Sommarföräldrar 2015 del 2

Japp, på Sös.
Har inget direkt att klaga på mer än att jag fick en barnmorska som glömde att jag måste kissa också..
Såfort dom hade tappat mig på 600ml urin så gled ungen ner fint och krystvärkarna startade :cautious::D

Min svägerska har fött sammanlagt 4 (sista va tvillingar) barn där vid tre tillfällen och hon är nöjd.
Vad trevligt att du är nöjd :) har försökt läsa mig till hur de går tillväga men det är svårt att få grepp om. Är väldigt nyfiken på om de ger cytotec till tidigare snittade kvinnor. Verkar vara jäkla effektivt men jag vet inte om jag vågar det iom snittet. Vissa sjukhus går ju ut med att de inte ger det när man tidigare snittats och då känns det ju som att det finns en onödigt stor risk med det men vi får se vad de säger om det. De borde ju ha erfarenhet och kunskap menar jag :p
 
använder de cytotec? På Ds hade de nåt annat medel.
Jag är född på SÖS och fortfarande nöjd efter 33 år :D
Det verkar så när jag googlar. Cytotec har som jag förstår oförtjänt dåligt rykte tack vare media så jag är inte särskilt nervös för medlet i sig, särskilt inte då de jobbat på att ta fram ett liknande som ska godkännas för induktion. Att cytotec inte är det är väl mest en ekonomisk fråga från tillverkaren :) värkstimulerande dropp, vad de nu använde på Danderyd där jag födde förra gången, var inte heller så jäkla trevligt och kan säkert ge trista effekter pga snittet då jag fick rätt jävligt pinvärkar med det och iom mina erfarenheter av det känns det värt att diskutera igenom de två alternativen mot varandra med den som sköter det hela, om båda är alternativ som läggs fram. Helst klarar jag mig ju utan men det är ju inte helt troligt.
 
Tack! :) känns sådär att vakna 6:20 för att man inte kan sova mer när man slocknade för bara några timmar sedan, haha. Jag kommer vara trött idag! ;)
 
Lycka till @Amha

Ang cytotec så blev jag igångsatt med det, det är standard på Sös att ge det men hur man gör vid tidigare snitt har jag ingen aning om.
Jag va lite tveksam och då sa dom att jag skulle få prata med nån (vem vette tusan för det va överläkaren som sa det)
Fick iaf all info kring tillvägagångssätt och även eventuella "biverkningar" av överläkaren och jag valde cytotec då jag va helt omogen i tappen.
Fick en omgång av bricanyl efter några timmar då värkarna gick i ett men annars hick det fint!
 
Lycka till @Amha

Ang cytotec så blev jag igångsatt med det, det är standard på Sös att ge det men hur man gör vid tidigare snitt har jag ingen aning om.
Jag va lite tveksam och då sa dom att jag skulle få prata med nån (vem vette tusan för det va överläkaren som sa det)
Fick iaf all info kring tillvägagångssätt och även eventuella "biverkningar" av överläkaren och jag valde cytotec då jag va helt omogen i tappen.
Fick en omgång av bricanyl efter några timmar då värkarna gick i ett men annars hick det fint!
Jag tror som sagt på medlet. Nu i efterhand undrar jag varför de inte gav det på Danderyd men det fanns säkert en tanke. Nu har jag ju gjort en misslyckad igångsättning och känner att jag har lite på fötterna för att förstå vad de pratar om och kan hänga med lite i hur de tänker.

Kan det vara någon chefsläkare av nåt slag du pratade med? Biverkningar har ju de flesta metoder och mediciner. Droppet kan tydligen ge syrebrist hos bebis t.ex. inte heller sådär rackarns rolig biverkning.
 
Jag är inte heller så orolig för medlet, var mer att jag hörde att DS hade ett annat så intressant om de väljer olika.

Hoppas det gått bra idag!
 
Kul! Lite spännande med att inte veta säkert :)
Tova är fint! Jag är inte nåt partisk :D
Det finns ju många fina varianter av det med så det kan bli svår att välja om han fastnar för det namnet. Tuva t.ex. Tove nämnde han också men det blir så galet om min faster börjar prata om sin nyfunna vän på det här forumet. "Ja en kompis till mig /.../, ja men Tove du vet?" "jo, hon sitter fast vid mitt bröst just nu..." :rofl: (jag "känner" ju personen i huvudsak som hennes nick).
 
Det finns ju många fina varianter av det med så det kan bli svår att välja om han fastnar för det namnet. Tuva t.ex. Tove nämnde han också men det blir så galet om min faster börjar prata om sin nyfunna vän på det här forumet. "Ja en kompis till mig /.../, ja men Tove du vet?" "jo, hon sitter fast vid mitt bröst just nu..." :rofl: (jag "känner" ju personen i huvudsak som hennes nick).

Jo, det finns några varianter. Tova har en Tove på sitt dagis, de hade dessutom länge krokar jämte varandra, mer än ofta får man leta och sortera lite bland kläderna... :laugh:

Hoppas det gått framåt nu ikväll! Jag vet inte hur lång tid sånt där brukar ta?
 
Jo, det finns några varianter. Tova har en Tove på sitt dagis, de hade dessutom länge krokar jämte varandra, mer än ofta får man leta och sortera lite bland kläderna... :laugh:

Hoppas det gått framåt nu ikväll! Jag vet inte hur lång tid sånt där brukar ta?
Ingen aning, fick två doser cytotec och nu är det tillräckligt täta sammandragningar för att de ville avvakta med nästa dos och se om kroppen tar över. Ca 5 st/10 min så nu skulle vi upp och knalla.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 958
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 107
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 439
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 448
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp