Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att se fina Fáni!
Fina fina Fáni han blir bara bättre för varje gång man ser honom!!!
Det kan not yttra sig på lite olika sätt beroende på vilket "problem" man har. För mig och Mackan är det tvärt om, han går hellre i vänster galopp och är över lag mjukare i sin vänstra sida och också i vänster varv. I vårt fall tror jag att det beror på att han behöver lösgöras bättre i höger sida och helt enkelt bli lite smidigare. Han vill gärna göra sig lång i höger sida, och har svårt för att sträcka ut den vänstra (till exempel i en höger sluta, där hästen måste kunna böja i högra sidan och sträcka ut den vänstra sidan).
Jag upplever också att jag har sämre koll på yttersidan i höger varv, jag kan inte rida honom lika bra på ytterhjälperna där som i höger.
Men det låter ju helt logiskt som du säger också, att om han är lite svagare i vänster bakben kanske han inte riktigt orkar sätta under sig det benet på det sätt som krävs i höger galopp, där vänster bakben får bära ganska mycket vikt.
Men, visst bär det inre bakbenet mycket vikt i galoppen också? Jag tänker om man rider en galopppruett till exempel, då är det ju det inre bakbenet som är längst inunder kroppen, och som hästen måste vända runt hela tiden. Det måste ju kräva mycket styrka av det inre bakbenet...?
(Självklart är piruetter väldigt krävande, men om man drar det till sin spets liksom.)
Perfektion
kl. Min älskade lille häst står just nu på Helsingborgs djursjukhus och kämpar för sitt liv.
Kolik med följd av tarmvred. Han har klarat natten vilket är ett gott tecken och inväntar nu svar från röntgen. Fyfan rent ut sagt