Snea ryggkotor, vart går man?

Sv: Snea ryggkotor, vart går man?

Tack för ett välskrivet och vänligt svar. Jag ska se om jag kan prova på yoga eller liknande. Haft ont från och till men trott det är pga min byst (Har en tung I kupa nämligen). Får se om det räcker med träna lite rygg och mage osv (Simmar tex nu vilket gjort det mindre jobbigt). Och blir det inte bättre ska jag kontakta en sjukgymnast via VC och se vad man kan göra :) Tack!

Bröstförminskning? OBS! Inte ironiskt menat! Har fler bekanta som förminskat mindre byst än så, just pga ryggbesvär, med oerhört positivt resultat, såväl psykiskt som fysiskt.
 
Sv: Snea ryggkotor, vart går man?

Tack för ett välskrivet och vänligt svar. Jag ska se om jag kan prova på yoga eller liknande. Haft ont från och till men trott det är pga min byst (Har en tung I kupa nämligen). Får se om det räcker med träna lite rygg och mage osv (Simmar tex nu vilket gjort det mindre jobbigt). Och blir det inte bättre ska jag kontakta en sjukgymnast via VC och se vad man kan göra :) Tack!
Jag drar också på en byst i den storleksklassen och visst spelar den roll, men den är långt ifrån hela sanningen.
Och jag skulle bestämt vilja råda dig att börja med sjukgymnasten, så att du kan få rätt övningar att göra för de behov just Du har. I de flesta landstingen behöver du ingen remiss utan du kan kontakta dem själv.
Det handlar inte bara om att "träna rygg och mage", utan det finns massor med olika övningar som har olika syfte och/eller är olika vägar till samma mål - att slippa smärta, få en bättre hållning och må bra.
 
Sv: Snea ryggkotor, vart går man?

Jag vill göra en men får inte pga för högt BMI :( Dock ryker ev brösten helt snart så är ett problem "mindre".
 
Senast ändrad:
Sv: Snea ryggkotor, vart går man?

Tack för tipset! Såg att vi har en sjukgymnast i anslutning till vår VC med eget nummer och telefontid så tänkte ringa på måndag och fråga.
 
Sv: Snea ryggkotor, vart går man?

Ändå förutsatte du att killen du känner lite grann vet mycket om anatomi och kan ställa en sån diagnos?

Sa jag att jag tog hans ord som en DIAGNOS? Nej. Jag söker MER information och vem man skulle vända sig till för kolla upp det närmare.
 
Sv: Snea ryggkotor, vart går man?

Mitt tips är att du tar till dig CillaWs kunskap i ryggfrågan och skakar av dig inläggen med trist ton. Det är inte värt att lägga energi på ändå :)

Lägger inte energi alls på henne mer. Kan man inte svara trevligt och dumförklara främmande människor för de inte vet ens yrke är de inte värda min tid ;) Så tar mer in de svar jag får från andra nu.
 
Sv: Snea ryggkotor, vart går man?

(Simmar tex nu vilket gjort det mindre jobbigt). /QUOTE]

Det är inte självklart att det är bra att simma när man har ryggbesvär. Ryggsim brukar dock vara bättre än bröst. Fråga gärna sjukgymnasten vad den anser. (Men om du känner att du mår bättre av det är det nog inte någon större fara).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 899
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp