Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marty ... Duh, varför tänkte jag inte på det? :banghead: Börjar visst bli lite virrig :grin: Du har alldeles rätt givetvis. Förresten, föder du inte upp ragdolls om jag minns rätt?

Annars börjar hennes vita krage synas allt mer och en av de två ljusa fläckarna på hennes öron ser ut att bli crème :love: Det ser nästan ut som att hennes ansikte och svans är mest lila medan kroppen är crème, min vackra älskling :love:

@Asko : Tanken är att jag ska föda upp ragdolls i alla fall. Jag bara håller tummarna för att min tilltänka avelshona ska hålla sig till planen och gärna löpa om ett par veckor så vi kan para henne... Som det ser ut just nu verkar hon inte vilja löpa så mycket :down:.

Jag vill se mer helkroppsbilder på henne :d. Jag tycker paddor är lite facinerande. Och är de dessutom Bicolor kan de vara rätt snygga :)

@Marty Ah, katter - de gör allt för att förstöra ens planer ;)

Vaddå "rätt snygga"? :mad:;)
Jag försökte med en lite typ uppställningsbild men eftersom hon bara har en av och på knapp (bus eller kel) så fick det bli en liggande bild men det blev hela ena sidan av kroppen iallafall :D
10369262_786119418078947_1139869017_n.jpg

@athena_arabians Tack!

*halv-kl* (typ)
Man ser iallafall på bilden hur hennes färg på kroppen skiftar åt mera crème (förutom en mörkare fläck på andra sidan) och hennes svans verkar vara en blandning av crème och lila (ibland ser det nästan ut som att hon har en lila svans med en crèmefärgad tipp). Kan inte stirra mig mätt på hennes päls och blir alltmer förälskad för varje gång jag upptäcker något nytt :love:

@Marty Skulle vara kul att höra vad du tyckte, lovar att inte ta illaupp ;):D

@Asko : Hon är jättesöt :love:. Färgen kan jag inte riktigt uttala mig om eftersom jag inte är någon expert på paddor, men hon är tabby också eller?

Rent exteriört tycker jag hon ser ut att ha en fin kropp med bra längd och substans. Syns ju också att hon inte är riktigt färdig, men mycket kan hända än. Min tjej utvecklades supermycket mellan 1 till 1,5 år ungefär. Just nu är öronen lite stora och sitter för högt, men framförallt placeringen brukar bli bättre. Sedan ser det ut som hon är lite som min hona och fått lite dålig bredd på huvudet. Men det kan fortfarande bli bättre där med. Min uppfödare säger att den riktiga bredden kommer först när katten är runt 3. Profilen kan jag ju inte säga så mycket om på den här bilden. Det är ju annars något som ragdollmänniskor är helt uppslukade vid ;). Nu är ju inte jag någon expert heller, men jag tycker hon är en jättretrevlig tjej. Ibland på rena ragdollutställningar brukar man ju få ställa feltecknade. Passa på att åka på någon sådan :)

@Marty Tack för det utförliga långa svaret! Var riktigt intressant då jag inte vet någonting om hur en ragdoll "ska" se ut :D

Men ja, hon är en sköldpaddstabby. Står lite fel i hennes stamtavla men det var pga att crèmefärgen inte hade framträtt ännu.

Jag är själv förtjust i hennes öron och smala ansikte så mig gör det inget om det inte förändras :angel:;) Men det blir både kul och intressant att se i höst om hon förändras något, kul med en ras som utvecklas upp till tre år :love: Ska se om jag kan få tag på en profilbild också :D

Förresten, ska bakdelen sticka upp lite högre än framdelen? :o Om inte, så kan jag se var hon är ofärdig.. :p

Får se om det blir någon utställning någon gång, om jag vågar :angel:

@Asko : Jag vet faktiskt inte om bakdelen ska vara högre än framdelen, men jag kan nog uppleva att min tjej är byggd lite liknande.

Skulle du ställa ut så måste det egentligen stå rätt färg i stamtavlan dock. Men eftersom hon bara kommer ställas inofficiellt i så fall så spelar det kanske mindre roll ändå.

Vad är hennes namn i stamtavlan?

@Marty Intressant, jag har nog tjuvläst lite för många föltrådar och därmed tänkt bakhög! Men det kanske ska vara så..

Hm, det kostar väl lite att rätta till stamtavlan? Gör nog inte det förrän jag bestämt mig för att prova ställa ut :p

@Marty Åh gud hennes namn ... Det var jag tvungen att kolla upp. Inte för att namnet i sig är svårt (det är samma som tilltalsnamnet) men uppfödarens..! :D

S* Lillianianis Alice var det ja :D

@Asko Är urdålig på Ragdolls och semilånghåren för övrigt, det enda jag vet är att Norskarna ska ha toffsar och Birman kilar... där tar det typ slut... :) Så vad är det för "fel" på´na, hon ser ju hur go sem helst ut... :D
Men du kan alltid kolla om det finns möjlighet att ställa henne i en klass 13C, för att färgbestämma henne.

Jag tror att Alice kände sig lite nonchalerad idag :o för när jag började klia och mysa med henne tidigare kröp hon upp i knäet och sa högt åt mig att klia mera. Hon spann njutandes och så plötsligt kurrade hon till.

Vet inte hur jag ska förklara det och jag är hörselskadad så jag tänkte att jag kanske hörde fel. Men hon gjorde det ett par gånger till, alltså hon spann hela tiden så det var nog inte det. Hon kurrade (kuttrade?) till kort och högt. Känner någon igen det? Eller inbillade jag mig?
Lät så gulligt bara :D

@Ioxia Visst gör det? Hon har aldrig gjort något liknande tidigare, hon var på riktigt myshumör tidigare idag också men var tyst som vanligt förutom spinnandet.

Är jag hennes unge? :o:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 398
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt