Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker så synd om mina stackars kissar idag, det är så varmt här! De har legat utslagna hela dagen mer eller mindre (vilket iofs betyder att de kommer att leva loppan i natt :meh:).

@athena_arabians Men det är väl härligt med katter som roar sig mitt i natten ;)

Haha, nyss här hemma så trodde jag allvarligt talat att det var någon som försökte bryta sig in i lägenheten. Jag satt och funderade på om jag skulle gömma mig alternativt springa dit och se skräckinjagande ut.
Det blev något mellanting, för jag stack försiktigt ut huvudet i vardagsrummet, och... Vad hittar jag där? En galen katt. Hon galopperade omkring och slängde grejer omkring sig. :D Jag förstår inte hur hon kunde ha sådana höga ljud för sig.

Katten är förövrigt omkring 13 år nu, så det glädjer mig ändå (med hjärtat i halsgropen) att hon fortfarande kan vara sitt galna jag. :love:

/Dramaqueen

Skäms på mig, undrade över om Alice hade blivit kraftigare (det heter inte tjockare! :D) och kraftigare då selen verkade krympa, men insåg sedan att jag hade gjort den mindre istället för att göra den större :angel: Inte undra på att hon gick lite krampaktigt! Nu får hon iallafall njuta av en lite för stor sele som ursäkt :o

Jag har bestämt att Malla ska paras om nån dryg månad (om löp infinner sig) och innan dess ska hon hjärtscannas. SÅ spännande! Och varför går tiden så sakta nu då?
Bonnie ska också hjärtscannas och paras, men där är det uppfödaren som bestämmer när.

Idag är Tassa billig... Har dörren öppen för det är så sabla varmt plus att jag håller på att städa. Hör en katt som hulkar, hon kunde alltså inte spy ute utan var tvungen att göra det inne, till hälften på en av de mattor som ligger kvar :meh:

Idag är Tassa billig... Har dörren öppen för det är så sabla varmt plus att jag håller på att städa. Hör en katt som hulkar, hon kunde alltså inte spy ute utan var tvungen att göra det inne, till hälften på en av de mattor som ligger kvar :meh:

Sixten gjorde en liknande i morse. Jag skulle bara sticka in huvudet och känna på temperaturen i det kattfria(pga allergiska vänner) gästrummet, och han är snabb som en vessla in i rummet och under sängen. Och kräks. Det är kul nästan jämt. :p

En färgfråga...

923632_637517779655893_283007441_n.jpg

Lilla Alice har nu bara lite mera än en månad kvar till sin första födelsedag :love: Och hon har ju vuxit, inklusive hennes färg. Hon är en sköldpadda med lila och crème, crèmefärgen behagade att växa fram långsammast. Som ni ser så har hennes bläs fått för sig att fortsätta upp längs pannan, vilket är ju inte tillåtet inom rasen (väl?) men så började crèmefärgen att framträda där bläsen var vit tidigare uppepå huvudet. Då är min färgfråga, vet någon om detta skulle anses acceptabelt inom rasen? :confused:
Frågar mest pga nyfikenhet :D

En färgfråga...

923632_637517779655893_283007441_n.jpg

Lilla Alice har nu bara lite mera än en månad kvar till sin första födelsedag :love: Och hon har ju vuxit, inklusive hennes färg. Hon är en sköldpadda med lila och crème, crèmefärgen behagade att växa fram långsammast. Som ni ser så har hennes bläs fått för sig att fortsätta upp längs pannan, vilket är ju inte tillåtet inom rasen (väl?) men så började crèmefärgen att framträda där bläsen var vit tidigare uppepå huvudet. Då är min färgfråga, vet någon om detta skulle anses acceptabelt inom rasen? :confused:
Frågar mest pga nyfikenhet :D
Jag skulle nog vilja säga att det är maskfärgen och inte bläsen som framträder på huvudet. Så ja, det skulle anses acceptabelt. Hon har enligt mig ett tydligt uppochnedvänt V i pannan.

@Marty Undrade mest då den var vit innan crème färgen dök upp men tack för svaret! :) Nu är hon ändå nog inte godkänd pga en liten färgfläck på nosen, men intressant att få veta!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 398
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur