Malla är dräktig
OMG!!!! Bilder Bilder! Hela graviditeten, och sedan tusen bäbis-foton!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Malla är dräktig
OMG!!!! Bilder Bilder! Hela graviditeten, och sedan tusen bäbis-foton!
Det får mig att tänka på bloggarna som kör sitt "Gravid vecka för vecka" på youtube. Dags för Malla att bli vloggdrottningKan nog fixas
Ska göra som sist, ta vecka-till-vecka-foton för att se magens utveckling.
Lite nyfiket frågat: hur ofta rensar ni kattlådan(orna), tömmer helt, skurar ur?
Jag har ju bara en katt och därmed också en kattlåda som är välfylld med sånt där träströ. Absorberar otroligt bra, både lukten och kiss/bajs.
Jag är ju sån där att jag vill inte under några som helst omständigheter känna ens en aning av lukten från kattkiss/kattbajs där jag bor, så jag rensar lådan en gång om dan, tömmer den helt på strö och skurar ur lådan varannan vecka och fyller den sen med nytt strö.
Den "sanden" hade jag också och slängde i toan – tills det blev stopp Bara en liten varning om att det kan ske trots att fabrikanten påstår annorlunda.Jag använder ÖKO ekologiska kattsand och slänger direkt i toan. Rensar ur lådan från klumpar två gånger om dagen (morgon och kväll). Fyller på sand vid behov. Tömmer helt och skurar lådan kanske någon gång per kvartal.
Har två ungkatter. Det luktar ju precis när de satt sig, men lukten binds av ströet, och jag tycker inte att det är något problem med urinlukt som hänger kvar i rummet (är också känslig för lukter, och lätt städfanatiker).
Jag kanske bidrar med kattungefoton också om jag fårKan nog fixas
Ska göra som sist, ta vecka-till-vecka-foton för att se magens utveckling.
Den "sanden" hade jag också och slängde i toan – tills det blev stopp Bara en liten varning om att det kan ske trots att fabrikanten påstår annorlunda.
Lite nyfiket frågat: hur ofta rensar ni kattlådan(orna), tömmer helt, skurar ur?
Jag har ju bara en katt och därmed också en kattlåda som är välfylld med sånt där träströ. Absorberar otroligt bra, både lukten och kiss/bajs.
Jag är ju sån där att jag vill inte under några som helst omständigheter känna ens en aning av lukten från kattkiss/kattbajs där jag bor, så jag rensar lådan en gång om dan, tömmer den helt på strö och skurar ur lådan varannan vecka och fyller den sen med nytt strö.
Träströ kan du ju sluta med om du inte vill att det ska lukta, finns bättre alternativ. Grymt skönt att inte behöva byta ut sanden hela tiden!
Gör likadant som du. Känns onödigt att slänga sand som det inte är något fel på.Vi mockar lådorna en gång om dagen, fyller på 1-2 kartonger i månaden och byter aldrig ut sanden helt eftersom det helt enkelt inte behövs om man har klumpbildande bentonitsand! Skurar väl ur någon gång om året när lådorna ser skitiga ut men då häller jag tillbaka sanden som låg i lådan innan efter också.
Träströ kan du ju sluta med om du inte vill att det ska lukta, finns bättre alternativ. Grymt skönt att inte behöva byta ut sanden hela tiden!
Mina bondkatter registrerades i SKK (kennelklubben) när de id-märktes.Nu är mina bondkatter & ska iväg o chippas o vacc. på måndag är det i Sverak jag ska reg.chipp nr ?
Man bör regga dom på bådaMina bondkatter registrerades i SKK (kennelklubben) när de id-märktes.
Varför?Man bör regga dom på båda