Sommarföräldrar 2015 del 2

En stor varm kram @Amha :heart Du vet var jag finns om du behöver mig.
Tack :heart jag har tänkt att kämpa för detta. Det var inte svaret vi önskade mig men magkänslan sa att det var såhär. Just nu säger magen att det går bra så jag ska försöka hålla fast vid det. Hoppas på snabb tid till op.

Har ett jäkla meck med att vår tvättstuga fortfarande inte är klar. Får hit VVS och ocab på måndag. Ska in el och plattsättare. Plattsättare har jag inte ens fixat fram någon, tänkte fråga hantverkarna :angel: men visst måste de väl kunna fixa detta med kort varsel om jag lägger fram situationen? Jag vill inte att min sambo ska stå själv med två barn och sjuk partner utan tvättstuga. Det hade varit en mardröm. Kanske grannar kan hjälpa att tvätta om man ber snällt iofs men det vore skönt att få klart.
 
Nä, inga andra symptom men det du beskriver har jag läst om som något helt normalt. Tror inte att du behöver oroa dig men om du är orolig så ska du såklart rådgöra med läkare. Hjärntumör drabbar ca 400/år i Sverige. Mycket sällsynt alltså. Naturligtvis sabbar jag statistiken då min sambo har en nära släkting som kämpar mot tumör i hjärnan f.n. den är dock mycket elak och det ser väl inte särskilt ljust ut.

Han sa det att man säger att en läkare kanske möter detta en gång under sin yrkesverksamma tid brukar man säga. Jag kunde säga med ett flin att då har han mött sitt! :p men han var nog nervös, stackarn. Det tog tid innan han kom och vågade inte se på mig medan jag och barnen (såklart) väntade i väntrummet. Han hade förväntat sig att jag skulle bli ledsen och så men det gick bra, jag ska kämpa för att ta mig igenom detta.
Bra inställning.
Behöver du kan du alltid kräkas lite i tråden. Jag hade mycket hjälp av all pepp jag fick av er när jag låg instängd på sjukhuset.
 
Tack :heart jag har tänkt att kämpa för detta. Det var inte svaret vi önskade mig men magkänslan sa att det var såhär. Just nu säger magen att det går bra så jag ska försöka hålla fast vid det. Hoppas på snabb tid till op.

Har ett jäkla meck med att vår tvättstuga fortfarande inte är klar. Får hit VVS och ocab på måndag. Ska in el och plattsättare. Plattsättare har jag inte ens fixat fram någon, tänkte fråga hantverkarna :angel: men visst måste de väl kunna fixa detta med kort varsel om jag lägger fram situationen? Jag vill inte att min sambo ska stå själv med två barn och sjuk partner utan tvättstuga. Det hade varit en mardröm. Kanske grannar kan hjälpa att tvätta om man ber snällt iofs men det vore skönt att få klart.

Det är klart att du ska kämpa och jag hoppas så att allt ska gå bra! Du har så mycket att kämpa för de dagarna du inte orkar kämpa för din egen skull och då får du kämpa på för deras skull. Lyssna på din magkänsla och kom ihåg det där med att känna. Det är okej att bryta ihop då och då.

Det borde gå att fixa. Jag håller tummarna för det!
Hade jag bott närmare hade jag tagit hand om tvättproblemet omedelbart och jag hoppas att du har någon/några grannar som det är lika självklart för.

Kramar :heart
 
Det är klart att du ska kämpa och jag hoppas så att allt ska gå bra! Du har så mycket att kämpa för de dagarna du inte orkar kämpa för din egen skull och då får du kämpa på för deras skull. Lyssna på din magkänsla och kom ihåg det där med att känna. Det är okej att bryta ihop då och då.

Det borde gå att fixa. Jag håller tummarna för det!
Hade jag bott närmare hade jag tagit hand om tvättproblemet omedelbart och jag hoppas att du har någon/några grannar som det är lika självklart för.

Kramar :heart
Ena grannens förälder tog bort en godartad hjärntumör när grannen var barn så de vet precis vad det här handlar om. Räknar nästan med att de ställer upp om de kan, de är suveräna människor men i nödfall får vi väl ta hjälp av släkt. Får se vad hantverkarna säger nästa vecka.
 
En stor kram härifrån med!

Håller alla tummar för att den visar sig vara godartad och lätt att ta bort! Din fantastiska inställning kommer ta er igenom detta, och skulle du behöva pepp så får du hojta här!

(Hade jag bara bott närmre hade jag gärna hjälpt er med tvätten...)
 
Tack hörni :) jag hoppas att min inställning hjälper mig när det väl gäller också. Chocken släpper lite i omgångar med tillhörande skakningar men det är nog en del av processen. Just nu tänker jag mest på allt det praktiska vi måste ordna. Mailade dotterns ansvariga på förskolan och berättade läget och de ska försöka ordna extra tid så vi i alla fall har alla vardagar där till henne, om hon vill dvs. Åtminstone så vi har möjligheten om jag blir mycket sliten och inlagd så hon inte behöver ha tråkigt i onödan. Hon skulle kolla det i veckan som kommer här. Helhärlig människa! Hon avslutade med "kommer gå så bra så och vi hjälper till så mycket vi kan". Det kändes bra :) Funderar även på vem som ska gå på simlekis med henne, mailar försäkringsbolaget och lite såna saker.

Lär ha en hel del att styra med i väntan på tid för när det väl är igång tänker jag mig att allt annat bara ska funka så smidigt som möjligt för familjen. Är man praktiskt lagd så är man ;)

Ifall någon som känner mig personligen läser detta vill jag att de håller detta för sig själva då min mamma inte vet något än.
 
@Thera, måste lägga till symptom på listan. Sedan kanske 2 veckor tillbaka (sökte för detta i mellandagarna och har haft problem i flera månader) har ena ögat fått en synnedsättning som kommer och går. Det är högra ögat och tumören sitter på vänster sida. Jag märker om jag hittar i spegeln att pupillen ändrar storlek många gånger innan den "fastnar". Tror att det har svårt att fokusera liksom, vilket förklarar varför det inte är en konstant nedsättning.

Eventuellt finns en påverkan på minnet men det kan lika gärna vara stress eller nåt annat. Innan har jag haft järnkoll på var jag sett saker, hur många blöjor det finns i bebis ryggsäck etc. Det har jag inte koll på idag. Men som sagt, det kan också vara pga för mycket i huvudet. Jag har inte alls kopplat minnet till den här åkomman förrän jag såg att tinningloben styr minnet lite. Min partner brukar fråga mig var saker är och jag minns att sist vi skulle åka någonstans fräste jag att jag inte hade en aning :D

Däremot den nya synnedsättningen ringde jag läkarna om i veckan och ville ha in i journalen.
 
Rätt intressant vad hjälpsamma folk blir när man berättar om tumören. Jag ringde gymmet idag som har viss bindningstid på sina gymkort och sa att jag vill ha ett månadskort där då jag pga tumören vill komma i så gott flås jag kan på så kort tid som möjligt för att lättare klara av behandlingen. Killen jag pratade med blev helt tagen och var så hjälpsam. Han sa att det inte är några problem att ordna det månadsvis till mig så i morgon börjar jag gymma :) hoppas att hantverkarna är lika lätta. Ska ordna det på måndag.
 
@Amha, stor kram och många tankar härifrån! Jag finns i Uppsala, hör av dig om det är nåt jag kan göra. (Har för mig att du skrivit någon gång att du bor i Stockholm?).

Här hemma är vi trötta. Lilla K har fått för sig att det är morgon sådär runt 3-4... Glad som en lärka börjar hon då jollra och när vi till slut vaknat till lite, då tycker hon att det är dags att sova igen... Har haft en kompis här på besök några dagar med sin dotter som är 1 månad äldre än K, så det har verkligen varit fullt ös!
 
@Amha, stor kram och många tankar härifrån! Jag finns i Uppsala, hör av dig om det är nåt jag kan göra. (Har för mig att du skrivit någon gång att du bor i Stockholm?).

Här hemma är vi trötta. Lilla K har fått för sig att det är morgon sådär runt 3-4... Glad som en lärka börjar hon då jollra och när vi till slut vaknat till lite, då tycker hon att det är dags att sova igen... Har haft en kompis här på besök några dagar med sin dotter som är 1 månad äldre än K, så det har verkligen varit fullt ös!
Tack! Vi har ett hyfsat stort nätverk här men det är alltid bra att ha lite koll på var man kan söka extra hjälp om det behövs. Jag är mest orolig för min partner men vi ska ordna den stöttning och praktisk hjälp med barn och hem han behöver så det löser sig.

Känner igen det där med mornarna även om T inte vaknar riktigt så tidigt och röjer runt men naturligtvis somnar hon när man själv börjar gå upp. Man blir helt knäckt!
 
@Thera, måste lägga till symptom på listan. Sedan kanske 2 veckor tillbaka (sökte för detta i mellandagarna och har haft problem i flera månader) har ena ögat fått en synnedsättning som kommer och går. Det är högra ögat och tumören sitter på vänster sida. Jag märker om jag hittar i spegeln att pupillen ändrar storlek många gånger innan den "fastnar". Tror att det har svårt att fokusera liksom, vilket förklarar varför det inte är en konstant nedsättning.

Eventuellt finns en påverkan på minnet men det kan lika gärna vara stress eller nåt annat. Innan har jag haft järnkoll på var jag sett saker, hur många blöjor det finns i bebis ryggsäck etc. Det har jag inte koll på idag. Men som sagt, det kan också vara pga för mycket i huvudet. Jag har inte alls kopplat minnet till den här åkomman förrän jag såg att tinningloben styr minnet lite. Min partner brukar fråga mig var saker är och jag minns att sist vi skulle åka någonstans fräste jag att jag inte hade en aning :D

Däremot den nya synnedsättningen ringde jag läkarna om i veckan och ville ha in i journalen.

Tack för svar!

Som du skriver kan det nog också vara stressrelaterat. Jag brukar också ha örnkoll, men när jag mådde dåligt kunde jag knappt komma ihåg sonens personnummer, sambons födelsedag och sånt. Man nästan rädd för sig själv.

Men som sagt, konstigt om du inte vore lite disträ med allt som händer...
 
Tack för svar!

Som du skriver kan det nog också vara stressrelaterat. Jag brukar också ha örnkoll, men när jag mådde dåligt kunde jag knappt komma ihåg sonens personnummer, sambons födelsedag och sånt. Man nästan rädd för sig själv.

Men som sagt, konstigt om du inte vore lite disträ med allt som händer...
När du säger det har jag inte lärt mig vilket datum T föddes och jag har normalt sett sifferminne. Bvc brukar förhöra mig. Sist trodde jag att jag hade det men så sa jag fel datum :rofl: "näää, det var ingen träff där..." "eh... Är det 31 dagar i augusti?" "jaa det tror jag. Vi provar!" sambon köpte senilblock med magnet som man kan sätta på kylen idag. Jag är verkligen helt hopplös :p

Men det första som hände mig är ju drömtillstånden i alla fall. Sen beror det säkert på positionen också. Om du googlar epilepsi temporalloben kan du nog få ett hum om vad jag menar med drömtillstånd. Jag sökte nämligen på det när läkarna började prata om det och länkade till sambon med kommentaren "det är nog så nära jag kommer att förklara vad jag menar". Det är så himla svårt att förklara. Ibland känns det som om jag är en del av en film/spel. Bara en känsla, jag ser inga bilder eller så alltså men känslan är jättestark och ofta inte ens lite relaterad till verkligheten som är framför mig. Satt vid matbordet idag efter att jag lyckats tända eld på köksbänken :angel: och fick en såndär och det enda jag kunde få fram var någon slags ljud. Typ korta ord, skulle gissa på att det var ord som usch, åh osv. Då vet jag att sambon reagerade för det tog tid innan han återgick till att äta. Försökte förklara men orden tog slut när jag försökte.

Skitjobbigt när saker händer som man inte kan förklara riktigt. Förstår om du jagar upp dig för märkliga händelser. Sök vård om du oroar dig, det är inte dumt att kolla. Jag trodde ju att jag bara var stressad men det visade sig ju vara ganska allvarlig ändå. Nu har jag en förklaring och försöker vända det till lite humor för lite underhållande är det när minnet sviktar så, samtidigt som man kan bli lite "amenåååååååååhhhh!!! Vad tusandå!" ibland. Tyckte det kändes skitjobbigt när jag insåg att jag bokat ett möte för att köpa en tvättbänk samma tid dottern hade simlektion i en kommun närmare en halvtimmes bilväg därifrån.
 
Det är så jäkla skönt att veta vad som är fel på mig. Faktiskt. Ja, det blev en lite drygare diagnos än vad jag hoppats men jag har koll på vad det är i alla fall så nu ser jag mer vad som händer runt mig. Jag som har oroat mig för att jag blivit en tråkmorsa. Har varit helt slut i kropp och knopp och inte pallat nåt alls pga tankar.

Jag har haft ett par riktigt, riktigt härliga dagar med mina barn <3 lilla T har sån koll på sin kropp, nu ikväll har hon roat sig med gymnastik. Vände sig fram och tillbaka från rygg till mage och till rygg igen hur många gånger som helst i sängen. Jag förstod inte riktigt poängen men det är väl bra träning ;) hon är himla intresserad av smaker. Smakar allt och blir väldigt förbannad om man tar för lång tid på sig att skära små delar åt henne från tallriken. Jag har funderat på kött och sånt, har för mig att man skulle vänta med det men jag har inte kollat upp det riktigt. Jag tycker ju inte att det är viktigt egentligen men vissa rätter kretsar så kring köttet (t.ex vissa pajer) och det känns trist om hon får hålla tillgodo med en bit tomat när det inte alls är det hon tänker att hon ska äta :p
 
Det är så jäkla skönt att veta vad som är fel på mig. Faktiskt. Ja, det blev en lite drygare diagnos än vad jag hoppats men jag har koll på vad det är i alla fall så nu ser jag mer vad som händer runt mig. Jag som har oroat mig för att jag blivit en tråkmorsa. Har varit helt slut i kropp och knopp och inte pallat nåt alls pga tankar.

Jag har haft ett par riktigt, riktigt härliga dagar med mina barn <3 lilla T har sån koll på sin kropp, nu ikväll har hon roat sig med gymnastik. Vände sig fram och tillbaka från rygg till mage och till rygg igen hur många gånger som helst i sängen. Jag förstod inte riktigt poängen men det är väl bra träning ;) hon är himla intresserad av smaker. Smakar allt och blir väldigt förbannad om man tar för lång tid på sig att skära små delar åt henne från tallriken. Jag har funderat på kött och sånt, har för mig att man skulle vänta med det men jag har inte kollat upp det riktigt. Jag tycker ju inte att det är viktigt egentligen men vissa rätter kretsar så kring köttet (t.ex vissa pajer) och det känns trist om hon får hålla tillgodo med en bit tomat när det inte alls är det hon tänker att hon ska äta :p

Jag förstår att det måste vara skönt att veta vad som är fel. Då vet du vad som händer, varför och vad som går att göra åt det. Mycket bättre än att leva i ovisshet :)

Kött började vi med vid 6 månader
 
Jag förstår att det måste vara skönt att veta vad som är fel. Då vet du vad som händer, varför och vad som går att göra åt det. Mycket bättre än att leva i ovisshet :)

Kött började vi med vid 6 månader
Då stämde min känsla. Hon är ju så medveten ändå. "Sorry, T, spagetti och köttfärssås idag. Du får klara dig med en spagetti och kanske en bit grönsak" möts av rätt stort missnöje ibland :angel: men då är det bara någon månad kvar då. Hon överlever men hon känns så himla medveten, mycket mer med än stora tjejen var som bebis. Vet inte om bebisar kan jämföra sig med sina äldre syskon, alltså koppla att båda är barn?
 
Tjena tjejer! Har har ni tvåbarnsmorsan med tumör i temporalloben! De vet inte så mycket, den är 15 mm stor och prognosen är god, de tror att den är godartad men vet inte förrän de gjort tester såklart. Hur hände det här?

Stor kram till dig! Tur att du kollade upp det.
Håller tummarna att den är okomplicerad att få bort och godartad!
 
Då stämde min känsla. Hon är ju så medveten ändå. "Sorry, T, spagetti och köttfärssås idag. Du får klara dig med en spagetti och kanske en bit grönsak" möts av rätt stort missnöje ibland :angel: men då är det bara någon månad kvar då. Hon överlever men hon känns så himla medveten, mycket mer med än stora tjejen var som bebis. Vet inte om bebisar kan jämföra sig med sina äldre syskon, alltså koppla att båda är barn?

Jag är övertygad om att de kopplar ihop sig med andra barn! Vår A älskar att studera lite större bebisar för att se hur de gör och vad de gör.
Men hon har ännu inte fattat att vår kaka är godare än hennes bit rån när vi fikar som tur är :)
 
A är fortfarande sjuk. Han är jättesnorig och febern kommer och går. På eftermiddagen eller kvällen får han feber och sen går det över under natten. Jag är rätt uttråkad av snart 4 veckors sjukstuga :wtf:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 943
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 409
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 434
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp