Snart kommer hon!

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Azizi Hidaya

Liten dotter på väg, beräknad 6 mars... Jag är NERVÖS för att bli pappa! Hur gör man egentligen?

*panik*
 
Sv: Snart kommer hon!

Praktiska saker osm blöjbyten och sånt lär du dig på ett kick. I övrigt så ger det sig... Man tar hand om barnet som vem som helst som man älskar, dvs med mycket kärlek, närhet och ömhet :love:. Man KAN INTE skämma bort en bebis med för mycket närhet, de behöver känna att den tryggheten finns.
När de blir lite större börjar man sätta gränser, tydliga och fasta, men det kan vi återkomma till :D

Lycka till!
Det är inte utan att jag blir lite avundsjuk :p, min sista bäbis är snart 2 år nu... :eek:
 
Sv: Snart kommer hon!

tack för stödet :)

Jag är i den förtjusande sitsen att på grund av lite konstig familjesammansättning blir det min uppgift att skämma bort på alla sätt och vis :)

Har väntat länge, men fattade först nu hur kort tid det är kvar!
 
Sv: Snart kommer hon!

vet ej hur er familjesammansättning ser ut men om en kvinna är inblandad och hon ska amma så är det bara att förbereda sig och ta på joggingskorna..

MAN BLIR tTÖRSTIG! av att amma, helt otroligt, bebsingen lägger sig till rätta och börjar käka och vips blir man som mamma öken i munnen:crazy:
- ÄLSKLING, kan du ta ett glas vatten till mig.. och lite frukt när du ändå är uppe;)

Grattis och lycka till
och nej- man kan ej skämma bort sin bebis med för mycket kärlek:bump:
 
Sv: Snart kommer hon!

Jag var oxå nervös. Så nervös att jag inte kunde glädja mig sådär riktigt mycket.

Men det var både mycket roligare och lättare än vad jag hade föreställt mig det.

De första två månaderna var tuffa. Bebisen ville ha närhet dygnet runt. Då beklagade jag mig en del. Men det ångrar jag idag, för plötsligt var den där pyttelilla bebisen mycket större och hade utvecklats jättefort. Först då insåg jag att han aldrig mer skulle bli sådär liten igen, och då fattade jag varför alla säger: "Passa på och NJUT nu!" Jag missade lite att njuta. Jag slösade för mycket tid på att hinna med städning, disk och hästarna.
 
Sv: Snart kommer hon!

Snubblade på halvdammig tråd.

6 mars är ju idag!

En adoptivdotter, om jag förstår saken rätt?

Då finns det bara tre saker som gäller: kärlek, kärlek och kärlek!

Ägna henne all tid och uppmärksamhet, det har alla barn igen, och alldeles särskilt adoptivbarn. Hur gammal är hon?

Lycka till!
 
Sv: Snart kommer hon!

"beräknad 6 mars" står det ju.

Tycker det låter som den beräknas födas då...
 
Sv: Snart kommer hon!

Var aktiv och stötta din sambo under förlossningen och styr upp så mycket du kan efteråt, man blir helt slut av att föda barn.

Min sambo fick panik när vattnet gick, och fick huvudvärk. Sen förstod han inte att jag inte satt och gullade med honom..:smirk: När vi kom in på förlossningen brann han av och sov i 6 timmar. :eek: :mad: Gör INTE så.. ;)
 
Sv: Snart kommer hon!

Det är fortfarande natten till den sjätte mars over there!

Jag längtar och väntar också på rapport.

Petruskas råd är bra. Kärlek, kärlek, kärlek. Liksom Havreflingans. Slösa inte bort tid på städning och disk. Njut istället av varje sekund med barnet. Vilket jag vet att du kommer göra!
 
Sv: Snart kommer hon!

Ingen bebis än! Men hon ska komma idag!

Jag är helt :banana:
 
Sv: Snart kommer hon!

Lycka till :) .

Jag håller med alla tidigare inlägg. Njut av bebisen så mycket du bara kan. Ömhet, närhet och kärlek. Var så mycket du kan med dottern, det avlastar mamman så hon kan vila och du får ett starkare band till din dotter.
 
Sv: Snart kommer hon!

vad spännande! hoppas hon kommer idag :D

om du inte har nåt emot en liten dum fråga :p har förstått att du lever ihop med en man, har ni lyckats hitta en surrogatmamma eller hur har ni gjort? du behöver inte svara om du känner att det inte angår oss på buke :o :)

Grattis i förskott och hoppas allt går enligt planerna med lilla dottern!

//wtf som håller på att dö i barnalängtan :love:
 
Sv: Snart kommer hon!

om du inte har nåt emot en liten dum fråga :p har förstått att du lever ihop med en man, har ni lyckats hitta en surrogatmamma eller hur har ni gjort? du behöver inte svara om du känner att det inte angår oss på buke :o :)

Nja, det är lite mer komplicerat.. min makes bästa kompis (tjej) och hennes man hade försökt få barn i fyra år utan att lyckas.. så de bad maken donera.. och då tog det sig på första försöket!

Så vi blir ju mer extraföräldrar.. som jag sa, min uppgift blir att skämma bort.. stackars barn, tre pappor att hålla ordning på :)
 
Sv: Snart kommer hon!

de va en ganska rolig familjesituation faktiskt=)

Men guuud vad hon kommer att bli bortskämd=)

Lycka till!
 
Sv: Snart kommer hon!

Så vi blir ju mer extraföräldrar.. som jag sa, min uppgift blir att skämma bort.. stackars barn, tre pappor att hålla ordning på :)

Men det måste väl vara helt underbart att ha tre pappor och en mamma. Tänk att bli bortskämd gånger fyra istället för gånger två med bara två föräldrar som de flesta blir. Lycka till och njuuuut av bebisen, rätt vad det är ungen 15 och ränner på stan med kompisar och killar och vill inte veta av er :D (för jag förmodar av rubriken att ni vet att det är en tjej).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
39 821
Senast: Bufera
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: Humla
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 973
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp