Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

kl

Har era pållar mkt vinterpäls kvar. Mina ser ut som två bollar fortfarande. Borstar och borstar med skrapa och med ryktsten osv. Ser lika ut som hästen när jag är klar haha

KL

Här går det lite uppåt och lite neråt för tillfället. Vissa dagar känns mycket bra medan andra är lite sämre. Igår kändes det inte alls bra, tyckte inte heller att jag red bra igår. Var alldeles för dålig på att ge snabb eftergift och hade lite dåligt tålamod när jag bad henne om saker vilket resulterade i en lite missnöjd häst. Så efter att ha analyserat min ridning i huvudet hela gårdagen så gick dagens ridning mycket bättre :) Lyckades till och med göra galoppvolt i vänstervarv för första gången :D
På lördag blir det tävlingar igen och T2 för första gången för mig... :)

Dimma stackarn har nog en hel del päls kvar ännu. Tycker så synd om henne när det är så soligt och varmt ute hela tiden

kl

Har era pållar mkt vinterpäls kvar. Mina ser ut som två bollar fortfarande. Borstar och borstar med skrapa och med ryktsten osv. Ser lika ut som hästen när jag är klar haha

Laukur har inte alls mycket kvar faktiskt! Underbart! :D
Men hade jag haft Fengur kvar så hade jag nog haft en mammut i hagen fortfarande.

Men Laukur ser faktiskt ut som en häst igen :)

kl

Min har tappat ganska mycket, men än finns det att ta av. Jämn, fin och blank i pälsen är damen. Och hullet är lagom.

Dimma stackarn har nog en hel del päls kvar ännu. Tycker så synd om henne när det är så soligt och varmt ute hela tiden

Och jag har dessutom måst sätta på eksemtäcke:crazy:. Hoppas täcket tar bort en del päls. Min fäller nog till juli, det gjorde han förra året och det ser inte bättre ut i år.

Sol har lite kvar men är en av de som har klart minst kvar. Där hon är klippt är den nya sommarpälsen riktigt fin!

Flera har dock klippt sina eftersom de fäller så dåligt.

Min medryttarpålle har lite kvar men det är inte så farligt :) Ska bli skoj att se honom i sommarskrud, bara sett honom jätteullig och lite mindre ullig :-D

*kl*

Suck, fortfarande inget föl... Rósa har gått en vecka över BF nu och väntan blir bara otåligare och otåligare för min del :p Men hon ser väldigt nöjd och välmående ut, så det lär väl komma när det passar henne, antar att hon inte har någon brådska.

Igår var jag hos en bekant och red och hade med min nya sadel så hon fick testa den, hon blev kär direkt och har redan köpt en egen hihi.

sen kom en tjej hem till mig med sin häst så red vi långritt, Thengill gick sjukt bra det var inte jag som mindes fel han älskar verkligen denna sadel.
Thengill blev kallad töltkanon han töltade så snabbt så den andra hästen fick galoppera brevid det var en häftig känsla att äntligen ha en snabb häst.
Det kändes inte som länge sen(även om åren går snabbt) som Thengill var den som inte kunde tölta snabbare än när någon skrittade brevid och han hann inte med i trav heller när någon annan töltade eller travade så då fick vi galoppera brevid hihi.

Han har ju varit passtaktig senaste tiden och inte kunna slappna av riktigt men igår kändes han så otroligt fin helt ren i tölten och jäklar vilket tempo och vilja oh han var underbar helt perfekt pigg och glad och kraft bakifrån men endå väldigt känslig för halvhalterna han var helt perfekt helt enkelt och jag satt som en gud där i min underbara sadel.

Det är ridglädje det underbart!

*KL*
Min lilla pålle har läst på och tillämpar nu ordentlig stretch efter varje ridpass :rofl:

gaskiochglitnir.jpg

Ihop...

slappisgski.jpg

...och streck ut :D

Och jag har dessutom måst sätta på eksemtäcke:crazy:. Hoppas täcket tar bort en del päls. Min fäller nog till juli, det gjorde han förra året och det ser inte bättre ut i år.

Ja eksemtäcket är numera på, pälsen är borta till 75 %. Vår gammelman är den som brukar göra sig kvitt rocken först, förra året var det klart vid maj månads utgång.

Hur hög är din 07a nu? du var rätt lång med kanske?
rider du något nu hade han varit på träning?
hur går det, töltar han något och så?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 615
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 474
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?