Sökes: Världens bästa borste!!

P

prallan

Tips på riktigt bra borste önskas! Rejäl med lång och tät borst. Har letat i alla affärer jag varit i, men icke, och på nätet går det ju inte att känna :cool: Behöver rekommendationer :p Har testat en superborste en gång, men de visste inte var de hade köpt den :cry:
Så, Bukeoraklet! Fram med era bästa tips :):bow:

Fast du får inte efterlysa var man kan köpa den här heller. Utan möjligen vilket märke och modell på borste som är tät och bra - så får du själv googla var den kan köpas.

Har du kollat på mer exklusiva borstar med naturborst istället för syntet?

Fast du får inte efterlysa var man kan köpa den här heller. Utan möjligen vilket märke och modell på borste som är tät och bra - så får du själv googla var den kan köpas.

Har du kollat på mer exklusiva borstar med naturborst istället för syntet?
Jag är inte ute efter inköpsställe, utan Borsten :) Tyckte jag var tydlig med det i första inlägget, men det kanske inte var så tydligt.

Hej!
Jag älskar Brostiq!! Tycker att de gör de absolut bästa, kostar lite men är av väldigt bra kvalite. Tvättar dem i vatten och såpa så blir de som nya igen.
bortiq.jpg

Jag håller med om Borstiq farm, vi har ett par bananborstar med mexfiber som är kanon :)

(Världens bästa borste är dock Magic brush (enligt mig iaf ;) ))

Den här borsten är ju gammal som gatan (åttiotalet) och vet faktiskt inte om de går att köpa någonstans längre. Men världens bästa borste kvalar den in som åtminstone. Åtminstone Enligt mig

Det är dom med vit rygg, greppvänliga, ligger typ perfekt i handen, lagom åt alla håll i storlek, lagom långa lagom hårda strån, blir inte elektrisk, lagom tät borst. Stråna är varken för hårda eller för klena/mjuka.
Och alla de här är ju oerhört välanvända(från ridskola) men betydligt mindre slitna än mina nyinköpta borstar. Lätttvättade.

Den här borsten är ju gammal som gatan (åttiotalet) och vet faktiskt inte om de går att köpa någonstans längre. Men världens bästa borste kvalar den in som åtminstone. Åtminstone Enligt mig

Det är dom med vit rygg, greppvänliga, ligger typ perfekt i handen, lagom åt alla håll i storlek, lagom långa lagom hårda strån, blir inte elektrisk, lagom tät borst. Stråna är varken för hårda eller för klena/mjuka.
Och alla de här är ju oerhört välanvända(från ridskola) men betydligt mindre slitna än mina nyinköpta borstar. Lätttvättade.

Vet du vad det är för märke?

Jag använder också Borstiq, den med ljus borst och den svarta. Sen har jag en supermjuk därifrån som får hästen att glänsa ordentligt (om man inte har vit häst, de glänser aldrig:meh:)

Har också ett par Borstiq -borstar. En lagom grov viska som jag har till allt, ligger perfekt i handen och blir inte sliten, och en supermjuk bananborste. Förutom dom använder jag också magic brush allra flitigast och så har jag äntligen hittat en riktigt tät och kort ryktborste (nästan som de gamla som fanns, men inte riktigt), den är dock inte från Borstiq.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka