Snart lämnar hon oss

Zolimita

Trådstartare
Vår älskade Hjortronmyrens Whortleberry Wilma...Wilma har fått förstorat hjärta och samlar vätska i kroppen:cry: Vi ska börja medicinera idag men vet säger att hon troligt lever två,tre mån eller högst ett halvår.Hon fyller 12 i april.
Älskade hund,jag är så ledsen:cry:
En bild från förra sommaren
DSC00435.jpg

Sv: Snart lämnar hon oss

det är något visst med Gamla Tanter...

min fick dilaterad kardiomyopati efter sin magomvridning.

jag upptäckte det mkt snabbt o medicin hann sättas in.
hon fick dock två år,och är på det andra året nu.
inte vet jag,men hon är tokigare än någonsin..

fördelen med din hunds diagnos är att den blir bara tröttare o lite hostigare,får svårare att andas,så du kommer att ha tid på dig att sörja,och kunna ta beslutet i rätt tid.

vilklen fin vovve....

beklagar, verkligen hemskt...
men är det inte snällast att avliva inom närmsta framtiden? varför ska hon medicineras när det rör sig om så kort tid?

Hon var verkligen fin! om det är som någon tröst så lider vi med dig här på buke eller hur? :cry: helst ska ju ingen dö över huvud taget enligt min mening! :cry:

Än så länge lider hon inte:) Hon kan tom gå väääldigt korta promenader på ca 5 min.Vill gärna att hon somnar in under sommaren om hon inte blir sämre då vi har möjlighet att begrava henne och ha en grav att gå till...

Usch vad tråkigt!:(
Farmors hund fick det, blev inlagd, visade sig ha 2dl vätska i hjärtsäcken, dom försökte medicinera, men kroppen svarade inte, sista dygnet låg han i resperator...

Än så länge lider hon inte:) Hon kan tom gå väääldigt korta promenader på ca 5 min.Vill gärna att hon somnar in under sommaren om hon inte blir sämre då vi har möjlighet att begrava henne och ha en grav att gå till...

ah ok om hon inte lider så :)

somna in är väl bäst antar jag...

hoppas ni får en fin sista tid!!!! glöm inte att ta massa fina kort!!!

Usch, det är den här tiden som gör att man inte vill skaffa hund!
Men man får tänka på alla de fina åren man fått med hunden!

Känner verkligen med dig. Vet hur det känns.

Hon har svarat bra på medicineringen:) Slänger in en bild som jag tog igår
DSC00006.jpg

Hon lever fortfarande och lider inte men om värmen blir för jobbig och hon blir sämre har vi bestämt att hon ska få somna in:cry:

Har fått tid till veterinären för avlivning 15.30:cry::cry::cry:
Fast vi fick ju behålla henne lite längre än väntat,men nu är det dags:cry::cry::cry:

Åh,tack! Vi bara gråter just nu:cry: Fast ändå känns det bra att hon fått ha ett bra liv och fått vara frisk tills nu.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 999
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 711
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar