Sommarföräldrar 2015 del 2

Och varför är det så att ju närmre BF man kommer, ju mindre tror man att det ska dra igång? Eller är det bara jag? :D
Jag var precis likadan! Och när jag gått över några dagar var jag än mer övertygad om att den "aaaldrig skulle komma". Blev därför helt paff när det väl drog igång, 6 dagar över tiden. Som om det vore så oväntat egentligen :cool: :p

Vår lilla fröken har mest sovit i två dagar. Däremellan är hon oftast glad, men kräver en hel del underhållning. Duger inte längre att bara gosa i famnen när man är nästan 6 veckor stor tjej :p Ikväll har hon badat, vilket verkligen är poppis. Har henne i badbaljan och duschar med duschen och hon bara njuter :love:

På nätterna sover hon gott i egen vagga, med matpauser ca var tredje timme. Lite bökig framåt morgontimmarna, låter och stånkar i timmar så mamman har svårt att sova men själv sover hon gott ändå :grin: Amningen funkar bra och vi använder amningsnappen mer och mer sällan. Det lustiga är dock att kvällstid vill hon oftast ha den (och då är hon jättetydlig, VÄGRAR att ta bröstet utan) och då borde ju trycket vara mycket lägre än på morgonen, då det verkligen sprutar. Aja, man ska veta vad man vill :devil:

Igår var vi och träffade mammorna från föräldragruppen. De lär ju tyckt att K är helt enorm, äldst och rätt stadig med sina ca 5 kg. Två av de andra var bara 2 veckor och vägde runt 3 kg när de föddes :love: Så små :)
 
Alltså, jag vaknar varenda morgon och känner mig inte alls gravid. Nu ligger jag i sängen och glömmer ibland bort magen då med. Sen när jag ska försöka vända mig om eller ännu värre, kliva upp, då blir jag smärtsamt påmind om att jag är som en överviktig säl som försöker oinka omkring på torra land. Men, några timmar om dygnet får jag vara "ogravid" i alla fall :)
 
Alltså, jag vaknar varenda morgon och känner mig inte alls gravid. Nu ligger jag i sängen och glömmer ibland bort magen då med. Sen när jag ska försöka vända mig om eller ännu värre, kliva upp, då blir jag smärtsamt påmind om att jag är som en överviktig säl som försöker oinka omkring på torra land. Men, några timmar om dygnet får jag vara "ogravid" i alla fall :)

Så bra beskrivning! :rofl: Så kände jag med...tills för en vecka sen. Nu känner jag mig väldigt gravid (och som en valross) hela tiden. :p
 
Nu har skruttan fått sitt namn :)

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södraHalland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet, flicka född 23/6.
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41,3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning
.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm.Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm

19 - Kaki, 25 år, första barnet. Flicka född 23/7.
29 - Lindon, 31 år, första barnet, Finland. Pojke född 13/8 00.28. 3245gram, 49,5cm.
Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet. Linnea född 15/8 kl 17.43, 2755 g, 47 cm
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
 
Nu har skruttan fått sitt namn :)

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södraHalland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet, flicka född 23/6.
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41,3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning
.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm.Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm
19 - Kaki, 25 år, första barnet. Flicka född 23/7.
29 - Lindon, 31 år, första barnet, Finland. Pojke född 13/8 00.28. 3245gram, 49,5cm.
Augusti

15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet. Linnea född 15/8 kl 17.43, 2755 g, 47 cm
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
Fint, det fanns på vår lista också :) Men det blev en Kajsa i stället.
 
Nu har skruttan fått sitt namn :)

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södraHalland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet, flicka född 23/6.
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41,3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning
.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm.Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm
19 - Kaki, 25 år, första barnet. Flicka född 23/7.
29 - Lindon, 31 år, första barnet, Finland. Pojke född 13/8 00.28. 3245gram, 49,5cm.
Augusti

15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet. Linnea född 15/8 kl 17.43, 2755 g, 47 cm
23 - Equilina, 28 år, andra barnet

Väldigt fint namn. Men jag är partisk.. Jag heter Linnea i mellannamn :D
 
@superstar Kajsa är också väldigt fint:) Vi hade inte så många namnförslag och Linnea fanns inte ens med. Men nu när vi lärt känna henne så tyckte vi hon såg ut som en Linnea:love:

Det är konstigt det där, vi hade också några förslag innan, men Edith var inte alls med. Märta var den starkaste kandidaten, men det passade inte alls när hon väl kom ut.
Så dök Edith bara upp när jag slumpade fram ett namn på nån sajt och så fick det bli... Hon var ju en Edith... :)
 
Idag har vi varit på stranden för första gången med A. Han skulle minsann inte sova som vi hade tänkt, så vi fick turas om att sällskapa med honom i uv-tältet eller bära omkring på honom. Mycket upp och ner i humöret idag.
Jag vågade mig på att ta ett dopp i det inte alltför varma vattnet. Håller tummarna på att jag inte får mjölkstockning av det :nailbiting:
 
Idag har vi varit på stranden för första gången med A. Han skulle minsann inte sova som vi hade tänkt, så vi fick turas om att sällskapa med honom i uv-tältet eller bära omkring på honom. Mycket upp och ner i humöret idag.
Jag vågade mig på att ta ett dopp i det inte alltför varma vattnet. Håller tummarna på att jag inte får mjölkstockning av det :nailbiting:

Jag har badat rätt mycket utan problem, dock har jag varit noga med att byta den blöta bikiniöverdelen direkt. Håller tummarna att det funkar för dig med!
 
Jaha, sitter återigen i köket med den vanliga värken i rygg och mage, bebis som hoppar på huvudet så det nästan svartnar för ögonen när bäckenet får stryk, som jag har varenda kväll numer trots att det enda "ansträngande" jag gjort är att rasta dottern på en promenad. Herregud sån energi, hon är som en terrier. Idag har värken tagit en udda vändning och har nu spridit sig längs ena benet ner i knäet ungefär. Jag har gett upp hoppet om att det ska betyda något för det går alltid över under natten men det vore rätt skönt att slippa ha ont i "onödan" snart :p
 
Jaha, sitter återigen i köket med den vanliga värken i rygg och mage, bebis som hoppar på huvudet så det nästan svartnar för ögonen när bäckenet får stryk, som jag har varenda kväll numer trots att det enda "ansträngande" jag gjort är att rasta dottern på en promenad. Herregud sån energi, hon är som en terrier. Idag har värken tagit en udda vändning och har nu spridit sig längs ena benet ner i knäet ungefär. Jag har gett upp hoppet om att det ska betyda något för det går alltid över under natten men det vore rätt skönt att slippa ha ont i "onödan" snart :p

Jag smyger omkring här inne för att jag är nyfiken på hur det går för dig :D
Hoppas det rasslar till snart!
 
Jag smyger omkring här inne för att jag är nyfiken på hur det går för dig :D
Hoppas det rasslar till snart!
Vi hoppas det vi med. Sambon har inte sovit ordentligt på länge nu för han är beredd på att behöva stiga upp, packa väska och köra till sjukhuset så han börjar bli sliten, stackarn :( tror inte ett dugg på den där färdknäppen men jag är lite sugen på att prova trots att jag inte är ett dugg sugen på sex.
 
Åh vad jag är trött på att vakna mitt i natten och inte kunna somna om! :arghh: Höjden av meningslöshet. Nu har jag efter två timmar gett upp och sitter i soffan med lite frukost.
BF idag, det kommer dock inte bli någon bebis idag.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 953
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 106
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 431
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 442
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp