Jag har inte ens hetsklickat, men verkar straffas ändå. Jag hoppas jag får tillbaks som förväntat.Inget brev till mig än, jag straffas fortfarande för hetsklickandet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte ens hetsklickat, men verkar straffas ändå. Jag hoppas jag får tillbaks som förväntat.Inget brev till mig än, jag straffas fortfarande för hetsklickandet
Jag har inte betalat tillräckligt med skatt för att få avdrag men hur får man underskott av kapital?Den som är betalningsansvarig enligt bolånets villkor får göra ränteavdrag så står ni på halva lånet var får ni också dela på ränteavdraget. Det sköts automatiskt utifrån de uppgifter Skatteverket får från banken. Spelar ingen roll vem som står på kontot pengarna dras ifrån.
Men för att få avdraget måste man ha betalat skatt så det finns något att göra avdraget mot och dessutom måste man ha underskott i kapital för att det ska ge något tillbaka, så olika förutsättningar ger olika möjligheter att nyttja avdraget.
Det är din sambo/bank som isf ska fördela räntan så ni får göra avdrag bägge två, annars så är det bara din sambo som kan göra avdragen.
Åh bilskattenJag väntar och väntar, men händer ingenting. Jag hoppas jag får lite tillbaka iallafall, men är osäker. Har fått lite minus och lite plus om vartannat efter jag blev ensam ägare till huset, så det är alltid lite nervöst. Jag får min groteska bilskatt i april så får jag tillbaka så går pengarna dit.
Åh bilskatten
Har du inte betalat tillräckligt med skatt för att få avdrag så har du ju svaret där, men uppgift om ränteutgifter bör Skatteverket ändå ha.Jag har inte betalat tillräckligt med skatt för att få avdrag men hur får man underskott av kapital?
Tack för svar!
Om du inte tjänat tillräckligt mycket men din sambo har att dra av mot, så kan man på deklarationen skriva över din del på sambons. Så får ni iaf ut allt ränteavdrag ni kan få ut. Sen kan ni justera det mellan er privat.Jag har inte betalat tillräckligt med skatt för att få avdrag men hur får man underskott av kapital?
Tack för svar!
Har inte fått min deklaration ännu. Mycket har hänt förra året. Bytt jobb, sålt och köpt hus.
Tidigare låg jag oftast på +-0, ibland lite rest, ibland lite tillbaka. Typ runt tusenlappen max.
I år har jag noll koll.
Vad jag inte visste var att isk påverkar. På vilket sätt? Om jag tar ut? Eller även om det ligger och puttrar?