SÖK PÅ NAMN ...?

"Medelåldern för tilltalsnamnet Bonnie är 62bland kvinnor och 16 år bland män"

Lagom stor spridning. :laugh:
(själv är jag 22)

Jag är 3 år över medel. Roligt var dock att se att se att ca 6000 stavar namnet som jag, medan ca 35 000 har stavelsen med ett h i namnet.

Medelåldern 36 år, jag är 29 år.
Endast 225 personer har mitt namn som tilltalsnamn. Har aldrig träffat någon som har samma namn och stavning som jag, däremot kanske en handfull som stavar annorlunda (men namnet låter likadant uttalat).

Jag är 37 år och medelåldern för mitt namn är 58 år. Stämmer väl överens med känslan jag hade som barn, det fanns bara en drös gamla tanter med samma namn :D

136 kvinnor har samma tilltalsnamn, men hela 2090 pers har namnet som förnamn. 3 män också? Medelåldern är 33 och jag är 36. Tror att de flesta med mitt namn antingen är 90 + eller under 5 år.

26 000 har mitt namn som förnamn med nästan 8000 som tilltalsnamn. Ändrar man stavningen till K istället för C blir det 40 000 som förnamn men 5000 som tilltalsnamn.
Medelåldern låg på 28 år vilket är rätt så nära eftersom att jag blev 27 i år, jag har trots det inte stött på speciellt många med samma namn.

Dotterns namn har 640 kvinnor som förnamn och 380 som tilltalsnamn. Med en medelålder på 8 år, dottern är 1 :D

Ca 12 000 personer har det som tilltalsnamn, 19 000 har det som förnamn. Medelåldern är 55 och jag är 29 :D Har aldrig stött på någon i min egen ålder, eller yngre, som heter samma som jag. Däremot tre stycken som är betydligt äldre än vad jag är :angel: Mina föräldrar ville ha ovanliga namn på sina barn.

Ca 12 000 personer har det som tilltalsnamn, 19 000 har det som förnamn. Medelåldern är 55 och jag är 29 :D Har aldrig stött på någon i min egen ålder, eller yngre, som heter samma som jag. Däremot tre stycken som är betydligt äldre än vad jag är :angel: Mina föräldrar ville ha ovanliga namn på sina barn.

Var tvungen att kolla mina barn också!
Dotterns namn är det ca 11000 som bär, 8000 som tilltalsnamn, och fem män bär det. Medelåldern är 11, dottern är tre.
Sonens namn finns det lite olika stavning på. Med samma stavning är det 10 som bär det, sex har det som tilltalsnamn. Åtta kvinnor bär namnet. Finns ingen medelålder, min son är ett halvår. Tar jag bort en bokstav heter ca 3900 personer det, 1900 har det som tilltalsnamn, 220 kvinnor bär det och ca 60 har det som efternamn. Medelåldern är 56.

Medelåldern för mitt namn var 44, jag är 36. Medelåldern för sambons namn var 53 och han är 43. 82 000 har mitt namn som tilltalsnamn och 445 000 har det som förnamn :p

Jag är faktiskt lite förvånad. Jag är 25 och medelåldern är 20 - men å andra sidan är det väl ett namn som återkommit i popularitet i vågor.

10 år under medel, vanligaste kvinnonamnet...

Sambon 12 år yngre än medel.

Barnet är 20 år yngre än medelåldern för sitt namn :D

Jag är den enda som har mitt namn, maken är den enda som har sitt namn som förnamn men det finns ca 30 som har det som efternamn dottern delar namn med 9000 andra och snittåldern är 16 vilket hon är. Det har märkts också då det finns två till i hennes klass med samma namn, osis för henne..

Jag själv är 5 år yngre än medelsnittet. 9058 st kvinnor har det som tilltalsnamn
Sambon är 6 år yngre än medelsnittet. 40 214 st män har det som tilltalsnamn
Son 1 är 1,5 år yngre än medelsnittet . 473 st män har det som tilltalsnamn
Son 2 är 3,5 år yngre än medelsnittet. 699 st män har det som tilltalsnamn
Son 3 är 21 år yngre än medelsnittet. 2646 st män har det som tilltalsnamn. Tror att detta namn gått lite i vågor under åren då min morfar fick det som tilltalsnamn tidigt 30-tal, och senast i år vet jag en bukemedlem som gav det till sitt barn. Medelsnittet för namnet är 22 år.

Medelåldern för mitt namn är 30 och jag fyller 26 senare i år. Vad jag har förstått var mitt namn något mer populärt under 1980-talet, kanske just därför medelåldern lägger sig som den gör. :D

Mitt tilltalsnamn är Anna - vilket tydligen är Sveriges vanligaste namn. Nästan 302 000 kvinnor har Anna som förnamn. Medelåldern är 46 år och jag blir 49 år i år.
Som "kompensation" heter jag även Minett - vilket bara 31 andra svenska kvinnor gör. Där är faktiskt medelåldern lägre, 41 år.

Medelåldern för mitt namn är 29 jag är 26. Finns drygt 13000 som har samma namn som jag

Medelåldern för dotterns namn är 6 år, hon är 4 månader. Finns drygt 800 st som har hennes namn.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 730
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag är en tjej, 36 år, som är gift och bor i hus men min man och en hund. Jag har haft ett långt förhållande tidigare och däremellan...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
18 739
Senast: rutans
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama