Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev jag återigen påmind om varför mina katter inte får gå ute själva... Min väns katt är borta och har varit försvunnen i 5 dagar. Vännen är jätteledsen såklart :( Den andra katten har bland annat råkat ut för att fastna i taggtråd, han fick en stor hudflik uppriven som fick sys :crazy: Jag hoppas verkligen att katten kommer tillbaka, men som sagt, aldrig utekatt för mig...

@Asko Jag vet inte vad som är bäst, men jag tycker det funkar bra att helt enkelt bryta beteendet :)

Vad bra :) Tack för hjälpen!

@Asko Varför är du så rädd för klorna?
Klipper du dem inte?

Nä, det var mycket värre när jag var yngre (när vi fick min förra katt), då var jag riktigt rädd :grin: Har typ fobi för nålar och klor påminner mig lite om dem. Men mest är det nog för att jag aldrig har tålt smärta :p
Och jo, jag klipper dem på Alice - när jag kan iallafall, hon gillar inte det :D

Har lyckats leka lite med kissen som blev ensam kvar, hon verkar ganska tillfreds ändå och letar inte längre efter Kalle, men jag har ont i hjärtat för hennes skull ändå :cry:

När min ena tänker bitas (jag kan se små tecken precis innan eftersom jag känner henne mycket väl) så säger jag "A-A!!". Samma A som i Anna, och två gånger. Som Anna utan n ;)
Om hon vill att jag ska sluta klappa så får hon göra det på ett trevligare sätt (vilket hon oftast gör genom att blänga surt på mig). Varje gång hon bits så klappar jag vidare några gånger så hon inte lär sig att bett = bli lämnad i fred. Sen får hon beröm och jag tar bort handen.
Hon var hemsk när hon var liten. Bet och rev om hon inte fick som hon ville. Så vi har tränat mycket toleransträning. Jag ska få lyfta, klippa klor, klämma, klappa och allt sånt nödvändigt utan protester. I början hade jag handskar pga sylvassa kattungeklor. Numera är hon nästan som vilken katt som helst. Brukar dock varna besökare för att klappa henne, mest för att många blir för ivriga (och ignorerar sur-blicken) och om hon då biter så kommer dom dra undan handen = förstärka beteendet.

Min andra bits någon gång varannan månad om hon blir superbusig. Normalt sett skulle hon aldrig rivas eller bitas. Hon får samma tillsägelse

Hjälp..! Jag har sett en annons på fina små maine coon grabbar och vill inte vänta, jag vill liksom köpa nu nu nu :love::love:

@cili Intressant att höra hur andra gör! Det var just det jag tänkte på, att hon inte skulle lära sig att bett = bli lämnad i fred då jag höll kvar handen nära. Men jag får lite av en känsla att betten när hon gör dem är mera inslag av slyngelålder då hon annars tycker om att bli klappad och om hon inte vill så brukar hon mest dra sig undan. Lite svårt att veta :cautious:

Angående kloklippningen försöker jag köra på att kolla klorna när hon ligger och slappar som bäst i mitt knä, typ kloklippning=mys! Men hon verkar inte gå på det än :grin: Men dock så har jag fört in koll/tvätt av ögonen, nosen, öronen och tänderna som en del av myset så det spinner hon mest åt :love: fast hon älskar att bli smekt i ansiktet så det kanske beror på det :D

Intressant, mina katter bits inte alls utöver kärleksnyp ibland, oftast i nacken på mig, armbågen eller undersidan av överarmen! ^^

@Sorbe Aww, låter ju mysigt :love: Alice brukar försöka putsa mig lite, jag tänker mig att det är kärleksfullt :D

*kl*
Hjälp, Alice blev lite galen nu på kvällskvisten - hon sprang och busade så att hon flåsade med öppen mun när hon kanade in i rummet där jag sitter :eek: Sa åt henne att ta det lugnt och då kollapsade hon rakt ned på golvet, fick kolla lite att hon fortfarande andades :D Busunge! :love:

Nä nu..! Alice hoppade upp i mitt knä bara för att släppa lite gas och sen sticka ned till sin sovplats igen :devil: Nu börjar jag verkligen känna mig som en slav :mad:

Åh Alice :rofl::love:

Jag är så kär i min lilla katt. I förra veckan svalde han en kapsyl(trodde vi), och igår ledsnade jag på att avvakta och packade in katten i bilen och åkte och röntgade. Uppryckt från tuppluren, en timmes körning på taskig landsväg, röntgad på sidan och på rygg utan någon som helst sövning/lugnande, och så resan hem igen. Inga problem alls. Han är en ängel. Personalen var alldeles fascinerade över hur snäll och lätthanterlig han var.:love:

@Asko Haha jag glömde det viktigaste. :p Ingen kapsyl i katten! Ingen kapsyl under soffan heller så sjutton vet var den har tagit vägen. Jag såg ju att han hade den i munnen liksom, lyckades nästan pilla ut den, och sen var den spårlöst borta.

Puuuh, nu luktar det illa igen - men inte i mitt knä iallafall. Det varar bara några sekunder men jag undrar varför hennes gaser plötsligt luktar, hon har inte fått något nytt men å andra sidan kanske de har luktat förut men jag inte märkt något :confused:

Nu har Da Birden gått sönder, de två stora fjädrarna är typ söndergnagda vid roten men den roterade i luften mycket längre än vad jag trodde (faktiskt så gör den fortfarande det) :bow: Ska minsann köpa en påfyllning så snart som möjligt! Hade ändå tänkt köpa en ny klöspelare ... men vet inte om jag ska köpa en klöspelare eller en med platser att sitta på, hmm. Jag behöver den i vardagsrummet intill soffan som hon annars klöser på, och mina föräldrar vill inte ha något stort där, den lilla klöspelaren jag haft räcker bra enligt dem.

Socker blev tokig i dörrmattan jag satte fram tillfälligt för att mina blöta skor med skotorkare skulle nå eluttaget. Han har en fäbless för att rulla som en tok då och då. :D Någon som vet om det betyder något speciellt eller om det bara är en "mysgrej" som spinnande och mjölktrampande?

Eeeh ... Jag tror att nu har det bekräftats att min Alice är helt enkelt onormal :angel:

Hon tycker om att få smaka av kräm gjorda på bär och nyss hoppade hon upp på bordet efter att jag ätit färdigt och åt lite av resterna som var ... GRÖNSAKER? :confused::cautious:
Beviset
Jag lovar att hon fick sin middag bara någon halvtimme innan och att hon har torrfoder framme hela tiden så hon borde inte ha varit utsvulten :angel: Tydligen var det gott, hmm, ska inte katter föreställa köttätare? :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 398
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur