Sommarföräldrar 2015 del 2

@Amha och @superstar
Jag överdrev kanske lite :D Ett besök i timmen på morgon/fm blev det pga skiftavlösning, nya USKn verkade ha varit sjuk den dagen de pratade om knackning också och ryckte bara upp dörren och började prata. Trevligt när vi fått tillgång till rummet 4 h tidigare, inte jättepigga...
Men men, nu är vi på väg hem!
 
@Amha och @superstar
Jag överdrev kanske lite :D Ett besök i timmen på morgon/fm blev det pga skiftavlösning, nya USKn verkade ha varit sjuk den dagen de pratade om knackning också och ryckte bara upp dörren och började prata. Trevligt när vi fått tillgång till rummet 4 h tidigare, inte jättepigga...
Men men, nu är vi på väg hem!
Jisses vad jobbigt med folk som inte knackar :/ skönt att ni kom därifrån.

Gud, jag skenade efter grannkatten förut då den spöade på vår. Eller.. Skena vet jag inte men jag rörde mig så snabbt jag kunde :p hade en idé om att fånga den och kasta ner i poolen men det gick sådär. Den hade jävligt bråttom härifrån så jag får vara nöjd med det men nu kan jag knappt gå pga trasiga fogar :mad: den dagen jag inte längre är så paj att jag inte kan springa kommer den katten få sig en sån sjujävla omgång med vattenslangen, pool eller vad jag kan hitta på att den aldrig mer kommer våga gå ens nära vårt hem igen.
 
11906358_975971672444526_1782213473_n.jpg

Är tydligen go att sova på:D
 
Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södraHalland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet, flicka född 23/6.
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41,3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning
.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm.Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm
19 - Kaki, 25 år, första barnet. Flicka född 23/7.
29 - Lindon, 31 år, första barnet, Finland. Pojke född 13/8 00.28. 3245gram, 49,5cm.
Augusti

15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet. Linnea född 15/8 kl 17.43, 2755 g, 47 cm
23 - Equilina, 28 år, andra barnet. Pojke född 24/8 kl 00.55, 3216 g, 48 cm.
 
Vi har premiärat på öppnaförskolan idag, för mig som är fsk.lärare kändes det som att vara på jobbet :p tog ett tag att ställa om huvudet på att jag var där som mamma med mitt barn. Vi sjöng, pyssla (okej, jag pyssla, T sov, han fick vid ett tillfälle trycka med foten(mitt under sovstunden) i lera så jag kunde göra gips avgjutning.
 
Vi har premiärat på öppnaförskolan idag, för mig som är fsk.lärare kändes det som att vara på jobbet :p tog ett tag att ställa om huvudet på att jag var där som mamma med mitt barn. Vi sjöng, pyssla (okej, jag pyssla, T sov, han fick vid ett tillfälle trycka med foten(mitt under sovstunden) i lera så jag kunde göra gips avgjutning.
Jag minns att det var så skönt när jag väl lyckades ta mig dit och fann mig i miljön. Det är lätt att man blir så ensam hemma. Har tänkt några dagar att gå iväg med dottern men jag har inte riktigt orkat. Kanske blir projekt för hösten.

Var det kyrkans öppna förskola?
 
Jag minns att det var så skönt när jag väl lyckades ta mig dit och fann mig i miljön. Det är lätt att man blir så ensam hemma. Har tänkt några dagar att gå iväg med dottern men jag har inte riktigt orkat. Kanske blir projekt för hösten.

Var det kyrkans öppna förskola?

Nej det var en privat öppen förskola. Samma företag som jag jobbar för, ligger ganska långt från där jag boren har en kompis som bor där så passade på att kolla in hur det var när jag ändå var på den sidan av stan.

Ska kolla in kyrkans här där jag bor nästa vecka tänkte jag.
 
Nej det var en privat öppen förskola. Samma företag som jag jobbar för, ligger ganska långt från där jag boren har en kompis som bor där så passade på att kolla in hur det var när jag ändå var på den sidan av stan.

Ska kolla in kyrkans här där jag bor nästa vecka tänkte jag.
Här blir det premiär för öppna förskolan i morrn :) De har babycafé för barn mellan 0-6 månader så det ska bli kul. Två kompisar och flera från föräldragruppen ska dit så det blir många bekanta ansikten. Kul att komma iväg från allt stallpyssel här hemma, har fölunge på boxvila så det är lite logistik att få ihop dagarna. Sen ska jag på efterkontroll hos barnmorskan också, skönt att få det gjort.

Ikväll har lilla K varit jätteledsen, tog 55 minuter innan hon somnade vilket aldrig hänt förut. Hon skrek inte konstant men mer än vanligt. Stackars skrutt :love: Det blir så när hon blir övertrött har vi märkt. Annars har hon bjudit på de mest fantastiska leenden idag, det är så man smälter :love:
 
Yuk! 4 dagar till vräkning, känns som men evighet. Åh vad jag önskar att kroppen kunde ta fart innan det. Hjärnan orkar inte mer, jag är bara sur :p 2.5 h tills sambon kommer hem och kan hålla ställningarna så jag kan gå en promenad ensam.
 
Igår var det som sagt premiär på öppna förskolans babycafé. 23 bebisar med tillhörande föräldrar, jättemysigt! K sov sig igenom alltihop :) Sen var jag på efterkontroll, fick en kopparspiral isatt som dock kom ut igen redan under kvällen? Barnmorskan sa att hon hade problem med att få den på plats och att jag skulle vara uppmärksam på hur det kändes men inte trodde jag att det skulle bli en så kort visit? Aja, får prova igen helt enkelt. Gick iaf oväntat smärtfritt att få den på plats :up:
 
Som regelbunden smygläsare :o passar jag på att gratta er allihop till fina bebisar samt hålla tummarna för @Amha att du slipper vänta till söndag även om det inte är så många dagar kvar.

Kul att se att några av er varit i väg till Öppna förskolor. Visste inte vid vilken ålder man brukade gå dit men era bebisar är ju yngre än min så det kanske bara är att ta sig i kragen och gå dit. :)
 
Som regelbunden smygläsare :o passar jag på att gratta er allihop till fina bebisar samt hålla tummarna för @Amha att du slipper vänta till söndag även om det inte är så många dagar kvar.

Kul att se att några av er varit i väg till Öppna förskolor. Visste inte vid vilken ålder man brukade gå dit men era bebisar är ju yngre än min så det kanske bara är att ta sig i kragen och gå dit. :)
På vår öppna förskolan har de babycafé en dag i veckan för bebisar 0-9 månader så då passar jag på, den yngsta igår var bara runt 3 veckor :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 955
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 106
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 436
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 446
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp