Sommarföräldrar 2015 del 2

Hahah jag har också blivit en Tradera junkie :D
Jag tittar mest på färgglada leggings med, precis som du, djurtryck. Lindex har massor med fina leggings. Tycker det är ett praktiskt plagg nu när dom ska börja krypa :) smiter åt och inte för bylsigt. Jätte snyggt med enfärgade bodys eller farfars tröjor :D
Favorit leggingsen är från kappahl, knallrosa med grå/svart/vita hundar på.

Vad bra! För jag är främst ute efter tröjorna, då konkurrerar vi inte om samma plagg :D
Fast jag köper iof stl80 nu:o. Ni kanske inte är där ännu?
Lindex har jag hittat jättefina saker ifrån, flera bodys och tröjor. Krypa tror jag att han hoppar över, han vill bara gå och gå och gå...
 
Här är en till som älskar Tradera :p Lite farligt bara, jag blir så triggad av budgivningen så ibland ger jag mycket mer än jag först tänkt :angel:

Här har det varit fruktansvärt gnälligt idag! Kände inte alls igen vår tjej, det är när hon blir sådan som jag inser hur glad hon är i vanliga fall! Gnäll, gnäll hela dagen. Jag har ju börjat jobba några timmar på lördagar och det var rätt skönt att få åka iväg faktiskt :o Nu ikväll är sambon borta på fest så vi har tjejkväll, jag och dottern. Hon somnade för en halvtimme sedan och jag har laddat upp med ostbågar som snart ska förtäras :D

Oh ja, jag brukar försöka tänka mig en maxsumma innan och inte ge över det, men visst händer det att det sticker iväg :p.
Synd bara att frakten blir så dyr bara. Ofta tar säljarna lite väl mycket i fraktkostnad.
 
Oh ja, jag brukar försöka tänka mig en maxsumma innan och inte ge över det, men visst händer det att det sticker iväg :p.
Synd bara att frakten blir så dyr bara. Ofta tar säljarna lite väl mycket i fraktkostnad.
Håller med! Det har dragit iväg tycker jag, kostar inte många kronor att skicka lätta små barnplagg. Häromdagen konstaterade vi att vi nog inte har så många pyjamasar i kommande storlekar så jag kollade på Tradera. Hittade några men med frakt blir det ju lite dyrt som sagt... Dagen efter gick jag in på en liten lokal klädbutik här i samhället som hade 50 % rea på allt. Deras pyjamasar hade kostat 120 så 60 kr styck nu alltså. Tur att jag inte hade hunnit buda på Tradera :p
 
Håller med! Det har dragit iväg tycker jag, kostar inte många kronor att skicka lätta små barnplagg. Häromdagen konstaterade vi att vi nog inte har så många pyjamasar i kommande storlekar så jag kollade på Tradera. Hittade några men med frakt blir det ju lite dyrt som sagt... Dagen efter gick jag in på en liten lokal klädbutik här i samhället som hade 50 % rea på allt. Deras pyjamasar hade kostat 120 så 60 kr styck nu alltså. Tur att jag inte hade hunnit buda på Tradera :p

Bäst tycker jag att det är när säljarna emballalerar i en gammal plastpåse. Då kostar det oftast 14kr för en tröja. Eller kollar om tex schenker är billigare om paketen blir tunga. Ett klädpaket jag tittade på skulle kosta 82kr med posten i frakt och utgångspriset var 100kr. Det fick inga bud alls. Vissa anstränger sig inte för att få det så billigt som möjligt, det är synd.
 
Vad bra! För jag är främst ute efter tröjorna, då konkurrerar vi inte om samma plagg :D
Fast jag köper iof stl80 nu:o. Ni kanske inte är där ännu?
Lindex har jag hittat jättefina saker ifrån, flera bodys och tröjor. Krypa tror jag att han hoppar över, han vill bara gå och gå och gå...

Njaae inte riktigt stl 80 än. Fortfarande inne på 68, men vi har börjat använda 74 också. T har tom några plagg i 62 som funkar fortfarande :D

Håller helt klart med om frakten, det är många gånger frakten som gör att hag backar för att buda på vissa saker. När det känns som säljarna har tagit i lite väl mycket på fraktkostnaden.
 
Bäst tycker jag att det är när säljarna emballalerar i en gammal plastpåse. Då kostar det oftast 14kr för en tröja. Eller kollar om tex schenker är billigare om paketen blir tunga. Ett klädpaket jag tittade på skulle kosta 82kr med posten i frakt och utgångspriset var 100kr. Det fick inga bud alls. Vissa anstränger sig inte för att få det så billigt som möjligt, det är synd.
Håller med där, jag gillar de där gamla plastpåsarna man kan få varan i. Billigt och återbruk, perfekt!

Vi har även en barnloppis i kommunen som köper in gamla barnprylar, både bärdon, leksaker osv. Lite högre pris iom att de betalar lite för det man lämnar in men det är fräscht och en trevlig butik, om än väldigt full med saker. Absolut en bra idé. Det jag gillar mest med begagnat är att någon annan har använt och tvättat plaggen så det mesta i giftväg förmodligen är borta så jag har inga större bekymmer med att betala lite mer för fräscha begagnade kläder :p
 
T har Förövrigt börjat sova i sitt babynest igen. Plockade fram det igår kväll eftersom jag ville se om det fick honom att sova mindre oroligt. Han har ju sort så oroligt pga av gaserna i magen och bara legat och snurrat runt.
Men igår natt sov han faktiskt väldigt bra trots gaser när han sov i nestet.
Hittills i kväll har han sovit som en stock. Återstår och se om det är en tillfällighet eller om han helt enkelt bara vill ligga ombonat och trångt.
 
Glömmer ju bort den här tråden...

Jag blev ppererad för ett par veckor sedan och inför det fick vi vänja in ersättning. Halleluja vad mycket bättre bebis sov då! Jag har haft känslan av att maten inte riktigt räckt till och det verkar som att jag haft rätt. Nu får han två mål ersättning om dagen och alla är nöjda och glada! Skönt att inte behöva amma med 1,5-2 h mellanrum och ändå känns att bebis inte är mätt.

Ang vikten så är jag nere under startvikten "tyvärr", kommer fortsätta neråt så länge jag ammar och med 58 kg till mina 175 cm har jag inte sådär jättemycket att ta av. Träning (utöver ridning) får vänta...
 
Jag har fått så mycket kläder av en kompis som har sju månader äldre tvillingar att jag inte behövt köpa något. Perfekt! Jag har skickat vidare kläderna allteftersom de blivit för små till en kompis som ska ha barn nu (vattnet hade gått i natt! Spännande!!)
 
Sedärja, läkaren ringde. De verkar ha hittat "något litet" och behöver komplettera bilderna. Jag är livrädd, läkaren tycker att jag ska ta det kallt för han tror fortfarande på gammal skada från t.ex trauma och det hoppas jag verkligen att det är i så fall. Man är ju hästmänniska. Men det här är jobbigt. Vi har haft nog med traumatiska händelser i familjen då jag förlorade två nära familjemedlemmar i tonåren med två års mellanrum.

Lillflickan verkar ha bra kontroll när hon vänder sig både från mage och rygg. Roligt! Prövar även nya ljud som verkligen skär i öronen, huu! Jag har sedan de här undersökningarna började varit lite frånvarande men det har jag i alla fall noterat ;)
 
Sedärja, läkaren ringde. De verkar ha hittat "något litet" och behöver komplettera bilderna. Jag är livrädd, läkaren tycker att jag ska ta det kallt för han tror fortfarande på gammal skada från t.ex trauma och det hoppas jag verkligen att det är i så fall. Man är ju hästmänniska. Men det här är jobbigt. Vi har haft nog med traumatiska händelser i familjen då jag förlorade två nära familjemedlemmar i tonåren med två års mellanrum.

Lillflickan verkar ha bra kontroll när hon vänder sig både från mage och rygg. Roligt! Prövar även nya ljud som verkligen skär i öronen, huu! Jag har sedan de här undersökningarna började varit lite frånvarande men det har jag i alla fall noterat ;)

Usch, vad jobbigt med ovissheten! Håller både tummar och tår att det visar sig vara nåt helt ofarligt! :heart

Din lilla verkar vara ordentligt på gång, hur gammal är hon nu?
 
Usch, vad jobbigt med ovissheten! Håller både tummar och tår att det visar sig vara nåt helt ofarligt! :heart

Din lilla verkar vara ordentligt på gång, hur gammal är hon nu?
Hon har svårt att göra ingenting :p det är jobbigt för henne när jag är orolig för hon får inte alls den stimulansen hon önskar sig på dagarna. Hon är 5 månader.
 
Jag vet lite hur det känns när man inte är så närvarande som man önskar.

Jag gick i väggen när sonen var två, och hade ett rent helvete med ångest, tvångstankar, depression och så vidare.

Till på köpet då att man har världens sämsta samvete för man inte orkar/kan vara den mamma man vill. Det kändes som hans småbarnsår bara gick mig förbi och jag såg framför mig att vår relation skulle skadas av detta.

Tack och lov verkar det inte ha påverkat honom alls, barn är ju otroligt "förlåtande" mot sina föräldrar.

Man får helt enkelt bara göra så gott man kan och ta hand om det mest grundläggande ett tag.

Hoppas doktorn har rätt i att det är ett gammalt trauma! Som hästtjej har man ju fått sin beskärda del av sånt som sagt! :cool:
 
Sedärja, läkaren ringde. De verkar ha hittat "något litet" och behöver komplettera bilderna. Jag är livrädd, läkaren tycker att jag ska ta det kallt för han tror fortfarande på gammal skada från t.ex trauma och det hoppas jag verkligen att det är i så fall. Man är ju hästmänniska. Men det här är jobbigt. Vi har haft nog med traumatiska händelser i familjen då jag förlorade två nära familjemedlemmar i tonåren med två års mellanrum.

Lillflickan verkar ha bra kontroll när hon vänder sig både från mage och rygg. Roligt! Prövar även nya ljud som verkligen skär i öronen, huu! Jag har sedan de här undersökningarna började varit lite frånvarande men det har jag i alla fall noterat ;)

Förstår att du blir orolig! Håller alla tummar och tår för att det inte är nåt värre än en gammal skada.
Som ridtjej vet jag precis hur det är med diverse skador efter ridolyckor.
 
@Thera usch vad jobbigt det låter. Jag kan känna igen det där dåliga samvetet. För min del pendlar det ju lite så jag har några ljusa stunder här och där i alla fall. Försöker att lyssna på läkarens lugnande ord men visst är det otroligt obehagligt att de verkar ha hittat något i min hjärna som inte verkar helt normalt. Jag menar, hjärnan är ganska viktig.

Angående olyckorna la jag ju fram för läkaren att en ardenner rullat över hela mig och det vore väl konstigt om det inte gett något alls. Visar det att det är gamla skador kommer jag nog aldrig mer sätta mig på en häst i alla fall.
 
Idag var det en återbudstid i magnetkameran. Ska få kontrastvätska som naturligtvis inte funkar med amning så jag ska, jävligt snabbt, lära mig att pumpa och bebis ska få minst ett mål ersättning i flaska idag. Herregud. Hur gör man? Jag fick aldrig kläm på det med stora tjejen.

Skitnervös för resultatet såklart dessutom.
 
Idag var det en återbudstid i magnetkameran. Ska få kontrastvätska som naturligtvis inte funkar med amning så jag ska, jävligt snabbt, lära mig att pumpa och bebis ska få minst ett mål ersättning i flaska idag. Herregud. Hur gör man? Jag fick aldrig kläm på det med stora tjejen.

Skitnervös för resultatet såklart dessutom.
Jag tror på att amma lite först så kroppen har släppt mjölken. Sen är det bra att ha bebis nära och hjälpa till med lite massage.

Lycka till!
 
Jag tror på att amma lite först så kroppen har släppt mjölken. Sen är det bra att ha bebis nära och hjälpa till med lite massage.

Lycka till!
Ammar nu, ska åka strax och köper ersättning på vägen samt pump på hemvägen. Hittade en på blocket för 250:- så jag hoppas att jag får ihop det här för handmjölka är jag kass på. Har förstått att det underlättar med bebisen nära sig. I värsta fall får jag väl vänta tills det pissar ut själv och pumpa i omgångar för att hjälpa till. Och så ska man lösa den där reflexen man har att bara lägga sig i sängen och mata när bebis är hungrig :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 943
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 410
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 435
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp