SÖK PÅ NAMN ...?

Med den stavning som jag är skriven som (Jag ändrade själv stavningen av mitt namn när jag var i nioårsåldern, men har aldrig gjort det "på riktigt") är jag 15 år yngre än medelåldern. Det finns 156 personer med det namnet som tilltalsnamn.

Med den stavningen som jag använder själv finns det fler (2700) och medelåldern är något lägre men fortfarande tio år högre än min ålder.

Den vanligaste stavningen på mitt namn har 30.000 bärare men är fortfarande drygt tio år äldre än mig.

Jag är två år yngre än medelåldern på mitt namn vilket inte är förvånande, det var populärt på 70-talet men har sedan dalat i listan (nr 32 bland kvinnonamn). Vad som var förvånande var att det finns en man som har det som tilltalsnamn O_o och totalt åtta män har det som namn. Det är definitivt inte ett tvetydigt namn (Helena).

Tre st har det tydligen som efternamn också.

999 har det som tilltalsnamn, 1553 som förnamn, 0 män som tilltalsnamn, 1 som förnamn, medelålder är 29 och jag är 25 :) Detta gäller min stavning, ändrar jag blir siffrorna 6988/12919/3/5 för en mer vanlig variant.

Medelåldern för mitt namn är 30 och jag är 28 i år.

Känns mycket bra att ligga rätt till i tiden så att säga. :D

Medelåldern för namnet med min stavning är 26, vilket jag också fyller i år. Stavar man det med 'ch' istället för 'k' går medelåldern upp till 28 år!

Jag insåg också att det är ungefär dubbelt så vanligt att stava det med k (som jag gör) istället för med ch, det trodde jag verkligen inte!

Jag är 14 år yngre än medelåldern för mitt namn. Mitt namn är nummer 20 på listan över de vanligaste (mycket förvånande faktiskt)

I vår familj är annars sambon den som prickar närmast - han är prick på medel för det namn han bär.

Sonen kommer god tvåa, han är två år äldre än medel för män som bär namnet och 6 år äldre än snittet för kvinnor, ena dottern är 7 år äldre än medel och andra dottern är 18 år äldre än medel

Medelåldern på mitt namn är 40 år. Jag fyller 31 år i höst så det är lite skillnad. Hela 133 personer har mitt namn som tilltalsnamn, totalt 173 personer.

Dotterns namn har en medelålder på 19 år men hon är bara sex år gammal. Faktiskt vanligare än mitt namn, 418 personer som tilltalsnamn. Totalt 990 personer som förnamn varav tre män.

Medelåldern för mitt namn är 17 år och jag är 30, 557 personer som heter samma. Tror det är ett av dessa egentligen urgamla namn som har börjat bli poppis igen.

Medelåldern för mitt namn är 24, jag är 31. Nionde vanligast namnet, jag trodde att det brukade ligga högre men är glad att det verkar bli mindre poppis.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 730
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag är en tjej, 36 år, som är gift och bor i hus men min man och en hund. Jag har haft ett långt förhållande tidigare och däremellan...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
18 739
Senast: rutans
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama