Klar med en del kryss till, inte så många kvar nu.
Read on location -
Bröllop vid Sommen av Camilla Dahlson. Feel good bok som fortsätter att följa karaktärer som tidigare introducerats i serien. Det flyttar in en ny person i området, som kanske inte är den trevligaste, samtidigt som det är en lite udda gäst på Disas B&B. Okej trevlig, men inte något speciellt - kanske inte en bok som jag skulle läst om det inte vore för bokbingot.
Äter jordgubbar -
The Hating Game av Sally Thorne. En romantisk bok om två personer som jobbar med varandra men inte precis kommer överens - vilket dock utvecklar sig i en lite annan riktning sen. Okej, men inte något speciellt enligt mig.
Barn är huvudperson -
Tjuvdrottningen av Johan Rundberg. Barnbok som handlar om en föräldralös flicka som bor på ett barnhem på 1800-talet som i första boken hjälpte en polis att hitta en mördare. I den här andra boken i serien börjar några av de andra barnen på barnhemmet bete sig lite udda. Jag är ju inte rätt målgrupp för boken, men ändå trevlig och intressant.
Titel som börjar på S -
Suddenly You av Lisa Kleypas. Historisk romantik på engelskt 1800-tal. Följer en kvinnlig författare som aldrig ens blivit kysst, och som på sin 30-års dag ger sig själv en natt med en prostituerad man som födelsedagspresent - han var dock inte den hon trodde, och det blir inte riktigt som hon tänkte sig. Okej, men inte den bästa (varken allmänt eller av Kleypas)
Debut 2023 -
Gudar av röta och undergång av Linnéa Engman. Fantasy med romantik. Huvudkaraktären är älskarinna till en gud, som dock, liksom de andra gudarna, är väldigt destruktiv och inte så trevlig - och huvudpersonen inser allt mer att gudarnas sida kanske inte är den rätta sidan. Jag tyckte den var bra och kommer troligtvis läsa nästa när den kommer.
Picknick -
Despised & Desired av Bree Wolf. Historisk romantik på engelskt 1800-tal. Om en ung kvinna som har en hel del ärr efter en brand - på grund av ärren är ingen intresserad av att gifta sig med henne, tills en mans mamma bestämmer att hon är ett passande gemål till hennes son. Inte något speciellt denna heller, och utifrån den här boken kommer jag troligtvis inte läsa fler böcker av författaren. Allmänt lite händelselös och mest prat om känslor, vilket inte riktigt är det jag tycker bäst om.
En/flera blommor -
The Switch av Lynsay Sands. Historisk romantik på engelskt 1800-tal (det verkar ha blivit ett tema på några av de sista böckerna jag läst
). Handlar om en ung kvinna som tillsammans med sin tvillingsyster flyr från sin farbror, som hade tänkt att gifta bort dem för att få pengar till män som var allt annat än trevliga. För att undvika upptäckt klär en av systrarna ut sig till man istället, så att de låtsas vara bror och syster. Planerna går dock inte riktigt som tänkt när de träffar på en adelsman som tar dem under sina vingar. Det här är den av de tre historiska romantiska böckerna som jag tyckte bäst om - även om den definitivt troligtvis inte passar alla. Som flera av Sands andra böcker är det lite mer humor i den och en hel del absurda händelser. Så, ren underhållning och inte alls något seriöst historiskt. Vilket passade mig väldigt bra när jag läste den