Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju stamtavla på mina, men huskatten hade ägarbevis. Ägarbevis från SKK kostar pengar, så det får du begära själv. Eller ja, registrering där kostar. Många veterinärer skickar inte in nånting, så gör det själva för säkerhets skull.
http://hundar.skk.se/agarreg/
Behövs ett ägarbevis? Ringde folksam igen (annan person som svarade) som sa att vi inte behövde lämna chipnummer/ägarbevis för att försäkringen skulle gälla. Behövs ägarbevis till något annat?
Nej men fy, @MissFideli , det var då för trist! Hoppas allt går prima.
Men usch vad tråkigt! Skönt dock att ni hittade felet med magen. Giardia har jag hört ska vara väldigt jobbigt att bli av med. Tur att du "bara" har två. Då går det förhoppningsvis smidigare att bli av med. Annars går det ju gärna runt mellan katterna. Lycka till! Har håller tummarna att du blir av med det innan bebisarna kommer.Här går dräktigheterna framåt. Malla är beräknad till 13/2 och Bonnie till 20/2. Malla har fått en så fin mage
Tyvärr blev dock Bonnie smittad med giardia av hanen. En tarmparasit som gör dom dåliga i magen. Så nu väntar 10 dagar på Axilur (7 dagar kvar), dom är isolerade i mitt sovrum som är tömt på möbler och hela lägenheten är sanerad med ånga eller ett medel som har ihjäl de små cystorna som smittar. Skittråkigt Mamma var snäll nog att komma hit och hjälpa mig sanera idag, så det är klart. Jag är förvisad till soffan och måste byta låda helt 2 ggr/dag inne hos tjejerna och lådan ska då saneras ordentligt och få ny sand. Inte riktigt vad jag hade sett fram emot Ungarna drabbas inte så länge dom ligger i magen, så jag hoppas innerligt jag hinner få bort allt innan dom föds. Ska ta prov på dom när dom varit utan axilur ett tag och hoppas dom är fria då. Skräp!!
Hoppas detta är en allmän snacktråd! Jag har nämligen en hönsmammafråga.
Lava har börjat markera för tryck på en plats på ryggen. Ungefär mitt på. Hon är alldeles för snäll för att rivas eller bitas men visar ändå tydligt att hon inte tycker om när jag klappar/sedermera trycker där. Hon har precis börjat gå ut så hon kan ju ha hamnat i slagsmål och Alice (hunden) är allt annat än försiktig när dom leker så hon kan absolut ha fått en smäll av Alice. Jag ska ha lite is i magen (hon lider ju inte direkt, är precis som vanligt) och se om det ger med sig.
Men till mig hönsmammafråga (jag är väldigt hönsig gällande mina små barn): Det finns väl ingen sjukdom eller tillstånd som kan ge ont i ryggen? Jag vet att jag är fånig men jag tänkte att om jag frågar här och inte gör en egen tråd iaf, så är jag inte riktigt lika fånig. Bara nästan
Sthu skriver under på dettaGA's lösning på allt: Bah KNÖ in godis i djuren!