Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Idag vart det en underbar skrittur ut, Jorunn skrittas här med en lusitanohingst... tja vad säger man.... snällare sto å hingst får man leta efter. De bryr sig inte om varandra alls..
Men han får gääärna ge lite halsmuskler till Jorunn:love:

Nytt grus på vägen underbart mjukt och fint:love:

jorunnhingsten.jpg

Grattis! :D

KL

Har fått besked om att min tvååring är halt, troligtvis efter en spark (det finns ett sår i alla fall), så nu ska hon stå på box en vecka och gå på medicin, stackarn. :( Själv hoppas jag bara att det är övergående och inte blir något bestående av det hela.

Kortare?? Du ser ju inte ens halva hoven? Men jag kan hålla med att utifrån den bilden skulle man kunna tycka att VB ser lång ut i tån.

Bilden luras i vilket fall som helst, de övriga tre hovarna är inte för långa. Just vänster bak, som jag antar det är du tycker är lång, är lite speciell den med efter den långa konvalescensen och snebelastningen, den har en liten konstig midja och har flutit ut en del. Inget som går att korrigera pang bom, tyvärr.

*KL*

11 maj kl 20.32 kom vår dotter till världen! Nu får vi se om det blir en hästtjej eller inte :) Helt fantastisk är hon iallafall! Känns lite konstigt att säga att man är mamma :p

Nu börjar nedräkningen till då jag får börja rida igen, 7 veckor kvar!

Grattis!!

/från en som själv går i väntans tider och har smärre ridabstinens, den som väntar på något gott... :)

*kl*

Idag har varit en sadeldag. Lämnade tillbaka två hoppsadlar som jag provat. De passade såklart inte... Sen åkte jag och provsatt och klämde på Sensation, och blev kär. Grym kvalitet och tusen gånger skönare än andra bomlösa jag suttit i.
Jobbigt bara att de inte är så vidare billiga. Så nu får jag väl putsa upp mina gamla sadlar och slänga ut på annons, så får vi se vart jag landar....

Sensation is the shit! :D Är fortfarande helt kär i min, som dock ska säljas pga byte till mindre modell, tror jag behöver en junior eftersom jag är så liten :o

Ja, självklart. Strävar inte alla efter det? Är dock sällan det går att korrigera en felaktig hovvinkel på en skoning, det brukar ta några skoningsperioder innan man får bukt på det.

*kl*
Nu är det så gott som klart och då tänkte jag att det kunde vara dags att berätta här också. Jag och Eyvi har precis gått ihop och köpt hingst. Det känns väldigt roligt och mycket oplanerat.
Jag såg Vaki riden några gånger under vintern och kunde inte släppa honom, men istället för att betäcka med honom i år som jag tänkte, så slutade det med att jag och min gamla vän Eyvi slog våra kloka huvuden ihop och blev hingstägare, igen.
Det känns hur kul som helst och jag tror att det finns mycket att plocka fram i honom både som avelshäst och tävlingshäst. Sen ska han ju visas om givetvis.

Så i sommar kommer han gå hemma på Snäcksjön och betäcka. Roligt eftersom vår första avkomma, var Flipis allra första, och vi har känt Maggan och Eje i alla år. Så det känns lite speciellt att ha köpt en av Vons avkommor också. Jag har en känsla av att dte komme rbli en hel dle bilder på den snygge herrn här i framtiden. :o

Vaki08-600x433.jpg

Vaki10-600x435.jpg

Vaki01-600x427.jpg

Vaki06-600x423.jpg

:love:

Nu letar jag bara efter ett sto till också. Det är så himla roligt att köpa hästar? :cool:

Åhhh idag gick hon supersuperbra påridlektionen min lilla guling.
Filmade men vet inte vad jag gör för fel för jag kan inte ladda upp någonstans=(
Så tog lite bilder på dataskärmen med mobiltelefonen därför kvaliten men men liiiite ser man iallafall.
Här ser man hur dålig sadeln är för mig som skjuter mig frammåt i en härlig lyxig stolsits:crazy::o
Men men "bara" 5 veckor kvar tills min nya fina sadel kommer hem:love:

Visst är hon fin min lilla bäbbe=)

Stolt som en tupp=)

535664_10151107056493998_684793997_13097990_335969633_n.jpg

165948_10151107057478998_684793997_13097991_1813772284_n.jpg

Vi jobbar just nu med att få upp henne i formen i galoppen och ujuj vad jobbigt säger Jorunn. Men vi tar det lugnt frammåt ett steg här och ett steg där blir så småningom fler steg=)

Jäklar vilken kille! Ett stort grattis till er. Den vill jag gärna se mer av tack :)

åååååh vad jag är avis på dig :love: Har alltid älskat den hästen! GRATTIS!!!!!!!

Kl

Någon som vet vad som händer på SSM? Hör rykten om protestmöten, ryttare som stryker sig i protest o att det är mer eller mindre kaos?

Vad kan detta bero på? Nån som var där eller "känner nån"?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 615
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 474
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023