Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)
En häst som går i så trevlig form "måste" vara ganska mycket tränad.
Den ser välriden ut - men som fyraåring att gå i så fin form (tittar både på bakdel och huvud), då är den tränad.
Jag hoppas att man inte bara lagt på stång på en i princip otränad häst oavsett ålder och då antyder även betslingen att hästen är (för) mycket riden.
Och det är min åsikt, en åsikt bland alla andra, och den står jag för.
Jag är dock medveten om att man kan ha andra åsikter... och agera därefter.
Jag är också medveten om att trenden tycks vara inridning vid tre års ålder, särskilt gällande hingstar som "ska" visas under ryttare som fyraåring. Detta handlade dock om ett sto och då förstår jag inte brådskan.
Att trenden går åt det hållet gör inte att jag tycker att det är mer rätt.
Fast du vet ju inte hur hästen är tränad, hur hårt den är riden eller hur den är riden överhuvudtaget.
Jag håller med om stångbettet men att kommentera med den meningen du gjorde där är lite onödigt när man inte vet exakt HUR hästen är riden.
En häst som går i så trevlig form "måste" vara ganska mycket tränad.
Den ser välriden ut - men som fyraåring att gå i så fin form (tittar både på bakdel och huvud), då är den tränad.
Jag hoppas att man inte bara lagt på stång på en i princip otränad häst oavsett ålder och då antyder även betslingen att hästen är (för) mycket riden.
Och det är min åsikt, en åsikt bland alla andra, och den står jag för.
Jag är dock medveten om att man kan ha andra åsikter... och agera därefter.
Jag är också medveten om att trenden tycks vara inridning vid tre års ålder, särskilt gällande hingstar som "ska" visas under ryttare som fyraåring. Detta handlade dock om ett sto och då förstår jag inte brådskan.
Att trenden går åt det hållet gör inte att jag tycker att det är mer rätt.