Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

*KL*

Idag blir Laukur skodd :) Sen är det bara att rida!

Vet inte om jag kan rida idag men ska få till iaf en tur under helgen :)

Kl

Nu väntar jag på en ny sadel... igen! Hoppas att detta är sista gången på ett par år i alla fall. Ska bli så spännande, hoppas bara att den passar lika bra som den jag provat här hemma.

KL.
Har fått ägna mig åt omfördelning av hästar i hagarna.
Karl bättre från sin skada men fortfarande halt och kan förstås inte släppas tillbaka i beteshagen och hålla ordning på åtta andra grabbar och passa den hemske haggrannen (jättesöt liten shettis; kastrerad som sjuåring för tre veckor sedan och kaxig som bara den). Har reparerat min vinterhage där grabbarna går, behövde dra om ett par trådar, och släppt Karl där för jag har tröttnat på att han ska gå omkring i trädgården och äta upp rosenbusken (hans senaste hobby efter påhälsningar i pannrummet och köket).
Hämtade hem Yngve, som stod och kaxade sig mot shettisen och när han inte gjorde det, hotade att krypa under tråden, och Snorri som liksom Yngve ska få börja jobba mer med tömkörning inför inkörning.
Har en tjej som får rida Betty två gånger i veckan som är understimulerad nu när hon har sommarlov, och hon får i uppdrag att jobba med utrustning och jag ska visa henne hur jag vill att grabbarna ska tömköras så får hon leka lite med det inann vi börjar om med draglinor och svängel, vilket jag gjorde med båda killarna under en kortare period för ett år sedan.
Får se om jag ska sätta tjejen på att markarbeta Dagmar lite också, kan vara lagom med lite mer ledövningar och liknande nu när hon är ett år (fast jag vill nog helst inte släppa en 18-årig tjej fri med det på min unghäst eftersom jag har en massa åsikter om hur det ska tränas; på vilket sätt och hur kort tid).

Isa riktigt trevlig, avslappnad och fin och lagom mycket framåtdriv i sällskap med andra hästar på uteritt. Dålig kvalitet är det visserligen på tölten, men hon tickar gärna fram och så länge tempot är lagom, är hon också riktigt ren i takten. Ramlar mot travtakt när det går lite för fort, men jag är ändå nöjd.

Vad har man på sig på en liten inofficiell tävling? Även om jag älskar att klä upp mig så känns det lite overkill att gå och köpa en kavaj bara för detta. Äger inga som helst tävlingskläder, funkar det med svarta ridbyxor, chaps och nån enkel tröja/jacka. Eller gör man bort sig och blir snedtittad på då?

Är det Lord på bilden?

Nu har jag sett Lord och kan bidra med några bilder på honom. Fatta vilken häst!!

291589_10151883627220545_570804916_o.jpg

Flott tölt

289948_10151883627425545_2072081751_o.jpg

Och minst lika flott trav. Det märks att det är en Vatsnleysahäst och vem som är morfar (Glampi alltså)!

Vad tycks annars om dessa 5-åriga hingstarna:

289954_10151883626555545_1328608374_o.jpg

177089_10151883627755545_1871542555_o.jpg

194912_10151883626345545_306695940_o.jpg

Nu ska jag sluta bildbomba men en sista på Smyrill som vann töltuttagningen kommer här:

288133_10151883628950545_500621275_o.jpg

/Jonaz, som både bränt sig i solen på Landsmót och sett alldeles för många flotta hästar :devil:

Jag skulle inte titta snett alls, jag tittar på hästen först o främst. Men en snygg vit tröja /skjorta med en snygg väst tycker jag är ok på sommaren. Är det riktigt varmt utan väst.

Jag tävlade i tights och gymnastikskor idag, men det kanske inte är att rekommendera, jag tycker din plan låter bra.

Den första gråa femåringen ser fantastisk ut!!

Håller också med, harmoniskt och med en positiv hållning (vissa hästar ser fantastiskt flotta ut men med en hållning som jag tyvärr inte tycker är så skoj)

Ni som är på Landsmót, om ni kollar öppna avelsvisningen (4-åriga ston), kan ni spana ett varv extra på denna dam:

IS2008286701 Kvika frá Leirubakka
Mál (cm): 138 - 134 - 62 - 140 - 27,0 - 17,0
Hófa mál: V.fr.: 8,3 - V.a.: 8,1
Sköpulag: 8,5 - 8,5 - 8,5 - 8,5 - 7,5 - 7,5 - 8,0 - 7,5 = 8,16
Hæfileikar: 9,0 - 8,5 - 5,0 - 8,5 - 9,0 - 8,5 - 8,0 = 8,08
Aðaleinkunn: 8,12
Hægt tölt: 8,5 Hægt stökk: 8,0
Sýnandi: Jóhann Kristinn Ragnarsson

Var med när hon togs in på stall för allra första grundträningen förra sommaren. (Löslongering och sadelvänjning) Lite nyfiken på hur hon ser ut live i dagsläget (verkar ju lovande med tanke på siffror ;) )

Jag skulle inte titta snett alls, jag tittar på hästen först o främst. Men en snygg vit tröja /skjorta med en snygg väst tycker jag är ok på sommaren. Är det riktigt varmt utan väst.

Vad för typ av tröja/skjorta? Och vad för väst?

Har du någon bild får du gärna dela med dig, eller om nån annan har och vill dela med sig är det varmt välkommet :)

Jag tävlade i tights och gymnastikskor idag, men det kanske inte är att rekommendera, jag tycker din plan låter bra.

Haha, allt är bättre än inget :p finna ju i och för sig folk som tävlat i underkläderna också, men det går bort för min del :angel:

trist du ramlade av men visst har man noll styrka i mage/rygg det går inte att hålla sig uppe som innan.
det var troligen därför jag flög av glampi när han bockade i vintras, hade det varit nu med mkt mer styrka och balans hade jag nog kunnat sitta kvar.

så utmana inte ödet för mkt i början så han kommer på att han kan kasta av dig(eftersom han är unghäst menar jag) det tar minst 9mån(lika länge som grav var) att få tillbaka styrkan man hade innan/kroppen att återhämta sig.

men jag tycker att det inte är förrän nu jag börjar bli riktigt bra igen efter över 1,5år sen barnet föddes.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 547
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 541
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 410
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar