Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick info på RUL, görs på alla de stora sjukhusen under ett par år. Man gör 2 VUL med 2-4 v mellanrum, gjorde första direkt efter RUL så detta var sista, sen får de också veta när barnet föddes.

Okej, 2 VUL kan man ju stå ut med :p
Tänkte om det var typ var var tredje vecka graviditeten ut eller nåt O_o

Då kanske dom gör det här också. Får se om dom frågar sen.
Sjukhuset har varit med på studier förut och jag deltog i den med sen avnavling efter förlossningen när tösen föddes. Denna gången tänkte jag dock ha det ändå.
 
Jag beställde nyss en vagn! :o:D:p Känns skitläskigt, men bra :banana:Har kollat länge på Brio Go och gärna i nån rolig färg. Såg för ett par veckor sedan att 2013 års modell reades ut men den tog slut innan jag hann slå till. Inget kul har dykt upp på blocket trots två veckors ivrigt granskande så när jag nu upptäckte en blå med vitt chassi till tidigare nämnda reapris slog jag till direkt. Ville allra helst ha svart chassi men men :p Är kär i den blå färgen! Och efter att jag beställt står det "slutsåld" så jag tror att jag knep den sista :bow:
 
Jag är inte med i nån studie, inte blivit tillfrågad heller. Låter spännande. Gillar sånt.

@superstar Härligt att du knep den sista :D

Jag fick förresten svar på min graviditetspenning ansökan idag. Blev beviljad hel graviditetspenning från 30/4 :D med andra ord jobbar jag mina sista dagar nu. Sista dagen nästa torsdag :up:
 
Så är det. Men jag har inte speciellt mkt sammandragningar. Och självklart måste jag ta det väldigt lugnt. Men att ligga på soffan hemma?

Jag håller tummarna för att det blir så! Hemmiljö måste ju i vilket fall vara bättre än att vistas på sjukhus under så lång tid.
 
Jag är inte med i nån studie, inte blivit tillfrågad heller. Låter spännande. Gillar sånt.

@superstar Härligt att du knep den sista :D

Jag fick förresten svar på min graviditetspenning ansökan idag. Blev beviljad hel graviditetspenning från 30/4 :D med andra ord jobbar jag mina sista dagar nu. Sista dagen nästa torsdag :up:

Åh va skönt att den beviljades och konstigt att gå hem "redan" nu. Vi ska ju inte ha barn förrän i sommar, det är väl lååååångt kvar? :D:confused::D Jag går på 50 % gravpenning om 2 veckor. Ångrat lite att jag inte sökte hel i stället, men har en del semester också så trots att jag planerar att jobba fram till BF så har jag bara ca 20 pass kvar, ganska lugnt tempo alltså.

Nu hopp i säng, barnmorskan i morrn bitti.
 
Ja det känns jätte märkligt faktiskt. Att jobba några dagar till för att sen vara hemma typ 1 år O_o
Det är ju jäääääätte lång tid tills bebis kommer känns det som.
 
Åh va skönt att den beviljades och konstigt att gå hem "redan" nu. Vi ska ju inte ha barn förrän i sommar, det är väl lååååångt kvar? :D:confused::D Jag går på 50 % gravpenning om 2 veckor. Ångrat lite att jag inte sökte hel i stället, men har en del semester också så trots att jag planerar att jobba fram till BF så har jag bara ca 20 pass kvar, ganska lugnt tempo alltså.

Nu hopp i säng, barnmorskan i morrn bitti.

Jag kommer ta semester och FL med ettan så jag går hem i v 33 så jag har bara 10 v kvar att jobba. Känns jättekonstigt, barnet ska ju inte komma förrän till hösten nästan?! :confused:
 
Barnmorskebesök idag, v 30 (29+2). Jag går ju varje vecka för blodtrycket och då passar hon oftast på att kolla lite annat också. Blodtrycket var fortsatt ok, 130/80. Har varit orolig i veckan att det skulle ha skjutit iväg igen för jag har känt mig lite yr, trött osv. Men det var mer troligt pga lågt järnvärde, så nu tar jag järntabletterna dagligen ist för varannan dag. Blodsockret var bra (6,3) men urinstickan visade på socker i urin så nästa vecka ska jag lämna fasteurinprov. Alltid är det något...

Bebisen mår iaf fint, 135 i puls idag och magen 30,5 cm. Den har stannat av lite och ligger inte längre över högsta kurvan. Rumpan ner än så länge, vilket jag hade gissat för det sparkar bara i nedre delen av magen.

Vägde mig i morse, för första gången på ett par veckor. Även viktuppgången har stannat av, sammanlagt 14 kg upp nu vilket visserligen känns mycket men bara ca 2 kg senaste 10 veckorna så det känns skönt...
 
Jag är inte med i nån studie, inte blivit tillfrågad heller. Låter spännande. Gillar sånt.

@superstar Härligt att du knep den sista :D

Jag fick förresten svar på min graviditetspenning ansökan idag. Blev beviljad hel graviditetspenning från 30/4 :D med andra ord jobbar jag mina sista dagar nu. Sista dagen nästa torsdag :up:

Onsdag ju om du är beviljad från 30/4 ;)
 
Jag har träffat barnmorskan idag, v 30 (29+6).
Hb:137
Blodsocker:4,5
Blodtryck: 125/75
Vikt: + 4,5 kg sen inskrivning
Sf: ca 33 cm, såg inte riktigt, men följer min kurva bra.

Så förutom att jag inte går upp tillräckligt i vikt ser allt bra ut. Bm var inte så orolig för min vikt eftersom jag följer min kurva och barnen vägde ca 1300 g st vid tillväxtultraljudet för två veckor sen, vilket är ungefär vad ett ett barn (alltså inte tvillinggraviditet) brukar väga.
Sen har jag gjort en ny mätning av livmodertappen. Oförändrat, vilket är bra. Men den är för kort för att de ska vilja släppa ut mig. Så minst en vecka till här....
 
Jag har också varit hos BM idag. SF måttet hade ökat till 31 nu i v33, i v29 var det 27 så det följer inte sin kurva men är innanför den övre kurvan. Min vikt tyckte hon hade ökat lite mer än önskvärt, 4kg på 4v och totalt 16kg sen inskrivningen och då hade jag redan gått upp några kilo, så totalt är jag nog uppe i närmre 20kg. Mycket av den senaste uppgången är i och för sig vätska som jag samlat på mig och det såg hon i ansiktet och på händerna sa hon så så illa var det nog inte, berättade om hur mina anklar knappt syns på kvällarna trots stödstrumpor.
Hon sa att jag kunde försöka äta mindre sötsaker. Jag kontrade med att jag inte äter så mycket sånt, vilket är sant, sambon skojade och sa att den biten sköter han så det blir inget över till mig, vilket också är sant , han är helt hopplös, går inte att ha sånt hemma han småäter jämt då. Det lättade upp stämningen lite.

Blodtryck och socker var bra, järnet lite lågt så nu blir det järntabletter varje dag.
Vi pratade om jobbet och hur det börjar kännas i kroppen och att det är svårt att fokusera på jobbet då. Hon tyckte att om jag kände att det blir för tungt att jag kunde sjukskriva mig en vecka, blir det bättre av det kunde jag ju då bli sjukskriven på halvtid med läkarintyg. Än så länge är det bara i onsdags som var en riktig skitdag och nu har jag snart bara 20 dagar kvar att jobba så jag hoppas att det går vägen i alla fall.

Borde jag inte kunna bli sjukskriven på halvtid med läkarintyg med en gång, utan en vecka hemma på heltid om det skulle behövas?
Känner jag mig själv rätt skulle jag klättra på väggarna här hemma ganska fort under den veckan...

Bebis hjärtljud låg på 145/min och hen låg med huvudet ner i bäckenet men var inte fixerad. Hen har sparkat till vänster snett ovanför min navel ett par veckor nu så hade det på känn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 126
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp