Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Idag var min kille inte pigg, utan het! Jag har aldrig suttit på en sådan överladdad häst i hela mitt liv, haha. :crazy: Hela ridpasset gick inprincip åt till att lugna ner honom och framför allt att få honom att lyssna på mig.
Blev en liten mobilbild ifrån det så kallade ridpasset. Vad tycker ni, haha? :D

10257996_592187100870883_4268604611510542179_n_534d4c009606ee7fc1e3d330.jpg

*KL*

Var ute och joggade men Laukur och Blaze (hunden) igår :) Perfekt att träna oss alla tre på samma gång! Kul med omväxling också :)

Härligt! Har också försökt med det men fick ge upp ganska snabbt. Sol försökte så gott hon kunde att hålla mitt tempo, har aldrig sett henne trava så sakta, men hon klarade det inte riktigt så det blev så ryckigt med övergångarna och om jag ska springa i hennes tempo kommer vi inte så långt innan hon får dra mig hem. :p
Godi var perfekt att springa med, han kunde både trava och galoppera i mitt tempo. Men så hade han ju taxben också

Haha ja i de värsta uppförsbackarna skrittade Laukur :p Men annars höll vi bra takt faktiskt! Han gillar att vara med ute och springa och det är nyttigt för honom att trava sakta ibland ;)

Sol verkade tycka det var kul, har iofs bara provat ett par gånger. Men Godi tyckte inte det var så särskilt kul.

Ush då! Skönt att det släppte för honom! Kolik är inget roligt :(

halvt kl. Fick inte hämta hem Rigel idag då röntgen visade på mer sand. Det är som veterinären sa -lika bra att få ut allt nu när han ändå är där.
Så imorgon får han komma hem till nya stället där han stod ett tag som 2 åring och träffa sin gamla bästa polare igen :) Sen kunde vi sätta igång ganska omgående :banana:

Passade på att få hans tänder kollade och ge vaccin. Så jag slipper åka och fixa det om en vecka :)

Vad skönt att dom är så noggranna, och hoppas på att dom får ut allt nu!
Håller tummarna för att han fortsätter tillfriskna åt rätt håll!

Kram

Det försöker jag göra med Snappe och Dizel minst en dag i veckan. Sjukt kul!
Snappe älskar det och bockar, studsar och hoppar :love:

Usch vad hemskt, rida i kortärmat i solskenet på pigg häst:yuck: (sagt med mycket ironi)

Är så sinnessjukt ridsugen såklart i det underbara vårvädret:(
Dropi har nu stått i 2 veckor. Han är rastlös och taktar på promenader...bävar inför boxvilan efter operationen:nailbiting:
Av sina krämpor märks ingenting, han brallar och skuttar i hagen så jag blir galen! Har spärrat av så att han inte har några kullar/backar men han utnyttjar varje millimeter till spring :mad:

På måndag ska jag rida ut med den lokala klubben och "påska" lite för pensionärshemmet, de är så himla gulliga o lånar mig en häst:bump::bow:

Det måste jag prova! Perfekt nu när vi har skogen också :)

Räknar ner timmarna, snaaart får jag hämta hem bebis :love:

Världens sötaste bebis dessutom :love: (Ja, efter Snappe såklart!)

Kl.
Idag (och igår) var mitt hjärtas prins ledare till mina ridskolegrupper. ( 1 grupp/dag)
Vilket jäkla lynne den hästen har! Igår skötte han sig kanon trots busande ridskolehästar! Har stenfokus på vad jag vill och sköter sig där efter!
Idag var han lite trött i huvudet men lika trygg, trots lite halvbusiga tanter som gärna red både om och bredvid. Vildsvinen som sprang ut precis framför fötterna på honom ville han följa efter och allt annat som händer tar han med ro!
Vilken jäkla häst :love:

hehe ja ut o jogga vore bra variation till träningen o hästarna gillar det. Men får hålla mig till promenader med några 100 m skrölt innan jag flåsar för mycket. Tar vi trav-tempo kommer ja nog inte många meter. Tycker själv att joggning e så tråkigt! :P

bellabus: Söt bebis :)

Kl

Idag har min lilla pålla gått som barnhäst på trec-banan. Hon skötte sig bra och den duktiga lilla tjejen styrde runt henne själv på alla hinder. Enda hon inte gick över helt var vippbrädan (men den har hon aldrig gått på så det var duktigt att hon ens gick upp på den) och så fiskade hon lite i slalombanan, men de fixade den till slut.

Jag fick lite sitsdrill från kompisen också. Kändes stundtals bättre i mina ostabila ben. Eftersom jag har noll stabilitet i fotleden/vaden så låder jag lätt knät för att få skänkeln lite stadigare. Inte bra! Får försöka komma igång och träna de stackars vaderna.

Då var jag och Laukur anmälda till årets tredje tävling :) Idja vår den 10 maj, min hemmatävling. Klickade hem ett nytt eksemtäcke också med huva. Följde med en sån rolig huva med ögon på till Ljómi också ;) Tyckte den va kul! haha :D

Tror Laukur får vila även idag. Kommer bli ridning 4 dagar i rad nu när det är ledigt så han kan få stå idag när det ändå är tråkväder :)

Shit vad jag gillar nya forumet! :D

Och över till dagen ..
Hämtade in en tjock och go Tinna idag och red en sväng för första gången snart 4 månader. Fina flickan töltade klockrent :confused::p (VADFAN hände liksom?) Gud så jag gillar den hästen!

Och så den andra svarta. Han är verkligen min drömhäst. Idag red jag ut med sällskap och han var PIGG och glad. Mjuk som sirap och rörlig som bara den. Kommer ha träningsvärk imorgon :cool:

Imorgon kväll kommer mamma och syster och ska se Snappe live för första gången sen vi tittade på honom som tjock, hårig, oinriden bebis den 30/12 2013 :love:
Ska bli kul att höra vad dom säger!

GLAD PÅSK ALLIHOPA!

Haha vaaaaa!? Då kanske man vågar sig upp på den där igen!
Haha, i know! Jag var chockad! Hon är iofs barfota än så länge så vi får väl se om det varar imorgon när skorna har åkt på igen :p
Gosigt var det att rida henne igen iallafall! På måndag ska en ev blivande medryttare testa henne!
Hoppas hon är snäll då! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 694
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar