Sommarföräldrar 2012?

Sv: Sommarföräldrar 2012?

Man är ju dessvärre lite så, det är ju på gott och ont ;)

Vilken tur att det gick bra ändå! Förstår att du blev skakig :crazy: Man får som sagt ta sig en funderare!
Jag har bestämt att så länge det känns bra i maggropen att rida, så ska jag fortsätta. Just nu är det det enda jag fixar med foglossningen och jag vill verkligen röra på kroppen någon gång under dagen i alla fall. Och att inte rida gör även mig till galen så jag bävar för den dag det inte går längre. Men som sagt, minsta lilla oro jag känner eller att jag märker att jag inte hänger med pålle som jag ska, då ska jag lägga ner.
Tack och lov har en kompis lovat ställa upp och rida ett par dagar i veckan sen! :)

Åh va härligt :love:

min foglossning har eskalerat till 20 resor värre i helgen... syrran hade kvar sitt foglossningsbälte sedan förra gången så det har jag lånat.

Är livrädd för hur det ska bli framöver, är ju bara i 19+0 idag :crazy:

Trist att höra :crazy: Men ta det lugnt, överansträng dig inte! Och använd bältet. Så länge jag tar det försiktigt och håller mig inom den kvot kroppen pallar så har jag klarat mig från att det blir värre än det är. Va noga med att vila!

Nu kan jag missat någon tog den senaste listan jag hittade.

Juni
Fadeaway 18/6, första barnet
Jaahl - 20/6, andra barnet

Juli
Mirifax - 9/7, andra barnet.
ia_ - 15/7, andra barnet
Katarina_dacke 1/7 Första barnet

Augusti
Comfort - 12/8, andra barnet
Moonwalk - 7/8, första barnet
Milschen - 4/8, andra barnet.

Juni
Kastrullhaxan 14/6, första barnet

Juli
Mirifax - 9/7, andra barnet.
ia_ - 15/7, andra barnet

Augusti

La till mig eftersom jag inte fanns med.

Ja jag sade ifrån att jobba natten tors-fre och fre-lör så bara två dagar kvar, sen tänker jag berätta för chefen om graviditeten och samtidigt säga att jag inte kan ha denna rundan mer. Tyvärr betyder det att jag vissa månader antagligen kommer ha typ 0 kr i inkomst men får väl snylta på sambon och leva billigt:D

Imorgon är det Rutinultraljud! Börjar bli lite nervös nu, och det är inte förrän 18 imorgon så lär väl gå som på nålar hela dagen:p

Juli
Mirifax - 9/7, andra barnet - datum flyttad till 15/7 efter RUL.
ia_ - 15/7, andra barnet

Augusti

usch med foglossningen!!! Vet du någon bra sjukgymnast att gå till? Jag går till en bra och jag har fått ont i ljumsken för att jag snedbelastar pga foglossningen, hon satte en triggerpunktsakupunkturnål i benet och det har faktiskt hjälpt jättemycket tillsammans med tens apparaten. Jag kan inte använda bältet för jag får mer ont av det.

Har börjat med sprutorna och det är helt fantastiskt, har varit vaken till 21.30 två kvällar på raken istället för o somna 18.30, gött :bow:

var på barn hlr kurs igår kväll, det var intressant, känns bra o kunna på snart två illbattingar hemma o en hel bunke på jobbet :)

Bebis har varit mycket mindre aktiv de senaste dagarna, om jag lägger handen på så sparkar den emot men mindre fullt ös hela tiden. Känns som att man börjar oroa sig för att det ska hända någonting på vägen. I helgen fixade jag som inte skulle köpa någonting alls :angel: en jättesöt liten body (gick man med på familjeliv fick man ett gravidpaket och där i var en kupong att man fick en gratis body på kappahl), sedan var jag ju tvungen att köpa ett par tunna bomullsbyxor till... Ja, ja.... sånt är livet :)

