Sv: Snacktråd katt
*kl - med varning för walls of text*
Är stolt över min lilla sötnos!
Idag hade mamma kusinträff så igår kom min morbror för att sova över, han röker så Alice tyckte att först luktade min hand (efter att jag hälsat på honom) mycket underligt och sen upptäckte hon källan
Vill inte riktigt låta honom röra henne men hon har busat (även med honom) och kunnat ligga ned helt avslappnat i närheten av honom.
Och idag kom alla kusiner. De var inte så många, fem personer, men varken jag eller hon har aldrig träffat dem förut och senast som så många personer kom var vid nyårsafton. Blev så stolt över henne då, hon ville visserligen inte låta dem röra henne och kom de för nära så skyndade hon sig bort en liten bit.
Men annars visade hon stor nyfikenhet och om de ignorerade henne så vågade hon sig mycket nära för att nosa på dem. Hon befann sig hela tiden, så länge jag var där, i samma rum som vi och vågade befinna sig inom en meters håll från gästerna. Hon t.o.m en gång hoppade självsamt upp på ett soffarmstöd intill en kusin. Senare, när jag var i ett annat rum där hon och jag hade varit, så gick hon själv tillbaka till dem och satte sig någonstans nära dem
Det kanske verkar lite underligt för er, men jag blir så jäkla stolt
I vintras när vi hade flertalet gäster för första gången så blev hon så himla skrajsen vid fem meters avstånd när jag försökte få henne att slappna av i mitt knä. Sen dess har vi haft gäster lite sporadiskt men jag har kunnat se hur hon slappnat av mer och mer, sista gången tillät hon visserligen dem klappa henne lite men de var mera kattvana och försiktiga. Den förra katten jag hade var inte alls så här social och Alice visar verkligen att hon är social och vill vara i samma rum som vi andra så jag blir så glad!