Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vad är det som gör att de vill bestämma exakt på minuten NÄR de vill gå ut? Jag brukar fråga om de vill gå ut när jag ändå går förbi dörren, men då är det ingen som vill. När jag satt mig ner en minut senare, då är det ett väldigt tjat om att gå utKors i taket! BÅDA kissarna ville gå ut en sväng här på kvällskvisten
Jag har sovit typ 5 timmar inatt för att jag varit så glad. Efter att ha letat efter en hona till mitt katteri i snart 5 månader känns det som en stor lättnad.
I förrgår satt jag och skrev med en annan uppfödare och beklagade mig över hur svårt det är att hitta avelskatt. Hon har själv varit i samma sits (och är ny uppfödare liksom jag). Senaste månaden har jag ju seriöst funderat på om det inte vore lättare att importera istället. Bra avelskatter är supersvårt att få tag på i Sverige, om man inte redan gjort sig ett namn. Den uppfödaren har själv importerat båda sina honor (en från Finland och en från Norge), och hon pratade om att den finska uppfödaren eventuellt kunde ha några honor till salu. Hon tyckte att jag skulle prova att kontakta henne.
Sagt och gjort så kontaktade jag henne i förrgår kväll. Skrev lite om mig själv, och uppfödaren svarade supertrevligt. Fick genast bra kontakt med henne och hon var otroligt snäll och hjälpsam. Inte alls så "besserwisser" som svenska uppfödare har en tendens att vara. Hon hade tre honor till salu. Två kunde jag genast utesluta för de passade inte mig... men den tredje. Jag blev kär direkt när jag såg henne! Och efter ytterligare lite kontakt blev det bestämt, och jag har helt sonika köpt henne!
Världens finaste blåa mitted ska få flytta hem till mig! Hon är ca 6 månader. Egentligen var hon tingad av en annan uppfödare men av personliga skäl så kunde hon inte ta emot katten längre. Så nu blev hon min istället! Jag som inte alls hade tänkt importera katt, men det bara kändes så rätt. Det var HON liksom!
Nästa helg ska jag och sambon ta båten över till Åbo och hämta henne. Uppfödaren kommer dit med katten så vi kommer bara gå av båten och hämta upp katten och gå på igen. Ett litet äventyr blir det! Jag känner mig typ nykär och gravid på samma gång. Kan inte sluta tänka på henne!
Hon heter Mari - uttalas typ Marri på finska om jag förstått det rätt. Vet inte om jag är helt överförtjust i namnet, så har ni några förslag på smeknamn (eller namn) till henne så får ni gärna säga till .
Här har den svarta, som normalt bokstavligen klättrar på väggarna om hon varit inne en halv dag, just gått ut för första gången på flera dagar. Brukar inte bli sååå långvarigt, även om hon är i ladugården och skaffar fram snacks. Hon hatar egentligen att gå på låda, men blötsnö är värre!
Gizmo åt mängder av torrfoder när han fick bozita en period (ja inte så konstigt alltså), men nu när vi har applaws till både honom och minstingen väljer han oftast blötmaten före Han har fått blötmat sedan han var liten men aldrig varit särskilt intresserad i mer än såsen, även om jag mosat det till babymat. Nu går det lite framåt! Kanske för att lillen vräker i sig av blötmaten jämt och ständigt
Kan en katt bli tjock på blötmat förresten?