Fast våra släktingar har normalt vett och jag själv är uppvuxen på riktigt smör och visste väl knappt var Coca Cola var tills jag var 10 nånting och man gick på "disco" och var överlycklig för ett glas.
Lördagsgodis var en liten påse med stycksaker och på kalas fick man saft och tårta, normala portioner.
Det handlar ju om att man vill sitt barns bästa och att ge godis, glass osv innan dom är 5 (möjligtvis osötad tårta med grädde utan socker på 1 års dagen och på kalasen) är horribelt.
Nä, här blir det mjölk och riktig mat som gäller och följer man inte det får man umgås med barnen under uppsikt som sagt, en chans gäller.
Tja så tänker du.... Själv tycker jag att ditt synsätt är fanatiskt-för att kontra med ett ord på samma nivå som det du använder när du tycker att allt utom det du själv väljer är "horribelt"
Alltså i min värld är det horribelt att misshandla sina barn, att inte ge dem kärlek och omsorg etc, men inte tusan är det horribelt att ge treåringen lite lördagsgodis... Att föräldrar väljer olika och att man gör det för att man faktiskt är övertygad om att man gör det bästa för sitt barn och att vissa är övertygade om att noll tolerans för socker är det bästa-javisst- men horribelt är det knappast med en bit sockerkaka...