Sommarföräldrar 2015 del 2

Jag har badat rätt mycket utan problem, dock har jag varit noga med att byta den blöta bikiniöverdelen direkt. Håller tummarna att det funkar för dig med!

Det verkar som att det gick bra :) inga problem ännu i alla fall. Fördelen med att pumpa på heltid med, det är lätt att tömma brösten ordentligt.
Jag bytte hela bikinin med en gång. jag fick det hårt inpräntat som liten att byta efter bad av en mamma som hade mycket uvi i sin ungdom, med mycket följdproblem tyvärr.
Vi får väl se om det blir fler bad i år om, vädret håller i sig
 
@Thera Hehe ja så var det för oss också. Vi tyckte inte att hon passade i nåt av några namnförslag och så råkade jag bara läsa Linnea någonstans och då kändes det självklart att hon skulle heta så.

@Amha Du kan inte testa att klättra upp och ner för en stege några gånger? Det och flera vändor i och ur traktorn drog igång det för mej (inbillar jag mej iaf:D)

Igårkväll var det gnälligt för första gången. Hon hade magknip o vart jätteledsen. Som tur var så var vi hos min mamma och min bror var en kolikunge så hon hade några tips på lager:D L somnade till slut vid 22tiden och vaknade endast en gång inatt för mat. Är rejält utvilad nu.
 
@Elli_J det finns så många rörelser man ska göra för att dra igång en förlossning. Med tanke på hur mina sista veckor sett ut här så tror jag att just den där gymnastikdelen är körd, så länge jag inte provar studsmattan men jag är alldeles för rädd om mig för att hoppa på den i detta läget, det tror jag inte är särskilt hälsosamt som höggravid. Barnet kommer väl när det är redo helt enkelt.
 
@Amha Nä jag är egentligen rätt skeptisk till alla dessa metoder som ska starta igång förlossningen. Kroppen är smartare än så och det drar igång när tiden är inne, vi kan nog inte påverka det så mycket. Men förstår att det känns drygt att gå över tiden.
 
Ledsen @Amha men du blir nog omkörd :p Vi är på väg in nu, värkarna är egentligen lite korta ännu men iom att jag hade en snabb förlossning med ettan vågar vi inte vänta längre. Så får vi väl se :)
Jag hade det lite på känn ;) bebisen här börjar bli mycket impopulär nu faktiskt. Såna jävla smärtor varje kväll för ingenting. Känns lite deppigt faktiskt. Men, ska boka tid för kontroll idag.

Grattis till liten!
 
Grattis @Equilina Vilken snabbt förlossning. Hoppas allt gått bra!

Här har vi en trött mamma som inte sovit en blund i natt... Bebis ha råvaror allmänt missnöjd och haft ont i magen.. Och när han väl har somnat så snarkar sambon så taket håller på att lyfta... :cautious::meh:
 
Nu är ultraljudskontroll och vad mer de nu kollar bokad till kl 13:30 för att se om barnet har det bra så får vi se hur de gör, om det ska bokas tid för vräkning på en gång eller om det blir ny kontroll först. Jag önskar mig vräkning senast fredag, som jag har förstått blir det på måndag annars om allt ser bra ut men vi får se. Verkar vara 42+0 här i sthlm och det är ju i helgen. Kanske dags att packa den där bb-väskan och barnvaktsväskan snart då.
 
Grattis @Equilina Är ju nästan inte ok att föda så snabbt ;) Hoppas du sovit gott!

Nej det är det faktiskt inte, speciellt med tanke på att vi hade en halvtimme kvar till sjukhuset när jag skrev det första inlägget också :crazy:
Tyvärr har jag sovit skräp, är känslug för ljud så nu vill jag bara åka hem asap där jag känner igen alla ljud och det inte stövlar in personal stup i kvarten.
 
Nej det är det faktiskt inte, speciellt med tanke på att vi hade en halvtimme kvar till sjukhuset när jag skrev det första inlägget också :crazy:
Tyvärr har jag sovit skräp, är känslug för ljud så nu vill jag bara åka hem asap där jag känner igen alla ljud och det inte stövlar in personal stup i kvarten.
Kan ni inte be dem hålla sig på lite avstånd? Hur länge ska ni stanna? Minns när dottern var ny och jag blev så störd av det där. Man vill ju hellre att de kommer när man ber dem.
 
Nej det är det faktiskt inte, speciellt med tanke på att vi hade en halvtimme kvar till sjukhuset när jag skrev det första inlägget också :crazy:
Tyvärr har jag sovit skräp, är känslug för ljud så nu vill jag bara åka hem asap där jag känner igen alla ljud och det inte stövlar in personal stup i kvarten.
Förstår det, låter jobbigt! När vi bar på bb visade sig ingen om vi inte bad om det. Hoppas ni kommer hem snart!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 955
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 106
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 436
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 446
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp