Skriver under på denOch varför är det så att ju närmre BF man kommer, ju mindre tror man att det ska dra igång? Eller är det bara jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skriver under på denOch varför är det så att ju närmre BF man kommer, ju mindre tror man att det ska dra igång? Eller är det bara jag?
Jag var precis likadan! Och när jag gått över några dagar var jag än mer övertygad om att den "aaaldrig skulle komma". Blev därför helt paff när det väl drog igång, 6 dagar över tiden. Som om det vore så oväntat egentligenOch varför är det så att ju närmre BF man kommer, ju mindre tror man att det ska dra igång? Eller är det bara jag?
Åh, det har jag fortfarande svårt för, mina favoritplagg är tufft att lägga undan. De små plaggen hinner ju inte ens användas tycker jag.Har förresten fått packa undan lite kläder som blivit för små. Känns lite vemodigt, så fort det går!
Alltså, jag vaknar varenda morgon och känner mig inte alls gravid. Nu ligger jag i sängen och glömmer ibland bort magen då med. Sen när jag ska försöka vända mig om eller ännu värre, kliva upp, då blir jag smärtsamt påmind om att jag är som en överviktig säl som försöker oinka omkring på torra land. Men, några timmar om dygnet får jag vara "ogravid" i alla fall
Det kanske går över sådär runt v.38-39Så bra beskrivning! Så kände jag med...tills för en vecka sen. Nu känner jag mig väldigt gravid (och som en valross) hela tiden.
Har förresten fått packa undan lite kläder som blivit för små. Känns lite vemodigt, så fort det går!
Fint, det fanns på vår lista också Men det blev en Kajsa i stället.Nu har skruttan fått sitt namn
Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södraHalland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet, flicka född 23/6.
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41,3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning.
Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm.Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm
19 - Kaki, 25 år, första barnet. Flicka född 23/7.
29 - Lindon, 31 år, första barnet, Finland. Pojke född 13/8 00.28. 3245gram, 49,5cm.
Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet. Linnea född 15/8 kl 17.43, 2755 g, 47 cm
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
Nu har skruttan fått sitt namn
Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södraHalland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet, flicka född 23/6.
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41,3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning.
Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm.Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm
19 - Kaki, 25 år, första barnet. Flicka född 23/7.
29 - Lindon, 31 år, första barnet, Finland. Pojke född 13/8 00.28. 3245gram, 49,5cm.
Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet. Linnea född 15/8 kl 17.43, 2755 g, 47 cm
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
@superstar Kajsa är också väldigt fint Vi hade inte så många namnförslag och Linnea fanns inte ens med. Men nu när vi lärt känna henne så tyckte vi hon såg ut som en Linnea
Idag har vi varit på stranden för första gången med A. Han skulle minsann inte sova som vi hade tänkt, så vi fick turas om att sällskapa med honom i uv-tältet eller bära omkring på honom. Mycket upp och ner i humöret idag.
Jag vågade mig på att ta ett dopp i det inte alltför varma vattnet. Håller tummarna på att jag inte får mjölkstockning av det
Jaha, sitter återigen i köket med den vanliga värken i rygg och mage, bebis som hoppar på huvudet så det nästan svartnar för ögonen när bäckenet får stryk, som jag har varenda kväll numer trots att det enda "ansträngande" jag gjort är att rasta dottern på en promenad. Herregud sån energi, hon är som en terrier. Idag har värken tagit en udda vändning och har nu spridit sig längs ena benet ner i knäet ungefär. Jag har gett upp hoppet om att det ska betyda något för det går alltid över under natten men det vore rätt skönt att slippa ha ont i "onödan" snart
Vi hoppas det vi med. Sambon har inte sovit ordentligt på länge nu för han är beredd på att behöva stiga upp, packa väska och köra till sjukhuset så han börjar bli sliten, stackarn tror inte ett dugg på den där färdknäppen men jag är lite sugen på att prova trots att jag inte är ett dugg sugen på sex.Jag smyger omkring här inne för att jag är nyfiken på hur det går för dig
Hoppas det rasslar till snart!