Sökning till gymnasium

Kira

Trådstartare
Ni verkar veta allt på Buke. Är det nån som har koll på om reglerna har ändrats för gymnasiesökningen? Får man söka en annan skola utanför sin kommun om den inte är friskola?
Såg nån text nånstans om frisökning, att det skulle vara ngt nytt. Men jag uppfattade inte om det gällde alla skolor, och över hela landet.

Sv: Sökning till gymnasium

Man får väl söka gymnasium vart man vill men för att man ska få extra bidrag för att skolan ligger långt bort (typ bostadsbidrag) så får det inte finnas motsvarande utbildning i hemkommunen.

Sv: Sökning till gymnasium

Nu har vi varit på infoträff, så det har "klarnat" lite.
Skolan är kommunal, men har riksintag. så dit kan vi söka!
Det jag läst om frisök, är att det är nytt att alla kan söka alla skolor i Stockholms Län oavsett vilken kommun man bor i.

Tack zzz för hjälpen, i alla fall!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 403
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 416
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 643
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama