Sv: Snackis och uppdateringstråd.
Det är frustrerande att ha häst alltså. Jag vet att det är såhär, att man har skitpass ibland. Tyra har varit helt fantastisk hela denna vecka, har ridit två korta pass med fokus på tölt, en uteritt och ett dressyrpass där vi jobbade mycket med travarbete och övergångar. Jag har haft ett leende från öra till öra varje pass då jag hoppat av, allt har liksom bara funkat, det har känts som utveckling i varje steg och hon har börjat gå att liksom jobba i tölten, hon kändes mjuk och rörlig och töltade avspänt.
Idag - Total katastrof. Spänd, inte alls arbetsvillig, kändes som att det fanns "motstånd" i båda varven, svår att flytta, bet sig fast i vänstersidan. Det bara gick inte att rida. Så jag travade henne lång och låg på fyrkanten några varv sedan gick jag upp igen. Det blir bara en otrevlig "dragkamp", ingen blir lycklig av det.
En träningskompis var också med på banan, och hon hade också ett dåligt pass. Kanske hästarna påverkade varandra eller så var det pga blåsten eller så hade de bara en dålig dag.
Försöker tänka på vilken
dröm hon normalt är att sitta på, och vilken utveckling hon och vi har gjort men jag börjar bara tänka att jag är en dålig ryttare som förstör en bra häst.