Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

MYCKET bra köp!! Jag funderade länge när jag såg Eje annonserade ut Vaki o hur det skulle gå.

Kl

Någon som vet vad som händer på SSM? Hör rykten om protestmöten, ryttare som stryker sig i protest o att det är mer eller mindre kaos?

Vad kan detta bero på? Nån som var där eller "känner nån"?

:confused: jobbade i cafeterian från otta till sen em och märkte inget :o Såg bara att alla domare satt o diskuterade. Där ser man var isolerade vi blir i cafeterian!!! Får kolla upp i morgon.

Angående bråket på SSM så verkar det ju utifrån det jag läst helt vansinnigt. Jag tycker inte det är OK att våra landslagsryttare uppför sig på det här viset och det ska bli spännande att se om det blir ngn påföljd.
Förutom att det är ytterst respektlöst mot domarna så tycker jag framförallt att det är taskigt mot de medtävlande.

TACK alla för grattishälsningar. Det känns jättekul och jag tror att ni kommer få plågas med en hel del bilder på unge herrn framöver. :love:

Angående bråket på SSM så verkar det ju utifrån det jag läst helt vansinnigt. Jag tycker inte det är OK att våra landslagsryttare uppför sig på det här viset och det ska bli spännande att se om det blir ngn påföljd.
Förutom att det är ytterst respektlöst mot domarna så tycker jag framförallt att det är taskigt mot de medtävlande.

Håller fullständigt med här, det är en skam att bete sig på detta vis, oproffsig för att använda snälla ord.:mad:

Sedan klagar man på att ingen vill döma, ja en domare har givit höga poäng och resten har varit mer jämna så jag utgår ifrån att majoriteten av domarna har sett samma sak.

Det verkar vara mer än bara det fallet... Länk 1 & Länk 2

Brolinskan: Grattis, vad roligt!!

Det kvittar ju, för fortfarande är det ett oproffsigt uppträdande och sånt här får tas på annat vis och inte mitt under en tävling. Jag skulle bli vansinnig som tävlande i de fall någon gjorde så här under en gren, sånt stör oerhört.

Det var mer ett påpekande bara, att det fanns fler som protesterat mot bedömningen. :) Inte riktat till just dig heller.

Efter att ha läst lite mer verkar det som att folk fått kommentarer med avdrag för saker som för långa stigbyglar och spö i fel hand... Är så fallet har jag faktiskt full förståelse för ryttarna, för det är inte okej.

Man får inte avdrag för allt som står i domarkommentarerna, en del är just kommentarer.

Det vet jag, men det jag läst står det att de ska ha fått avdrag för det.

Det är mest rykten, är det någon som sett en domarkommentar där det är markerat minus för långa stigläder eller fel spöhand? Inte bara att det stått som kommentar alltså?

Naturligtvis är det tillåtet att vara missnöjd med domarna men inte att visa missnöjet på detta sätt. Det finns i reglementet angivit hur, var och när man ska lämna in protester och för att det ska bli rättvist för alla tävlande så tycker jag att man ska hålla sig till de officiella kanalerna vid protest.

Inte jag, men en tävlande har skrivit i sin blogg att hon fick minus för det, samt att andra fått minus för liknande, konstiga saker. Men som sagt, jag har inte sett några själv, så jag vet inte.

Inte jag, men en tävlande har skrivit i sin blogg att hon fick minus för det, samt att andra fått minus för liknande, konstiga saker. Men som sagt, jag har inte sett några själv, så jag vet inte.

Låter ju helt galet, det är ju välkänt att islandshästryttare rider med riktigt långa stigläder så att få minus för att man har de låter ju knäppt.

Står ju inget i FIPO att man måste va en viss längd på stiglädrena:confused:

Jag har sett de som ridit istortsett spikraka ben och kan knappt rida lätt till de som nästan rider med hoppläder. Inga har fått några kommentarer eller avdrag.

Spö i fel hand finns väl ingen regel som säger at du måste ha spöet i högerhand om du rideri höger varv??

Skulle jag få somma avdrag skulle jag också bli flyförbannad och lägga in pretest. helt klart dommarfel som skall korrigeras INNAN tävlingen får fortgå självklart.

Men att klaga över låga poäng eller att någon fick för höga är bara löjligt

Jag tror mer på missförstånd och en kanske övernitisk domare, en kommentar och dålig poäng och så tror man att man fått avdrag. Har man verkligen fått avdrag för för långa stigläder så ska man protestera, men det finns bättre sätt än att vägra rida final.

KL

Om alla domare utom en ger "dåliga" poäng åt en viss ryttare så är sannolikheten stor att ritten var värd det än att det är en komplott för att döma ner ryttaren i fråga. Jag antar att alla 4 som givit lägre poäng inte givet en poängs avdrag för fel spöhand eller liknande tokigheter.

Nä, jag tycker också det låter lite skumt, men det är vad jag läst. Vore väldigt intressant att höra domarna uttala sig om det hela!

Åh vilken snygging :love: grattis till köpet :)

kl
Här händer det för tillfället inte så mycket. Var för några dagar sen på en härlig barbackatur, men efter den så har Dimma fått vila några dagar. Hon har varit lite ojämn i tölten nu och har ett ställe på ryggen där det går upp lite, så kan hända att hon har nån spänning där som stör henne. Men ska låta en massör titta på det så fort som möjligt. Hon reagerar nog inte alls när man klämmer där, men har varit ganska ojämn i tölten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 614
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 474
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024