Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack jag har tänkt att kämpa för detta. Det var inte svaret vi önskade mig men magkänslan sa att det var såhär. Just nu säger magen att det går bra så jag ska försöka hålla fast vid det. Hoppas på snabb tid till op.En stor varm kram @Amha Du vet var jag finns om du behöver mig.
Bra inställning.Nä, inga andra symptom men det du beskriver har jag läst om som något helt normalt. Tror inte att du behöver oroa dig men om du är orolig så ska du såklart rådgöra med läkare. Hjärntumör drabbar ca 400/år i Sverige. Mycket sällsynt alltså. Naturligtvis sabbar jag statistiken då min sambo har en nära släkting som kämpar mot tumör i hjärnan f.n. den är dock mycket elak och det ser väl inte särskilt ljust ut.
Han sa det att man säger att en läkare kanske möter detta en gång under sin yrkesverksamma tid brukar man säga. Jag kunde säga med ett flin att då har han mött sitt! men han var nog nervös, stackarn. Det tog tid innan han kom och vågade inte se på mig medan jag och barnen (såklart) väntade i väntrummet. Han hade förväntat sig att jag skulle bli ledsen och så men det gick bra, jag ska kämpa för att ta mig igenom detta.
Tack jag har tänkt att kämpa för detta. Det var inte svaret vi önskade mig men magkänslan sa att det var såhär. Just nu säger magen att det går bra så jag ska försöka hålla fast vid det. Hoppas på snabb tid till op.
Har ett jäkla meck med att vår tvättstuga fortfarande inte är klar. Får hit VVS och ocab på måndag. Ska in el och plattsättare. Plattsättare har jag inte ens fixat fram någon, tänkte fråga hantverkarna men visst måste de väl kunna fixa detta med kort varsel om jag lägger fram situationen? Jag vill inte att min sambo ska stå själv med två barn och sjuk partner utan tvättstuga. Det hade varit en mardröm. Kanske grannar kan hjälpa att tvätta om man ber snällt iofs men det vore skönt att få klart.
Ena grannens förälder tog bort en godartad hjärntumör när grannen var barn så de vet precis vad det här handlar om. Räknar nästan med att de ställer upp om de kan, de är suveräna människor men i nödfall får vi väl ta hjälp av släkt. Får se vad hantverkarna säger nästa vecka.Det är klart att du ska kämpa och jag hoppas så att allt ska gå bra! Du har så mycket att kämpa för de dagarna du inte orkar kämpa för din egen skull och då får du kämpa på för deras skull. Lyssna på din magkänsla och kom ihåg det där med att känna. Det är okej att bryta ihop då och då.
Det borde gå att fixa. Jag håller tummarna för det!
Hade jag bott närmare hade jag tagit hand om tvättproblemet omedelbart och jag hoppas att du har någon/några grannar som det är lika självklart för.
Kramar
Tack! Vi har ett hyfsat stort nätverk här men det är alltid bra att ha lite koll på var man kan söka extra hjälp om det behövs. Jag är mest orolig för min partner men vi ska ordna den stöttning och praktisk hjälp med barn och hem han behöver så det löser sig.@Amha, stor kram och många tankar härifrån! Jag finns i Uppsala, hör av dig om det är nåt jag kan göra. (Har för mig att du skrivit någon gång att du bor i Stockholm?).
Här hemma är vi trötta. Lilla K har fått för sig att det är morgon sådär runt 3-4... Glad som en lärka börjar hon då jollra och när vi till slut vaknat till lite, då tycker hon att det är dags att sova igen... Har haft en kompis här på besök några dagar med sin dotter som är 1 månad äldre än K, så det har verkligen varit fullt ös!
@Thera, måste lägga till symptom på listan. Sedan kanske 2 veckor tillbaka (sökte för detta i mellandagarna och har haft problem i flera månader) har ena ögat fått en synnedsättning som kommer och går. Det är högra ögat och tumören sitter på vänster sida. Jag märker om jag hittar i spegeln att pupillen ändrar storlek många gånger innan den "fastnar". Tror att det har svårt att fokusera liksom, vilket förklarar varför det inte är en konstant nedsättning.
Eventuellt finns en påverkan på minnet men det kan lika gärna vara stress eller nåt annat. Innan har jag haft järnkoll på var jag sett saker, hur många blöjor det finns i bebis ryggsäck etc. Det har jag inte koll på idag. Men som sagt, det kan också vara pga för mycket i huvudet. Jag har inte alls kopplat minnet till den här åkomman förrän jag såg att tinningloben styr minnet lite. Min partner brukar fråga mig var saker är och jag minns att sist vi skulle åka någonstans fräste jag att jag inte hade en aning
Däremot den nya synnedsättningen ringde jag läkarna om i veckan och ville ha in i journalen.
När du säger det har jag inte lärt mig vilket datum T föddes och jag har normalt sett sifferminne. Bvc brukar förhöra mig. Sist trodde jag att jag hade det men så sa jag fel datum "näää, det var ingen träff där..." "eh... Är det 31 dagar i augusti?" "jaa det tror jag. Vi provar!" sambon köpte senilblock med magnet som man kan sätta på kylen idag. Jag är verkligen helt hopplösTack för svar!
Som du skriver kan det nog också vara stressrelaterat. Jag brukar också ha örnkoll, men när jag mådde dåligt kunde jag knappt komma ihåg sonens personnummer, sambons födelsedag och sånt. Man nästan rädd för sig själv.
Men som sagt, konstigt om du inte vore lite disträ med allt som händer...
Det är så jäkla skönt att veta vad som är fel på mig. Faktiskt. Ja, det blev en lite drygare diagnos än vad jag hoppats men jag har koll på vad det är i alla fall så nu ser jag mer vad som händer runt mig. Jag som har oroat mig för att jag blivit en tråkmorsa. Har varit helt slut i kropp och knopp och inte pallat nåt alls pga tankar.
Jag har haft ett par riktigt, riktigt härliga dagar med mina barn lilla T har sån koll på sin kropp, nu ikväll har hon roat sig med gymnastik. Vände sig fram och tillbaka från rygg till mage och till rygg igen hur många gånger som helst i sängen. Jag förstod inte riktigt poängen men det är väl bra träning hon är himla intresserad av smaker. Smakar allt och blir väldigt förbannad om man tar för lång tid på sig att skära små delar åt henne från tallriken. Jag har funderat på kött och sånt, har för mig att man skulle vänta med det men jag har inte kollat upp det riktigt. Jag tycker ju inte att det är viktigt egentligen men vissa rätter kretsar så kring köttet (t.ex vissa pajer) och det känns trist om hon får hålla tillgodo med en bit tomat när det inte alls är det hon tänker att hon ska äta
Då stämde min känsla. Hon är ju så medveten ändå. "Sorry, T, spagetti och köttfärssås idag. Du får klara dig med en spagetti och kanske en bit grönsak" möts av rätt stort missnöje ibland men då är det bara någon månad kvar då. Hon överlever men hon känns så himla medveten, mycket mer med än stora tjejen var som bebis. Vet inte om bebisar kan jämföra sig med sina äldre syskon, alltså koppla att båda är barn?Jag förstår att det måste vara skönt att veta vad som är fel. Då vet du vad som händer, varför och vad som går att göra åt det. Mycket bättre än att leva i ovisshet
Kött började vi med vid 6 månader
Tjena tjejer! Har har ni tvåbarnsmorsan med tumör i temporalloben! De vet inte så mycket, den är 15 mm stor och prognosen är god, de tror att den är godartad men vet inte förrän de gjort tester såklart. Hur hände det här?
Då stämde min känsla. Hon är ju så medveten ändå. "Sorry, T, spagetti och köttfärssås idag. Du får klara dig med en spagetti och kanske en bit grönsak" möts av rätt stort missnöje ibland men då är det bara någon månad kvar då. Hon överlever men hon känns så himla medveten, mycket mer med än stora tjejen var som bebis. Vet inte om bebisar kan jämföra sig med sina äldre syskon, alltså koppla att båda är barn?