Ja jag sade ifrån att jobba natten tors-fre och fre-lör så bara två dagar kvar, sen tänker jag berätta för chefen om graviditeten och samtidigt säga att jag inte kan ha denna rundan mer. Tyvärr betyder det att jag vissa månader antagligen kommer ha typ 0 kr i inkomst men får väl snylta på sambon och leva billigt:D

Imorgon är det Rutinultraljud! Börjar bli lite nervös nu, och det är inte förrän 18 imorgon så lär väl gå som på nålar hela dagen:p

Tycker du gör helt rätt! Och som sagt, det kan vara mer värt att leva lite snålt än att ha gå och ha mer ont än nödvändigt :)

Åh va spännande!! Lycka till!! :)

Nämen, det va ju idag du skulle iväg såg jag nu, hur gick det?? :)

Juli
ia_ - 15/7, andra barnet
Pettsson 26/7, första barnet

Augusti

+ Mirifax:

Jag avaktar med att kontakta sjukgymnasten, jag tro att det komer bli mycket bättre bara jag slipper trappuppgångarna... Idag var sista dagen och det gick hur bra som helst, gjorde inte alls lika ont! Gissar dock att detberor just på att det var sista..

Usch jag är jättenervös för att berätta för chefen, superlöjligt egentligen..

Ul gick bra! Prima avkomma :D

Tyvärr låg hon ( HON!! ) med ryggen uppåt så vi såg inte så bra och vi fick supervärldsklassdåliga bilder, varav två exakt likadana.. en var dock lite ball: En på bara armen och hon gör tummen upp:)

php0yc98g.jpg

Vad coolt :) var det RUL ni var på? Här får man en bild, varken mer eller mindre. Lite tråkigt när nu sambon inte fick vara med ens, hela avdelningen var ju avstängd för barn pga RS-virus och vi hade ingen barnvakt... Men vi ska ju tillbaka på UL runt v 32-33 för bedömning av moderkakans läge, hoppas att han kan få vara med då iaf.

Vecka 28 idag!

Vilken läcker bild :) Det går säkert bra med chefen!

Vi fick två bilder och barnmorskan bökade runt i tio minuter för att få krabaten i rätt läge, den ville bara titta mot oss o en bild mitt framifrån var inte så bra ju. Sist fick vi tre. Tror det är rutin... Det var roligt för bm som gjorde ultraljudet var samma som förlöste sonen, jag sa till henne att hon ju lovat under hela förlossningen hatt han gjorde väg för tvåan ;)

Börjar undra vad det är för en filur där inne nu, om det är en kille eller tjej... Det är kanske lite ego o tänka att det är roligt med en tjej så det blie en av varje sort, men samtidigt är man ju lika glad om det är en kille!

Tora 18/6 tredje barnet

Juli
ia_ - 15/7, andra barnet
Pettsson 26/7, första barnet

Augusti

Fattar inte att jag skall få ett tredje barn :eek:. Jag som inte skulle ha några barn alls. Som det kan gå...... :D

Igår var jag till sjukgymnasten och mycket riktigt är det foglossningar, det har jag ju förstått länge och haft ont av men nu ska jag få hjälp med lite träning och tips. Många saker gör jag redan rätt, som att använda mitt foglossningsbälte så mkt som möjligt tex. Jag vet inte hur livet skulle vara utan bältet och jag vågar inte prova!

Jag har också varit till barnmorskan och lämnat blodprover, blodtryck och lyssnat på bebis hjärtljud. Först var bebis lite blyg och ville inte låta hjärtat höras ordentligt, men man hörde klara och tydliga sparkar och rätt som det var så fanns det ett litet hjärta där inne som bultade på så fint. :)
Alla prover och blodtrycket såg också jättebra ut.
Nu ä det ungefär tre månader kvar och livet känns lite lättare och jag kan, trots att jag har ont, njuta lite mer av spänningen över att vara med barn. Att det dessutom är så pass långt gånget nu att sambon kan vara mer delaktig i själva graviditeten, tex genom att känna sparkarna, är en extra bonus som jag gärna vill dela med honom så mycket jag bara kan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 514
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 535
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 166
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar