Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Ja, båda herrarna är lite svårtrugade. Sauron åt i alla fall en bit innan han började leka. Sixten slickade lite, tuggade lite halvhjärtat och gick. :p

Hörru, jag efterlyser lite flera bilder på Sauron, det är förbjudet att köpa kattunge utan att lägga upp flera bilder här :angel:;)

Fixat! :D

kl
Verkar som om katterna börjar komma underfund med varandra nu, jätteskönt! Det har varit både brottningsmatcher och tvättning. :)

*kl*

Lilla Alice passar iallafall bra in, hon nyser högt som resten av oss i familjen :angel:

*kl*

Med tanke på diskussioner i andra trådar på Katt om kattlådor/sand är det ju skönt att veta att mina damer älskar sina lådor, så mycket att de kastar sig på dem när de kommer in :meh: Jag börjar faktiskt bli lite less, nu när det är varmare tycker jag de kan göra ifrån sig ute! De ska ju faktiskt föreställa UTEkatter :cautious:

Det är iaf väldigt mysigt när jag är ute i trädgården, jag har nästan alltid två skuggor som kollar in vad jag gör :p

*kl - med varning för walls of text*

Är stolt över min lilla sötnos! :love:
Idag hade mamma kusinträff så igår kom min morbror för att sova över, han röker så Alice tyckte att först luktade min hand (efter att jag hälsat på honom) mycket underligt och sen upptäckte hon källan :D Vill inte riktigt låta honom röra henne men hon har busat (även med honom) och kunnat ligga ned helt avslappnat i närheten av honom.

Och idag kom alla kusiner. De var inte så många, fem personer, men varken jag eller hon har aldrig träffat dem förut och senast som så många personer kom var vid nyårsafton. Blev så stolt över henne då, hon ville visserligen inte låta dem röra henne och kom de för nära så skyndade hon sig bort en liten bit.

Men annars visade hon stor nyfikenhet och om de ignorerade henne så vågade hon sig mycket nära för att nosa på dem. Hon befann sig hela tiden, så länge jag var där, i samma rum som vi och vågade befinna sig inom en meters håll från gästerna. Hon t.o.m en gång hoppade självsamt upp på ett soffarmstöd intill en kusin. Senare, när jag var i ett annat rum där hon och jag hade varit, så gick hon själv tillbaka till dem och satte sig någonstans nära dem :love:

Det kanske verkar lite underligt för er, men jag blir så jäkla stolt :love: I vintras när vi hade flertalet gäster för första gången så blev hon så himla skrajsen vid fem meters avstånd när jag försökte få henne att slappna av i mitt knä. Sen dess har vi haft gäster lite sporadiskt men jag har kunnat se hur hon slappnat av mer och mer, sista gången tillät hon visserligen dem klappa henne lite men de var mera kattvana och försiktiga. Den förra katten jag hade var inte alls så här social och Alice visar verkligen att hon är social och vill vara i samma rum som vi andra så jag blir så glad! :bump:

Men ååh vad härligt! Sixten har varit precis likadan, gäster är något man hanterar bäst på avstånd. Det har liksom gällt alla gäster, oavsett form och kön. :D Dock var det som om något klickade till nu när vi hade en kompis med relativt ny tjej över på kaffe, henne gick han till och med fram och strök sig emot. Både jag och sambon såg ut såhär -> O_o Efter det har det faktiskt gått bättre med alla gäster!

kl
Jag ska med Sixten till veterinären idag. :(Troligtvis och förhoppningsvis bara ett grässtrå som har fastnat i svalget. Lilla skrutten.

Dessa knäppa katter :D måste dock erkänna att det känns lite bitterljuvt att Alice stryker sig mot våra ben men inte gästernas, som att hon är kräsen med vilka människor hon godkänner och därmed ser som sina :angel:

Stackars Sixten då, hoppas att det går snabbt!

Senast ändrad:

Håller med om den där bitterljuva känslan. Isola slänger sig knät på nästan vem som helst och är alltid först vid dörren när någon knackar på, men t.ex. vid läggdags är det bara jag som duger, och det är jag rätt nöjd med. :p

Han hade hittat nån form av tygbit och satt i sig. O_o när sömnmedlet började verka kräktes han upp det själv. Annars var allt jättebra, tack och lov, och nu är det föredetta kattfria gästrummet omvandlat till kattsjukstuga så han får piggna till ifred från den lilla huliganen. :)

Knaskatt! men skönt att allt löste sig och att det inte krävdes något större ingrepp :)

Haha jag håller också med :D

halvt kl
Har tänkt på det vad gäller mina två, de är ju väldigt olika. Tesla älskar alla och alla älskar henne, hon är så "lättillgänglig" (i brist på bättre ord) på något sätt. Medan man verkligen måste förtjäna Sessans kärlek! Det var så roligt när min syster bodde här i några veckor i början på året, först var Sessan ganska avvaktande men mot slutet låg hon jämt i syrrans knä och ville gosa :love: Syrran sa också att hon innan tyckt att Sessan varit lite tråkig (hon går ju undan om det blir mycket folk dvs mer än en gäst :D) men nu förstår hon verkligen hur speciell hon är :love:

Hjälp, precis vad jag fruktar med min Alice ibland. Brukar säga åt henne att hon ska föreställa en katt och inte en hund som äter upp allting som ligger på golvet. Det dumma är att när det är någon matbit som råkar trilla ned så låter hon den ofta vara, medans om det är lite ludd från kläder eller en pälstuss som ramlat ur hennes päls så är de för spännande för att inte äta upp tydligen :meh:

Och du må tro att någon minut efter jag läst ditt inlägg första gången så började hon harkla och grimasera :eek: Precis samma sak som när hon fick komplikationer efter kastreringen när någon annan här hade också fått det. Ska härmed undvika alla sjuka katter trådar här :D

Hoppas att din lilla Sixten piggnar på snabbt! :)

Senast ändrad:

*kl*

Jag började fundera lite kring hur man vet vilken katt det är som bestämmer (om man har flera vill säga)? Behöver det ens vara så med tanke på att de egentligen inte är flockdjur?

Mina två kastrerade hankatter (Socker och Anton) har vuxit upp tillsammans och "lekbråkar" dagligen, men jag kan inte se vem av dem som har övertaget. De varvar med vem av dem som tar initiativet och både säger ifrån när det räcker. Dock har jag märkt att Socker ibland ställer sig i parningsställning över Anton (ser ut som på MissFidelis bild i bildtråden) men han "juckar" inte utan står bara stilla en sekund eller två. Dessutom är han energisk med att doftmarkera. Han gnor med hakan på det mesta, medan jag inte kan minnas att jag har sett Anton göra det i någon utsträckning.

Annars märker jag inget, både får äta utan att någon jagas bort och de ligger och sover tillsammans.

Haha nä vad läskigt! Då ska jag inte tala om vad Sauron gjorde för ett tag sen. :D

Pazuzu, vilken intressant fråga. Hemma hos oss är det lite svajigt än, Sauron är ju ny och kattunge fortfarande, men jag tror nästan att han bestämmer lite mer. 99% av gångerna är det han som hoppar på Sixten, och Sixten försöker hantera det med någon slags nedlåtande ignorans. :p dock säger han ifrån mer och mer nu efter vi var hos veterinären, och det märks att dom börjar komma underfund med varandras gränser. Dom låter varandra äta och gå på lådan ifred. Dom är rätt lika varandra i personlighet faktiskt, fast Sauron fick nog dubbel styrka i allt. :p

Kl
Sixten mår bra igen. :) så himla skönt. Han hade dock gått ner i vikt(köpte en sprillans kvalitetsvåg i förra veckan, somnat törs lita på :p), till 4,6 kg, trots att han har ätit och gått på lådan som vanligt. Får se om han går upp igen nu eller om han helt enkelt har fått en ny, lägre normalvikt. Han känns inte mager någonstans så jag funderar på om det är muskler han har tappat, har ju varit väldigt loj och mest sovit när han var dålig. Sauron vägde in på 3,2 häromdagen, 17 veckor gammal.

KL

Ska skryta lite om min duktiga kisse. Hundarna har nämligen drivit mig till vansinne genom att inte lyda idag - katten däremot, han kom springande i full fart bakom en harpalt och när jag ropade på honom stannade han och kom hem istället för att fortsätta :D

tack. min katt heter olle och är 15 år. han har brutit bakben pga min mamma snubbla ramla på olle. det är misstag. min bror har ta olle och kör till Strömsholm och veterinär sa kan operation men kan för olle är gammal. så olle får somna in. olle i minneslund nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama