Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Gimlan nu får mina torrisar, men de får ju inte de annars (och så är de väldigt matglada).
Annars brukar jag köpa torkad kyckling för hund och klippa ner i mindre bitar (om vi ska t.e.x till veterinären). Har gjort hundgodis genom att torka blodpudding i ugn till hund. Funderar på att köra det samma till mina katter fast i mindre bitar, mina älskar när det luktar mycket.

@Gimlan: Mina blir helgalna av Dreamies :D Whiskas med samma stuk går också bra (hård yta-mjuk insida). De gillar också Feline Greenies som är bra för tänderna.
Värt ett test :)

@Gimlan nu får mina torrisar, men de får ju inte de annars (och så är de väldigt matglada).
Annars brukar jag köpa torkad kyckling för hund och klippa ner i mindre bitar (om vi ska t.e.x till veterinären). Har gjort hundgodis genom att torka blodpudding i ugn till hund. Funderar på att köra det samma till mina katter fast i mindre bitar, mina älskar när det luktar mycket.
Min är ju tyvärr inte matglad alls... Torrfoderjunkie iofs med SÅ kul är det inte. Kött fattar hon inte vad det är :crazy: Blodpuddning - ja, kanske.

Min otroligt kräsna katt älskar torkad kycklingfile (Flamingo tror jag märket heter) jag köper de stora bitarna och sedan får hon gnaga på det, perfekt som tandvård också eftersom hon vägrar tandborstning. Finns också torkade ankstrimlor som går ner :d hon är inte alls matmotiverad skulle jag säga men just torkad kyckling/anka blir hon galen av.

@Gimlan mina katter fullkomligt älskar kycklinghjärtan! Lägger bitarna i varmt vatten (inte kokande) så att de blir ljumna och klipper det sedan i mindre bitar. Lite äcklighetsfaktor för min del, men jag lovar de hummar medan de äter!

@Gimlan mina katter fullkomligt älskar kycklinghjärtan! Lägger bitarna i varmt vatten (inte kokande) så att de blir ljumna och klipper det sedan i mindre bitar. Lite äcklighetsfaktor för min del, men jag lovar de hummar medan de äter!
Testat :p

Om den inte är grillad :yuck: hon avskyr allt som är rått, inklusive kyckling. Kokad, njaaa, grillad och köpt i butik, yum!
Min äter inte ens tillagad kyckling men ska kanske våga testa torkad. Hon gillar ju torrfoder.

Sa jag att hon var lite kräsen? :banghead: (Märks det att jag är LITE frustrerad? Vi har 1,5 kilo torrfoder hemma och säkert tio förpackningar blötmat som hon inte vill ha..)

Testat :p

Min äter inte ens tillagad kyckling men ska kanske våga testa torkad. Hon gillar ju torrfoder.

Sa jag att hon var lite kräsen? :banghead: (Märks det att jag är LITE frustrerad? Vi har 1,5 kilo torrfoder hemma och säkert tio förpackningar blötmat som hon inte vill ha..)

Det finns små påsar med torkad anka och kyckling, testa att köpa en. Och jodå jag har erfarenhet av kräsna katter. Det här var Nikitas blötmats butik för ett år sedan (mat till en liten burma). Fick ge bort 95% - hade betydligt mer sorter vid några tidpunkter. :banghead:

289_zpsd4d6ba50.jpg

Senast ändrad:
Jag har aldrig träffat på en så kräsen katt tidigare,kräsna ja, men inte på den här nivån - men jag är uppenbarligen inte ensam...

De senaste katter jag bott ihop med har dock varit stackars hittekatter som ätit ALLT de kommit över så kontrasten är enorm...

Jag har aldrig träffat på en så kräsen katt tidigare,kräsna ja, men inte på den här nivån - men jag är uppenbarligen inte ensam...

De senaste katter jag bott ihop med har dock varit stackars hittekatter som ätit ALLT de kommit över så kontrasten är enorm...

Nikita är väl inte kräsen på så sätt att om hon bara fick äta RC torrisar skulle hon vara glad. Men nej, dumma matte vill att hon ska äta bättre mat. Iofs tror jag att vi gör katterna kräsna, min systers katt är från Stockholms katthem och är från ett missbrukarhem som bara lämnade honom och hans syskon när de blev vräkta mitt i vintern. :mad: När Bosse kom så åt han allt, numera är han fruktansvärt kräsen och äter bara Sheba och Hills specialfoder för lederna, vad det nu heter.

Varför är inte katter som hundar och äter allt? :p

Nikita är väl inte kräsen på så sätt att om hon bara fick äta RC torrisar skulle hon vara glad. Men nej, dumma matte vill att hon ska äta bättre mat. Iofs tror jag att vi gör katterna kräsna, min systers katt är från Stockholms katthem och är från ett missbrukarhem som bara lämnade honom och hans syskon när de blev vräkta mitt i vintern. :mad: När Bosse kom så åt han allt, numera är han fruktansvärt kräsen och äter bara Sheba och Hills specialfoder för lederna, vad det nu heter.

Varför är inte katter som hundar och äter allt? :p

Dåligt torrfoder är det bästa man kan äta enligt Sigrid. Ju mer spannmål ju bättre :mad: och många gånger har jag önskat hon var hund :arghh:

@MJLee:

Vad händer om du blandar ut RC med något vettigare?
Inte till mig med min sorterar ut eller äter inte alls...:meh:

Låter som att jag inte är ensam om ha en hittekatt som lagt sig till med kräsna vanor. :p Visserligen får jag väl kanske vara nöjd med att han äter ett bra torrfoder iaf (Applaws)... Har gjort några omskolningsförsök utan att lyckas, men kanske dags att ge sig på det igen. Läste om någon som minskat ner torrfodret till minimum per dag (utan att det blir svält) och ha framme fräsch blötmat hela tiden, och det kanske är en metod som skulle ge resultat om man är lite envis.

Gizmo åt mängder av torrfoder när han fick bozita en period (ja inte så konstigt alltså), men nu när vi har applaws till både honom och minstingen väljer han oftast blötmaten före :banana: Han har fått blötmat sedan han var liten men aldrig varit särskilt intresserad i mer än såsen, även om jag mosat det till babymat. Nu går det lite framåt! Kanske för att lillen vräker i sig av blötmaten jämt och ständigt :D

Kan en katt bli tjock på blötmat förresten?

Mina katters uppfödare och hon som på sätt och vis äger katterna fortfarande, är död. Hon hittades mördad idag. Eller igår då. Jag sitter här, alldeles tom. Vad gör jag nu liksom? Båda katterna är ju dräktiga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
585
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama