Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)
*KL*
Ibland har jag lust att göra korv av min häst och andra dagar så är hon bara så underbar. Mitt sto är ett sto ut i svanstoppen.....hon är på väg in i brunst och är hemsk att rida! Tur att hingsten kommer snart för hon vill uppenbarligen bli riden av något annat än mig just nu.....
Det enda hon "säger" under ridturerna är: I see dead people!
I det nya stallet finns det spöken överallt! Här om dagen var det paddocksladden som var fruktansvärd! Jag vann den fighten! Men det tog ett tag men efter att vi stegrat, ryggat, backat, hoppat, studsat, frustat och blåst upp oss som blåsfiskar så kom vi förbi den.
Idag var det skuggorna från stolparna som var hemska och ville såga av hennes ben med motorsåg. Fast idag var det inte lika hemskt som det var i söndags, idag hoppade vi visserligen av banan i full galopp men vad fasen det går framåt
Hon är så flott och har sådan potential men hästasatan slappnar inte av utan hon ska bara studsa jämfota och hoppa och åla sig när det blir för mycket för henne. Vi hade varit hejjare på slalom utan grindar...
Fast en fördel med detta är att jag får fruktansvärt bra balans, vältränade ben och snygga magmuskler! Jag behöver inget gymkort just nu
Jag har blivit visare med åren också, jag kommer aldrig att rida en häst utan helskodda ridbyxor och sedan älskar jag mockasadlar.... en mockasadel och helskodda ridbyxor= sitter som en smäck i sadeln trots hopp, studs, blås, frust och stegringar....