orka jobba längre. Förvarnade chefen på att jag och bm kanske är inne på deltid. Får se... Skönt att jag ska få diskutera det med en läkare i alla fall. :)
 
Förresten, i vilken vecka brukar man får gå till barnmorskan igen? Har bara varit på inskrivningen (ul görs på sjukhus) så det känns som det vore dags för nytt besök nu (v. 23+1). Får man lapp hem om det eller måste jag ringa och boka tid själv?

Här får man ringa och boka själv till v 24-25.
 
Ok, nu har jag pratat med min läkare. Hon svarade på mina frågor och det var ju bra. Men, hon medgav också att det var precis som jag läst mig till; Så länge det inte finns några andra komplikationer i graviditeten (som i mitt fall) har sängläge ingen bevisad effekt. Men hon måste följa de riktlinjer sjukhuset har. Ok, sa jag, du måste råda mig att vara helt stilla, men om jag är uppe lite mer än det så innebär det troligtvis ingen fara. Hon log och sa att hon inte får säga det. I nästa andetag sa hon att hon inte satt in blodproppsförebyggande medicin, vilket annars är är rutin vid strikt sängläge.... Det känns bra att hon inte behandlar mig som en dumskalle, men läget är frustrerande! Varför ligger jag här? För att de har en uråldrig policy? Hon ville göra mätningar en gång i veckan och jag sa att det kändes jättejobbigt att veta att det inte skulle ske några förändringar mer än veckovis och hon gick med på att mäta var 3-4:e dag. Nästa mätning blir dock inte förrän på fredag, hon skulle inte vara här förrän då, men det kan jag väl leva med. Måste smälta det här lite mer tror jag.

Mitt dräktiga sto har flyttat idag. Allt hade varit problemfritt och hon jade gått ut i hagen där som hon bott där jämt. Skönt.
 
Ok, nu har jag pratat med min läkare. Hon svarade på mina frågor och det var ju bra. Men, hon medgav också att det var precis som jag läst mig till; Så länge det inte finns några andra komplikationer i graviditeten (som i mitt fall) har sängläge ingen bevisad effekt. Men hon måste följa de riktlinjer sjukhuset har. Ok, sa jag, du måste råda mig att vara helt stilla, men om jag är uppe lite mer än det så innebär det troligtvis ingen fara. Hon log och sa att hon inte får säga det. I nästa andetag sa hon att hon inte satt in blodproppsförebyggande medicin, vilket annars är är rutin vid strikt sängläge.... Det känns bra att hon inte behandlar mig som en dumskalle, men läget är frustrerande! Varför ligger jag här? För att de har en uråldrig policy? Hon ville göra mätningar en gång i veckan och jag sa att det kändes jättejobbigt att veta att det inte skulle ske några förändringar mer än veckovis och hon gick med på att mäta var 3-4:e dag. Nästa mätning blir dock inte förrän på fredag, hon skulle inte vara här förrän då, men det kan jag väl leva med. Måste smälta det här lite mer tror jag.

Mitt dräktiga sto har flyttat idag. Allt hade varit problemfritt och hon jade gått ut i hagen där som hon bott där jämt. Skönt.

Men visst är det väl så att om man är uppe och är igång så är det vanligare att man får sammandragningar som i sin tur kan öppna livmodern?

Jag känner av sammandragningar ibland om jag varit aktiv, däremot har jag aldrig haft de ur tomma intet om jag bara ligger och vilar.

Förstår att det känns skittråkigt i alla fall!
 
Men visst är det väl så att om man är uppe och är igång så är det vanligare att man får sammandragningar som i sin tur kan öppna livmodern?

Jag känner av sammandragningar ibland om jag varit aktiv, däremot har jag aldrig haft de ur tomma intet om jag bara ligger och vilar.

Förstår att det känns skittråkigt i alla fall!
Så är det. Men jag har inte speciellt mkt sammandragningar. Och självklart måste jag ta det väldigt lugnt. Men att ligga på soffan hemma?
 
Idag har jag fått kika på bullen igen :) Har deltagit i en studie med cervixmätning, något med sambandet med förtidig födsel. Någon mer som är med?
 
Ont?! O_o Hur gör de då? :confused: Jag tycker det är lite olustigt men ont gör det inte.

När blev du erbjuden detta? Å är det vaginalt ul dom gör?
Har inte hört något om det här iaf. Vet dock inte om det är något jag hade ställt upp på. Hur ofta ska dom kolla dig?
 
När blev du erbjuden detta? Å är det vaginalt ul dom gör?
Har inte hört något om det här iaf. Vet dock inte om det är något jag hade ställt upp på. Hur ofta ska dom kolla dig?
Fick info på RUL, görs på alla de stora sjukhusen under ett par år. Man gör 2 VUL med 2-4 v mellanrum, gjorde första direkt efter RUL så detta var sista, sen får de också veta när barnet föddes.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 127
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp