Sommarföräldrar 2015 del 2

Jag tror på att amma lite först så kroppen har släppt mjölken. Sen är det bra att ha bebis nära och hjälpa till med lite massage.

Lycka till!
Det gick! Sitter f.n och pumpar, äter godis, dricker vatten och kollar Buke. Trixigt första gångerna men nu har jag nog hyfsad kläm på det. Det här får bli sista pumpningen, sen tänker jag amma igen. De sa två mål i slasken men nu är det strax 3, det får kompensera för de första två som gick lite sämre.

Berättade för sambon att jag känner mig som en ko när jag pumpar. Nästa gång han kliver in i rummet när jag pumpar säger han "muu" :p tur att han stöttar mig ordentligt, haha. Lite kul var det.
 
Det gick! Sitter f.n och pumpar, äter godis, dricker vatten och kollar Buke. Trixigt första gångerna men nu har jag nog hyfsad kläm på det. Det här får bli sista pumpningen, sen tänker jag amma igen. De sa två mål i slasken men nu är det strax 3, det får kompensera för de första två som gick lite sämre.

Berättade för sambon att jag känner mig som en ko när jag pumpar. Nästa gång han kliver in i rummet när jag pumpar säger han "muu" :p tur att han stöttar mig ordentligt, haha. Lite kul var det.

Skönt att det funkade! :up:

Vad sa bebis om ersättning då?
 
Här fick vi inte vara friska länge. A har varit jätteledsen hela eftermiddagen och fick feber. Han piggnade på sig fort med lite Alvedon, men fortfarande påverkad av febern. Nu sover han på mig i soffan, lite mysigt är det allt, men min kropp börjar protestera efter allt bärande.
Hoppas inte att det är fler tänder, fyra den senaste 1.5 veckan räcker gott och väl.
 
Här fick vi inte vara friska länge. A har varit jätteledsen hela eftermiddagen och fick feber. Han piggnade på sig fort med lite Alvedon, men fortfarande påverkad av febern. Nu sover han på mig i soffan, lite mysigt är det allt, men min kropp börjar protestera efter allt bärande.
Hoppas inte att det är fler tänder, fyra den senaste 1.5 veckan räcker gott och väl.
Oj, det bara sprutar tänder ur din lilla!
 
Här fick vi inte vara friska länge. A har varit jätteledsen hela eftermiddagen och fick feber. Han piggnade på sig fort med lite Alvedon, men fortfarande påverkad av febern. Nu sover han på mig i soffan, lite mysigt är det allt, men min kropp börjar protestera efter allt bärande.
Hoppas inte att det är fler tänder, fyra den senaste 1.5 veckan räcker gott och väl.

Oj stackare!
4 på 1,5 vecka.. Och jag som tyckte T var gnällig när han fått två i stöten :grin:
Stackare, hoppas det lugnar sig på tandfronten!
 
A har sovit tills nu förutom en liten stund när han åt en flaska ersättning. Alvedonen har gått ur kroppen och termometern stannade på 39.6. Han är trött men vid gott mod. Frågan är: ge mer Alvedon eller låta febern göra sitt jobb? Så länge han äter och sover och inte är ledsen så är det bäst att låta bli eller?
 
A har sovit tills nu förutom en liten stund när han åt en flaska ersättning. Alvedonen har gått ur kroppen och termometern stannade på 39.6. Han är trött men vid gott mod. Frågan är: ge mer Alvedon eller låta febern göra sitt jobb? Så länge han äter och sover och inte är ledsen så är det bäst att låta bli eller?
Jag hade låtit det vara tills han blir ledsen eller sover dåligt. Barn brukar få högre feber har jag fått höra och blir inte lika slitna som vuxna av det och min erfarenhet stämmer överens med det. Är det väldigt mycket gnäll eller risk för dålig sömn hade jag gett. Det biter ju relativt snabbt ändå med alvedon.
 
Jag hade låtit det vara tills han blir ledsen eller sover dåligt. Barn brukar få högre feber har jag fått höra och blir inte lika slitna som vuxna av det och min erfarenhet stämmer överens med det. Är det väldigt mycket gnäll eller risk för dålig sömn hade jag gett. Det biter ju relativt snabbt ändå med alvedon.

Nu ligger han och leker med sin gosekanin i sängen så det är lugnt nu. Så jag låter det vara.
Ja, alvedonen kickade in på 10min innan i och med att det är den flytande vi har. Det är så skönt att det går fort.
Nu somnade han visst, lilla :heart
 
A vaknade som vanligt vid 8, glad som en speleman och bara 37.9 i temp. Lite tröttare än vanligt men åt gröten med vanlig aptit. Så nu hoppas jag att det bara var kroppen som ville bli av med förkylningen en gång för alla.
 
A vaknade som vanligt vid 8, glad som en speleman och bara 37.9 i temp. Lite tröttare än vanligt men åt gröten med vanlig aptit. Så nu hoppas jag att det bara var kroppen som ville bli av med förkylningen en gång för alla.

Skönt! Hoppas det håller i sig.

Vi har sovit som krattor i natt allihopa, T vakna första gången vid 21 och grät/ skrek helt hysteriskt. Det var som att han sov fast hans ögon var vakna och det såg ut som han var vaken. Grät i säkert 30-40min innan han lugna sig. Sen sov han på min arm resten av natten. Vakna så fort jag försökte lämna sängen för att ex gå på toa och grät.
Så han har sovit oroligt, jag sovit obekvämt och sambon fått höra på våra olika klago stön och stånk.
 
Tjena tjejer! Har har ni tvåbarnsmorsan med tumör i temporalloben! De vet inte så mycket, den är 15 mm stor och prognosen är god, de tror att den är godartad men vet inte förrän de gjort tester såklart. Hur hände det här?
 
Tjena tjejer! Har har ni tvåbarnsmorsan med tumör i temporalloben! De vet inte så mycket, den är 15 mm stor och prognosen är god, de tror att den är godartad men vet inte förrän de gjort tester såklart. Hur hände det här?
Men fy!
Hur kommer det funka nu, sjukskrivning etc? Påverkas du av den?
Styrkekramar
 
Men fy!
Hur kommer det funka nu, sjukskrivning etc? Påverkas du av den?
Styrkekramar
Den ger ju någon slags störning. Jag hamnar i drömtillstånd ibland (dessa är faktiskt rätt trevliga då alla spänningar släpper). Sjukskriven kommer jag att bli så jag har en hel del att lösa med förskola osv och sambon får vara hemma när det blir behandling.
 
Tjena tjejer! Har har ni tvåbarnsmorsan med tumör i temporalloben! De vet inte så mycket, den är 15 mm stor och prognosen är god, de tror att den är godartad men vet inte förrän de gjort tester såklart. Hur hände det här?

Skit också rent ut sagt!
Vet du om de kommer operera bort den eller räcker cellgifter? Eller det kanske är för tidigt att säga?
Kramar
 
Tjena tjejer! Har har ni tvåbarnsmorsan med tumör i temporalloben! De vet inte så mycket, den är 15 mm stor och prognosen är god, de tror att den är godartad men vet inte förrän de gjort tester såklart. Hur hände det här?

Men nej!! Va fan!! Håller alla tummar och tår på att den är godartad. Skönt att den är godartad!
Stor stor kram!!!
 
Läkaren, förvisso allmänläkare (men jättejättebra! :love:), trodde att man opererar och som jag lyckats läsa mig till brukar man väl försöka operera om den sitter bra till och det skulle jag tro att den här gör iom att det är tinningen. Tanken på att de ska öppna och titta på min hjärna gör mig dock spyfärdig av äckel :p hjärnan ser rätt otäck ut tycker jag.

Visst, det kan vara en elakartad som skickar iväg metastaser osv. Det gör mig nervös. Samtidigt måste jag försöka lita på att de kan laga mig. Jag ska börja träna för att få kondis så jag kan komma tillbaka snabbare tänkte jag.

Det återstår att se , jag har sagt till min sambo att om pappa klarade 3 omgångar cancer med tillhörande metastaser måste jag kunna klara en (trolig) primärtumör! Herregud, hur svårt kan det vara? ;) men ja vi får förbereda oss på att det kommer bli tufft en tid.
 
Tjena tjejer! Har har ni tvåbarnsmorsan med tumör i temporalloben! De vet inte så mycket, den är 15 mm stor och prognosen är god, de tror att den är godartad men vet inte förrän de gjort tester såklart. Hur hände det här?

Men usch vad läskigt!! Tur du kollade upp det och tur den var så liten! Hoppas att allt går så bra och smidigt som möjligt nu!!

Har du haft andra symtom också? Jag har också nåt konstigt, men på natten, hamnar i nåt mellanting mellan vaken och sömn, så blev lite konfunderad...

Många kramar! :heart
 
Men usch vad läskigt!! Tur du kollade upp det och tur den var så liten! Hoppas att allt går så bra och smidigt som möjligt nu!!

Har du haft andra symtom också? Jag har också nåt konstigt, men på natten, hamnar i nåt mellanting mellan vaken och sömn, så blev lite konfunderad...

Många kramar! :heart
Nä, inga andra symptom men det du beskriver har jag läst om som något helt normalt. Tror inte att du behöver oroa dig men om du är orolig så ska du såklart rådgöra med läkare. Hjärntumör drabbar ca 400/år i Sverige. Mycket sällsynt alltså. Naturligtvis sabbar jag statistiken då min sambo har en nära släkting som kämpar mot tumör i hjärnan f.n. den är dock mycket elak och det ser väl inte särskilt ljust ut.

Han sa det att man säger att en läkare kanske möter detta en gång under sin yrkesverksamma tid brukar man säga. Jag kunde säga med ett flin att då har han mött sitt! :p men han var nog nervös, stackarn. Det tog tid innan han kom och vågade inte se på mig medan jag och barnen (såklart) väntade i väntrummet. Han hade förväntat sig att jag skulle bli ledsen och så men det gick bra, jag ska kämpa för att ta mig igenom detta.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 943
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 409
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 434
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp