Sommarföräldrar 2015 del 2

För en halvtimme sedan föddes en liten tös utan namnlapp på foten. Den får heta bebis ett tag tror jag ;)

Precis när jag skulle få Eda fick narkosläkaren ett akutfall att ta hand om. Han hann presentera sig i alla fall ;) 2 doser cytotec var allt som krävdes innan vi var igång. Perfekt läkemedel för mig. Skitnöjd med det förloppet även om det blev riktigt jävligt sista timmen eller vad det var.
Grattis!!
 
Grattis! Vad härligt att det gick som du tänkt dej denna gång!

En liten lillasyster :love: Din lilla tjej hemma kommer vara så stor när ni träffar henne :heart

Mvh Miks
 
Grattis! Vad härligt att det gick som du tänkt dej denna gång!

En liten lillasyster :love: Din lilla tjej hemma kommer vara så stor när ni träffar henne :heart

Mvh Miks
Sambon är på väg att hämta henne till patienthotellet nu. Ska bli spännande. Har en liten present med till storasyster också som hon ska få. Själv vill jag mest sooooova så sambon får presentera dem för varandra och så ska vi ha lite myskväll tror jag. Orkar inte mycket mer ;)
 
Kan lova att jag, trots 15 ynka minuter med krystvärkar, känner att det här inte var något jag är supersugen på att prova igen ;) nu har vi gjort det, sambon tyckte nog det var lite jobbigt att bevittna med. det rann lite i hans ögon. Kroppen är bra cool som klarar mycket och jag har bevisligen den urkraft som kvinnor kan ha så nu vet jag det. Check ;)
 
Grattis @Amha!

Vi har varit i Göteborg i helgen för att fira sambons 30 årsdag. A har varit hur go som helst. Inga problem att sova borta eller gå ut och äta på restaurang med honom liggande i vagnen, jätteskönt! Fick shoppat en massa bebiskläder i stl68, vissa av dem passar nästan redan. Helt sjukt hur fort det går.
Köpte nästan inget till mig, bara ett par t-shirts, fast jag egentligen skulle behövt mer, det är roligare att handla till A :D
 
@Amha Stort grattis till lilla flickan! <3 skönt att det gick fort och så bra!

Ikväll somnade tösen vid åtta istället för halv tolv, så jag har liksom inte vetat vad jag skulle göra ikväll...? Ensam hemma också, vad gjorde jag innan jag hade barn på kvällarna? Ska nog snart lägga mig. När hon somnade åtta lär hon vakna tidigare också :P men nu hann jag ju surfa på buke!

Hur och när somnar era på kvällarna?
 
För en halvtimme sedan föddes en liten tös utan namnlapp på foten. Den får heta bebis ett tag tror jag ;)

Precis när jag skulle få Eda fick narkosläkaren ett akutfall att ta hand om. Han hann presentera sig i alla fall ;) 2 doser cytotec var allt som krävdes innan vi var igång. Perfekt läkemedel för mig. Skitnöjd med det förloppet även om det blev riktigt jävligt sista timmen eller vad det var.

Stort grattis!
 
Tack för alla grattis! Hela familjen har varit samlade på patienthotellet sedan i eftermiddags och stora tjejen har hållit i lillasyster, klär på mössa och tar hand om både oss (matar med dricka och godis :o ) och bebisen. Rätt intressant hur jag och sambon faktiskt bearbetar förlossningen. Vi är inte så sugna på att göra om det någon av oss (var inte det innan graviditeten heller) men har ändå positiva upplevelser till skillnad från förra gången. Förra gången var det så mycket som inte var enligt planen och det pratade vi inte om förrän långt senare.

Upptäckte precis de första blåsorna på bröstvårtan. Ajajaj, jag ville nog inte se det egentligen. Nåja, måste ändå till apoteket i morgon och köpa blodförtunnande och lite sånt så lite salvor till onda boobs kan väl slinka med också.

Bävar för dagen jag behöver gå på toa för att göra nr 2, hur har ni löst det? Började överväga att köpa typ microlax eller så :s
 
@Amha Stort grattis till lilla flickan! <3 skönt att det gick fort och så bra!

Ikväll somnade tösen vid åtta istället för halv tolv, så jag har liksom inte vetat vad jag skulle göra ikväll...? Ensam hemma också, vad gjorde jag innan jag hade barn på kvällarna? Ska nog snart lägga mig. När hon somnade åtta lär hon vakna tidigare också :P men nu hann jag ju surfa på buke!

Hur och när somnar era på kvällarna?
Vi har inga rutiner ännu utan det blir fortfarande som det blir med sovtider. Men ofta skulle jag säga att hon somnar vid 21-23 och sen är det mat var tredje timme under natten. Har tänkt försöka få lite mer fasta rutiner kring sömnen snart.
 
@Amha Stort grattis till lilla flickan! <3 skönt att det gick fort och så bra!

Ikväll somnade tösen vid åtta istället för halv tolv, så jag har liksom inte vetat vad jag skulle göra ikväll...? Ensam hemma också, vad gjorde jag innan jag hade barn på kvällarna? Ska nog snart lägga mig. När hon somnade åtta lär hon vakna tidigare också :P men nu hann jag ju surfa på buke!

Hur och när somnar era på kvällarna?

T somnar mellan 20 och 21.. Vaknar och äter första gången nån gång mellan 23 och 00. Sen vaknar han någon mellan 01 och 03, varierar lite beroende på när han åt sist och hur hungrig han blivit.
Då behöver vi oftast kanske byta en blöja. Sen sover han till mellan 05 och 07, likadan beroende på när han åt sist och hur djup han sover. Ofta tycker jag att han är knölig där mellan 05 och 07, brukar få ont i magen och ligger och knölar.. Sen brukar vi ofta somna om till 9 ungefär..
T somnar ofta själv, man lägger ner honom i sitt nest med napp och hans elefantsnutte "Pelle". Han ligger och kramas med den ett tag och somnar oftast av sig själv. Dock inte där vid 05-07 ibland, då kan det behövas lite buff i rumpan, alt sova nära på mammas arm.
Mellan 07-09 sover han brevid mig nära, men det är mest för att jag tycker det är mys :love:

Han äter oftast med 2-3 h mellan rum dygnet runt. Har börjat sträcka sig upp emot 4h ibland..
 
Bävar för dagen jag behöver gå på toa för att göra nr 2, hur har ni löst det? Började överväga att köpa typ microlax eller så :s

Jag var jättenervös för det men det gick över förväntan! Hade ställt mig på att behöva laxerande men det gick oväntat lätt. Höll dock emot stygnen med lite papper under tiden. Jag sydde dock väldigt lite, kan nog vara mycket värre...
 
@Amha

Det värsta med att göra tvåan efter första förlossningen tyckte jag inte var smärtan utan det att det typ inte gick att "ta i" riktigt och få ut bajset. Vet inte om musklerna blir uttänjda ett tag efter eller nåt.. Kan ju säga att det var tur det fanns gummihandskar på toa, annars hade jag suttit kvar fortfarande... :meh:

(Efter min andra förlossning var det helt annorlunda däremot, allt var som vanligt på en gång, kunde sitta normalt, bajsa, kissa och det kändes inte alls som om jag blivit överkörd av en ångvält..)
 
(Efter min andra förlossning var det helt annorlunda däremot, allt var som vanligt på en gång, kunde sitta normalt, bajsa, kissa och det kändes inte alls som om jag blivit överkörd av en ångvält..)

Samma här! Jag var positivt överraskad över att allt var i stort sett som vanligt direkt, men så är det tydligen efter andra?
 
Jag fick inte särskilt många stygn heller och jag är inte särskilt brydd om dem. Klarade mig med en liten reva. Det svider lite men det för inte så mycket som jag fått för mig efter att ha läst. Sen vetetusan alltså det där med magen och hur den ska fungera :o det känns lite lurigt och nervöst. Om den inte visar tecken på att komma igång innan hemgång blir det nog en shot av lactulose i förebyggande i alla fall.

Synd att den där regeln för andra barnet inte gäller för tidigare snittade. Jag är verkligen överkörd, haha. Fast jag tycker ömheten verkar gå ner rätt snabbt. När de sa "i morgon bör det kännas bättre" tänkte jag "jo tjena..." men det verkar som om de har rätt.
 
Jag fick inte särskilt många stygn heller och jag är inte särskilt brydd om dem. Klarade mig med en liten reva. Det svider lite men det för inte så mycket som jag fått för mig efter att ha läst. Sen vetetusan alltså det där med magen och hur den ska fungera :o det känns lite lurigt och nervöst. Om den inte visar tecken på att komma igång innan hemgång blir det nog en shot av lactulose i förebyggande i alla fall.

Synd att den där regeln för andra barnet inte gäller för tidigare snittade. Jag är verkligen överkörd, haha. Fast jag tycker ömheten verkar gå ner rätt snabbt. När de sa "i morgon bör det kännas bättre" tänkte jag "jo tjena..." men det verkar som om de har rätt.
Lactulos är en bra ide. Jag hade dessutom varit sövd så min mage var lite långsam av den anledning också....

Mina små börjar få till helt ok nätter! Äter ca 22, lägger dem efter, nästa gång ca 03 och sedan ca 07. Ofta kan vi ligga kvar och mysa i sängen till 9 innan någon av dem vill gå upp. Just nu är tjejen uppe (och börjar bli hungrig), men brorsan sover.
 
För en halvtimme sedan föddes en liten tös utan namnlapp på foten. Den får heta bebis ett tag tror jag ;)

Precis när jag skulle få Eda fick narkosläkaren ett akutfall att ta hand om. Han hann presentera sig i alla fall ;) 2 doser cytotec var allt som krävdes innan vi var igång. Perfekt läkemedel för mig. Skitnöjd med det förloppet även om det blev riktigt jävligt sista timmen eller vad det var.

Grattis!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 960
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 107
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 440
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 452
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp