Sommarföräldrar 2015 del 2

@Thera W ålar men övar mest på att stå i krypposition. Juckande bebis här också:p

Ligger i influensa,blev sjuk natten till tisdag och mår fortfarande dåligt. Som tur var visar lillen inga symptom ännu,tycker det borde visat sig redan..

@Amha Stort grattis!!:banana:
 
Idag har bebis fått vara på sin första vigsel. Det var föräldrarna som kom på under förmiddagen att man kunde fara och gifta sig sådär hastigt och lustigt, bara vi och barnen :love: precis lagom. Firas med hembakad pizza och kanske lite gott vid tv:n ikväll. Oss upp i dagen :rofl:

Stort grattis! Vad underbart! :love:
 
Nu är A snart 7 månader. Kan sitta själv och har lärt sig rulla till sidorna när hon vill :) då "pruttar" jag henne i sidan eller nacken och det är kul <3

Men nätterna.. Snark! Ska snuttäta varje/varannan timme på sistone igen. Längtar tills denna fas är över och hon kan sova längre än 2h i sträck!

Ikväll skulle vi på romantisk 4 rätters middag på gammal fin restaurang :love: Men en härdsmälta hos A under varmrätten förtog lite av känslan. Panikslagen utan anledning? Dock va personalen jättebra och vi fick flytta till en egen salong där vi kunde ta det lugnt. Efter en halvtimme typ så va hon sig själv igen och vi blev serverade resten därinne. Vi kom på sen att det va samma sak på hennes dop egentligen, och på nyårsfesten. Stora rum med mycket folk och akustik. Ledsen A.

Känner ni igen något sånt?
Vanliga restauranger med normal takhöjd har gått bra...
 
Nu är A snart 7 månader. Kan sitta själv och har lärt sig rulla till sidorna när hon vill :) då "pruttar" jag henne i sidan eller nacken och det är kul <3

Men nätterna.. Snark! Ska snuttäta varje/varannan timme på sistone igen. Längtar tills denna fas är över och hon kan sova längre än 2h i sträck!

Ikväll skulle vi på romantisk 4 rätters middag på gammal fin restaurang :love: Men en härdsmälta hos A under varmrätten förtog lite av känslan. Panikslagen utan anledning? Dock va personalen jättebra och vi fick flytta till en egen salong där vi kunde ta det lugnt. Efter en halvtimme typ så va hon sig själv igen och vi blev serverade resten därinne. Vi kom på sen att det va samma sak på hennes dop egentligen, och på nyårsfesten. Stora rum med mycket folk och akustik. Ledsen A.

Känner ni igen något sånt?
Vanliga restauranger med normal takhöjd har gått bra...
Känner inte igen det men hur är det om ni går in bara ni i en kyrka t.ex? Kanske hade hörselskydd hjälpt att stänga av lite?
 
Känner inte igen det men hur är det om ni går in bara ni i en kyrka t.ex? Kanske hade hörselskydd hjälpt att stänga av lite?

Bara vi hade nog gått bra. Det är nog det högljudda som är jobbigt. Men provade hörselskydd på nyår men det hjälpte inte då iaf. Och ikväll var det inte alls högljutt egentligen.. På dopet provade vi inte det för det passade dåligt till outfiten :p

Måste fråga, hade ni vigselbevis och hindersprövning klart och hemma idag när ni kom på att ni skulle gifta er? :) (läste nämligen om ett drop in ställe här idag och drömde mig bort lite)
 
Bara vi hade nog gått bra. Det är nog det högljudda som är jobbigt. Men provade hörselskydd på nyår men det hjälpte inte då iaf. Och ikväll var det inte alls högljutt egentligen.. På dopet provade vi inte det för det passade dåligt till outfiten :p

Måste fråga, hade ni vigselbevis och hindersprövning klart och hemma idag när ni kom på att ni skulle gifta er? :) (läste nämligen om ett drop in ställe här idag och drömde mig bort lite)
Vi hade hindersprövning och någon lapp man kunde fylla i om vigsel liggande. Jag beordrade sambon att fylla i den när jag fick veta om tumören. Vi fick den i veckan här.
 
Vi hade hindersprövning och någon lapp man kunde fylla i om vigsel liggande. Jag beordrade sambon att fylla i den när jag fick veta om tumören. Vi fick den i veckan här.

Grattis till vigseln! Och jag håller med majola: klokt (och insiktsfullt) gjort.

Håller tummarna för att du snart blir frisk! :heart
 
Ptjau, jag har ju hela tiden tryckt på att vi ska gifta oss av juridiska skäl. Nu hade jag mer att trycka på även om jag inte är beredd att dö i någon förmodligen godartad tumör ;)
 
Ptjau, jag har ju hela tiden tryckt på att vi ska gifta oss av juridiska skäl. Nu hade jag mer att trycka på även om jag inte är beredd att dö i någon förmodligen godartad tumör ;)

Du ska självklart inte dö av den där tumöruslingen, men - gud förbjude - det kan ju hända vem som helst att en partner hastigt och oväntat gar bort.

Min man förklarade igar kväll omständligt hur och var han har sparat alla inställningar till värmepumpen "Ifall du maste ställa om den eller sa." "Hoppas inte!" sa jag och han menade bara att när hans far plötsligt gick bort sa var alla väldigt glada över hans extrema ordningssinne...
 
Du ska självklart inte dö av den där tumöruslingen, men - gud förbjude - det kan ju hända vem som helst att en partner hastigt och oväntat gar bort.

Min man förklarade igar kväll omständligt hur och var han har sparat alla inställningar till värmepumpen "Ifall du maste ställa om den eller sa." "Hoppas inte!" sa jag och han menade bara att när hans far plötsligt gick bort sa var alla väldigt glada över hans extrema ordningssinne...
Ja det är klart att det underlättar. Det är ju kanske inte lika nära för min partner (make? :D ) att folk går och dör stup i kvarten som det är för mig. Nu ser han väl på ett annat sätt att livet kan vändas snabbt. Med hus och barn känns det viktigt att ordna. Sen hade man väl kunnat önska sig andra omständigheter ;)

På onsdag har jag tid på karolinska. Ska bli spännande att se vad de säger. Lite för spännande ibland :nailbiting: men det ska bli skönt att få veta något.
 
När A far runt i gåstolen så tar han allt som oftast kökshandduken som hänger på ugnsluckan. Nu har han börjat leka tittut med den, så gulligt :love:
Nu är tand 5 på gång där uppe så igår var det matvägran igen, stackars liten.
Han har börjat gå upp på knäna nu så snart har jag nog en juckare här hemma med.
 
Ja det är klart att det underlättar. Det är ju kanske inte lika nära för min partner (make? :D ) att folk går och dör stup i kvarten som det är för mig. Nu ser han väl på ett annat sätt att livet kan vändas snabbt. Med hus och barn känns det viktigt att ordna. Sen hade man väl kunnat önska sig andra omständigheter ;)

På onsdag har jag tid på karolinska. Ska bli spännande att se vad de säger. Lite för spännande ibland :nailbiting: men det ska bli skönt att få veta något.

Vi håller tummar och tår att det är bra nyheter imorgon!
 
Ja det är klart att det underlättar. Det är ju kanske inte lika nära för min partner (make? :D ) att folk går och dör stup i kvarten som det är för mig. Nu ser han väl på ett annat sätt att livet kan vändas snabbt. Med hus och barn känns det viktigt att ordna. Sen hade man väl kunnat önska sig andra omständigheter ;)

På onsdag har jag tid på karolinska. Ska bli spännande att se vad de säger. Lite för spännande ibland :nailbiting: men det ska bli skönt att få veta något.

Håller tummarna imorgon!!

Vi provade turkisk yoghurt idag, det va väl du som tipsade om det? Det tyckte hon va gott :) så det kan få bli smaken till frukost ett tag så provar vi gröt på kvällen bara, för det går ju ibland. Så blir hon kanske inte så less på gröt heller!
 
Tänker på dig och håller tummarna idag @Amha :heart

Förövrigt fick spiralen åka ut idag, haft sån jäkla problem med den så jag stod inte ut en sekund till med den..
Så nu måste jag fundera på om det är värt att börja med nåt eller om vi kör med kondom ett tag..:confused:
Har hela tiden tänkt att syskon ligger långt fram i tiden, gärna 3-4 år i mellan dem. Sen krympte det till 2,5-3 och nu lutar det mer mot 2,5-2 :D:angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 942
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 408
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 432
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp