Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har faktiskt provat med smör och grädde, men hon tycker inte särskilt mycket om det. Knäppa katta
Tänk bara på att katterna är laktosintolleranta så de inte blir dåliga!
Kubb? Vad är det?
Tassa slickar gärna i sig bearnaisesås och tzatziki. Missia är mer tveksam, hon håller sig i allmänhet till det som är till för katter
De är dessutom väldigt kinkiga, de kan rata puts från älgfilé om de är på det humöret
-Visst stämmer det att honkatter i allmänhet är lite mer kräsna än hanar? Kanske för att inte få i sig något giftigt då dom är dräktiga, och så är dom det även då dom inte är det... Jag har haft en kastrerad hane för länge sedan som var en sådandär glufs-glufs till katt, medan mina honor varit mer eller mindre kräsna.
Mammas kastrerade hona är lite kräsen, och hon tar ordentlig tid på sig att bestämma sig. Det ska nosas i all evinnerlighet innan hon tar en smakbit, om hon gör det alls.
Knapplån, eller vad det nu blir. Bara allmänt liksom.
Sixten kom inte hem i måndags kväll. Första natten någonsin som han inte kom in. Vi var naturligtvis skitoroliga, så igår var vi till våra två nära grannar och letade i förråden. Ingen Sixten. I morse gick jag en timme i skogen och gastade. Ingen Sixten, varken uppäten eller levande. Åkte till polisen och anmälde honom försvunnen. Lånade en skrivare och på väg hem stoppade jag ett A4 med bild och info i alla avlägsna grannars brevlådor. Kör sista 300 m hem. Och då sitter han där. Så här har jag gått omkring och fulgrinat två hela dagar och föreställt mig alla möjliga otrevligheter, slagit larm överallt, och så har han bara varit ute och roat sig.
(Vi är naturligtvis så jävla glada att han är hemma, det är det enda som betyder något. Önskar mer än någonsin att han kunde vara lycklig inomhus, fy fasen vilken ångest. Han är lite tovig och luktar skog nå jävulskt, och hungrig var han, annars är han i prima skick.)
Har du testat ett fodertorn? Då går det inte att hetsäta@BusBarro : beklagar . Som sagt tyvärr något man får räkna med när man har utekatt.
För övrigt på tal om det här med mat till katterna. Jag har tre katter. En av katterna har jag byggt en utfodringslåda till för hon är fertil och behöver fri tillgång på mat. Vi försöker dessutom banta en av de andra, så numera får de begränsad tillgång på torrfoder + blötfoder. Katten som behöver gå ner i vikt är inget fan av blötmat men är det gott torrfoder så hetsäter hon så inte katt 2 får något. Hon hetsäter inte på samma sätt om hon inte tycker att maten är så god.
Hur skulle ni göra? Jag vet att det bästa är endast blötmat men katterna är kräsna gällande blötmat så det skulle inte vara ekonomiskt hållbart att ge fri tillgång. Känner mig ju taskig om jag ska försöka ha en "äcklig" mat för att tjockisen inte ska hetsäta .
Det har jag faktiskt inte ens tänkt på. Nu är ju tjockisen otroligt smart och tyvärr är den andra inte lika smart så jag vet inte om hon skulle fatta. Men hon gillar förvisso blötmat så hon kanske skulle få i sig tillräckligt ändå. Bra tips!Har du testat ett fodertorn? Då går det inte att hetsäta
Catit gör dom här: (jag hade en bok som vikt ovanifrån för att hon inte skulle lyckas välta det i början när hon var lite väl ivrig)
Och vad är det med katter och riva ner saker? Fattar inte grejen med att bara knuffa ner allt man kommer åt och sen gå därifrån.. Berikning och aktivering av matte kanske? Det funkar, har alltid nåt att plocka upp..