Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sommarvädret verkar äntligen vara här och då fäller Alice en hel del förståeligt nog. Men hon har spytt igår och någon gång förra veckan (hårbollar antar jag), normalt?
Och idag har hon något klet på svansen som inte går bort utan att hon surar till :grin: kanske något spya liknande, är inte säker. Kanske missade att något hamnade där igår men jag finner det lite otroligt då hon var fortfarande på samma plats när jag kom tillbaka efter ha hämtat papper för att torka upp. Isåfall har hon spytt lite igen inatt :confused: Blir lite orolig som sagt.
Annars är hon pigg till tusen men blir sur när jag försöker hjälpa till med kletet på svansen, så tips eftersökes där också! :D

Satt och kollade på TV idag när jag plötsligt såg hur dom zoomade in Kakan, sittande i ett träd i regnskogen.
pied_tamarin1.jpg

@Asko Det undrade jag med! Sa rakt ut "Men Kakan! Det är ju du!". Själv sov hon vidare i soffan, och sa inte ett ord om att hon varit i sydamerika och spelat in dokumentärfilm...

@cili De borde ha använt dokumentären "Kattens hemliga liv" till att följa Kakans spännande liv än några tråkiga förortskatters :D

kl* Varför ska kattskrället envisas med att fånga ödlor åt mig?

:eek: Otacksamma människa, det är ju presenter! :p

*halv-kl*
Alice vågade sig längre bort idag i kopplet :banana: och då fick vi båda syn på en död fågel som bara typ stjärten var kvar av (antagligen någon katt fick sin middag), hon hann nosa på den innan jag fattade vad det var och hejdade henne. Men jag sa åt henne att det är höööögst äckligt och inte ett dugg roligt att jaga fåglar så det ska hon inte ens försöka sig på ... tror ni att det fungerade? :angel:
Hon glodde lite på skatorna som flög omkring men jag hoppas att hon insåg att de är liiite för stora. Men då försökte hon ge sig på någon humla, min katt är smart så himla smart :meh:

@emlem: Instämmer med Asko, det är ju presenter! :p När min näst yngsta kusin var bebis tog deras katt Ida in stora råttor och sorkar och lade dem under hennes spjälsäng. Ida jagade till den nya familjemedlemmen :D moster var väl inte så där jätteimponerad :grin:

Haha japp dumma mig :idea: ibland bjuder hon även på fjärilar och andra flygfän...
Skulle dock tycka det var bättre om hon tog råttorna som kilar runt hönshuset. men man ska väl inte klaga, gammelkatten lägger alla sina fynd i min säng:love::banghead::wtf:

@emlem: Instämmer med Asko, det är ju presenter! :p När min näst yngsta kusin var bebis tog deras katt Ida in stora råttor och sorkar och lade dem under hennes spjälsäng. Ida jagade till den nya familjemedlemmen :D moster var väl inte så där jätteimponerad :grin:

Trodde aldrig att jag skulle tycka att något skulle låta gulligt och äckligt på samma gång men nu när jag läste om Ida sa jag först awwww :love: och sen uuurk :yuck: Men det lät bara så gulligt att hon ville ta hand om den nya familjemedlemmen! :D

@emlem I sängen? :eek: Ja då förstår jag varför det inte är så populärt :yuck:

@Pazuzu Tack för tipset! Intressant för mig att svara också!

Under seperationsångest stod det en fråga - "Lägger sig eller uppehåller sig i närheten av ytterdörren, när du eller någon annan familjemedlem förbereder sig för att lämna hemmet." Vilket fick mig att börja undra. Min Alice vill vara där vi är så det har blivit rätt naturligt att hon följer oss till hallen också när vi ska gå. Ibland har hon gått till vardagsrummet intill men hon brukar inte befinna sig så långt ifrån. Men alltså, kan detta vara ett tecken på separationsångest? När vi kommer hem så har hon ju hört oss sen länge så hon är ju redan i hallen och hälsar på oss så jag vet inte heller om hon håller sig kvar i hallen hela tiden.

Jag funderar över detta då jag kommer att flytta till egen lägenhet igen när jag kan och då ha med mig henne, och då kommer jag ju att jobba också. Finns det något sätt att underlätta det för henne? Tips uppskattas!

@em76: Nämen en kurrande filt! O_o :p

Damer var skitsura när de gick ut och ville inte vara ute länge, det var ju vitt äckel på marken! :wtf: De är ute nu men jag misstänker att de vill in, snön är ju borta men det är inte så varmt.

Jag hade ett kattmysterium i morse. Jag var i hallen och dörren in till toa stod något på glänt, ca 3-4 cm (är stängd vanligtvis pga av ett viss katt ääälskar duschavloppet), och Socker befanns bakom mig i vardagsrummet. Går in och gör något i köket och när jag sedan passerar hallen igen noterar jag att skrapande ljud och ser att Socker befinner sig inne på toaletten och försöker ta sig ut, med en lika stor glipa i dörren som innan.O_o Undrar fortfarande över hur han på någon minut lyckade få upp dörren, gå in där och få igen den. Ibland är det bra snabba.:D

Kom hem idag efter ha varit borta ett knappt dygn. I hallen ligger min ena jourhemskatt - död.

Han var lite extra gosig igår, det var allt jag noterade. Han har inte visat några tecken på sjukdom alls. Är fortfarande i chock och fattar inte riktigt att han är borta. Hans vän Hannes letar och jamar efter sin kompis :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama