Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sorbe : Grand Slam, vad överraskad man skulle bli! Som före-detta tävlingsryttare har jag i och för sig en förkärlek för kokarder (antar att det blir en del :angel:). Min mamma berättade en liknande historia om sin arbetskamrat vars hund tog hem allt, de var jätteförvånade för de hade åkt iväg som en kul grej.

Borde banta fröken Sigrid lite. Men hur fan bantar man en kräsen katt som äter max två teskedar blötmat? (Hon äter Hills för vuxna katter och är svårtrugad med annan torrmat, just nu iaf.)

Borde banta fröken Sigrid lite. Men hur fan bantar man en kräsen katt som äter max två teskedar blötmat? (Hon äter Hills för vuxna katter och är svårtrugad med annan torrmat, just nu iaf.)
Evita vägrar blötmat. Ger acana torrfoder till bägge katterna, evita blir mätt och nöjd på rätt lite, garbo äter det hon behöver. Väldigt smidigt :)

Problemet är ju att hon är så kräsen. Åt Applaws först och höll vikten, sen har vi trasslat massor tills det blev Hills.

PUST. Jag fastnade på Conventum Arena och hjälpte till med att sätta upp burkjolar (tror jag det hette) för att få uniforma burrader. Efter lite tankeverksamhet kunde jag även hjälpa till med numrering av burar. Buren som Egil ska användas är inredd (om något hastigt) i isblått/kungsblått. Katten har fått klorna klippta och i morgon väntas ett rejält bad, nu ska vit katt bli vit på allvar :D

@Marty : Vilken kul debut! Får man fråga vad för ras du ställde? En sådan upplevelse hade varit toppenkul, inte nödvändigtvis att man tar en titel - men att få vara med och slåss om något. Men som sagt, går det inte bra för just Egil så har jag hans pappa och helsyster att heja på! :)
Jag har ragdoll :). Jag tror det kommer gå jättebra för Egil :). Hoppas ni får en bra upplevelse!

@Sorbe : Jäklar! Det var ingen dålig debut. Jag hade nog inte riktigt klarat av det. Tillräckligt att förstå vad som hände ändå kände jag första gången :).

@Marty : Hihi jag hoppas det går bra, dels vore det superkul och så fanns det många fina kokarder på prisbordet :angel: Jag kommer uppdatera med resultat i morgon. Egil ska, ironiskt nog, bedömas av samma domare som dömde hans mamma sist :p

Igår la uppfödaren ut 3-veckors bilderna på kattungarna. De är så fiiina och jag längtar tills på tisdag när jag ska få kela med dem :love: Vi kommer förmodligen (men inte bestämt) välja en lila kattunge denna gång, utöver att han ser ut att utvecklas bäst i dagsläget så blir det lite lättare att hålla rent än med vitt.

Härmar era katter varandra? Min ena gör ofta som den andra. Det kan handla om allt från att hitta ett bra ställe att sova på till att titta upp på luftvärmepumpen när de kommer in. (Det sistnämnda har ingen praktisk förklaring mer än att jag skrattar åt dem när de gör det.) Så, hur är det med era katter; apar de efter varandra?

@aprilmaj
Nä, så långt har inte mina kommit i sin utveckling. :D

Däremot apar gärna Socker efter mig, om man kan kalla det för det, i och med att han ofta går och lägger sig på den stol/fåtölj jag lämnat för en kort stund. Fast det är väl kanske någon variant på revirmarkering...

Kanske ska lämna en liten uppdatering om Socker som hade kisseri-problem häromveckan. Jag fick till slut ett urinprov på honom efter mycket besvär (både för honom och mig...) och det konstaterades att urinen innehöll mycket blodkroppar och att det fanns kristaller. Förutom att fortsätta med antibiotikakuren blev jag rekommenderad att byta foder till ett veterinärfoder som ska förebygga urinproblemen.

Först efter nästan en veckas medicinering slutade han (till min stora lättnad) nästan tvärt med sina småskvättar. :) Igår gav jag så den sista antibiotikadosen och han är nästan helt överfasad till det nya fodret. Det enda bekymret nu är att han är dålig i magen pga antibiotikan, men det lär väl förhoppningsvis ge vika snart. Nu håller jag också tummarna att specialfodret ska hålla problemen i schack, men är medveten om att det inte är någon garanti. Hur har det gått för er andra som har haft liknande problem?

@aprilmaj: Mina kissar tycker ju inte om varandra direkt så de ser mest till att hålla avståndet (vilket går bra, huset har två våningar :p).

@Pazuzu: Missia är nog mer som Socker, hon härmar mig :D fast jag tror mest att hon har mycket överskottsenergi eftersom hon inte vill vara ute i snön :meh: och hon därför blir mammig (om vi säger så här, jag har en svart sköldpaddsskugga...).

Idag ska det vara ganska varmt på dagen så det finns risk för att katterna åker ut när jag bär ved, det lider de inte av! :p

Mina katter skulle aaaaaaaaldrig erkänna att de varje dag sitter i fönstren och tittar efter mig när jag morgonfodrar hästar och rastar hunden. När jag kommer in är det VM i nonchalanta katter utslängda över möbler och de har nog väntat evigheter på maten faktiskt.
Inte lätt att vara cool katt.( Fast när den svarta katten inte ser så kommer den vita springade och hälsar när jag kommer, glatt pratandes. )

Mina katter skulle aaaaaaaaldrig erkänna att de varje dag sitter i fönstren och tittar efter mig när jag morgonfodrar hästar och rastar hunden. När jag kommer in är det VM i nonchalanta katter utslängda över möbler och de har nog väntat evigheter på maten faktiskt.
Inte lätt att vara cool katt.( Fast när den svarta katten inte ser så kommer den vita springade och hälsar när jag kommer, glatt pratandes. )
:laugh:

Nu är vi på svenskt vatten igen :). Jag, sambon och vår finska prinsessa! Hon är precis så så perfekt som jag hoppades på. Hon är väldigt lugn och har tagit resan med ro än så länge. Hon är en riktig spinnmaskin och myser med oss massor! Är så otroligt nöjd och glad! Efter nästan 5 månaders letande har jag till sist min fina hona.

Namn är inte riktigt klart än. Vi väljer mellan hennes stamtavlenamn Mari (uttalat MAAri), Minna eller Lumi just nu :). Uppfödaren uttalade hennes namn som Marie, men det har jag en vän som heter så det blir inget bra :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama